Mini Laptop: Windows CE opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik in het bezit van een mini laptop van de Bart Smit. Een Selar met Windows CE erop geinstalleerd.

Toen ik hem gisteren aan zette kreeg ik de volgende foutmelding te zien in een Windows venster:
--
Onherstelbare toepassingsfout
Toepassing services.exe heeft een ongeldige bewereking uitgevoerd en wordt afgesloten. Neem contact op met de leverancier van het programma als het probleem zich blijft voordoen.

Programma: services.exe
Uitzondering: 0xC000001C
Adres: 880A5AA8
--

Ik heb het systeem meerdere malen ge(soft)reset zonder resultaat. Ook heb ik de grote batterij er ruim een halfuur uit gehad zonder succes. Het lukt me dus niet om een harde reset uit te voeren (als dat uberhaupt mogelijk is). Ik kan natuurlijk terug naar de Bart Smit maar ik zou hem liever weer aan de praat krijgen omdat ik m'n werk terug wil.

Ik hoop dat iemand hier meer van weet en me verder kan helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Laptops zijn geen PMD's. Ook kleintjes niet.

PMD → CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Windows kun je niet zomaar even resetten.

Als de boel flink vernaggeld is, moet je Windows opnieuw installeren.

Vraag me alleen af hoe je dat moet doen, aangezien ik geen idee heb hoe je aan Windows CE moet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is het een beetje dezelfde constructie als bij Windows Mobile. De software staat dus op een chip, en bij een harde reset wordt Windows opnieuw geinstalleerd. Er zit geen CD bij het laptopje (zit niet eens een CD drive in) en verder lijken er geen mogelijkheden om iets te doen want als de popup laadt kan ik niet eens de muis bedienen. Ook het toetsenbord reageert nergens meer op.

Heeft iemand een idee wat ik eventueel kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Zit er niet zo'n klein gaatje aan de onder/achterkant zodat je hem met een paperclip kunt resetten? Soms in combinatie met wat andere toetsen dus het kan even proberen zijn.