Firewall op Client???????

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Of kan dit niet en heeft dit geen nut??????

Draai op dit moment winroute pro op de server, maar zou ik nog Black-Ice kunnen draaien op de client???

Een newbie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
heb ik thuis wel! en werkt ook. en uh.. newbie. ik ken je nu wel zo'n beetje. jij mag je geen newbie meer noemen :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

heeft geen nut, een firewall houd mensen van buiten tegen die kwade dingen willen doen. Maar die mensen zien je PC niet die achter de proxy/gateway zit. De gateway houd dus alles tegen, tenzij je port mappings hebt, maar die heb je zelf (denk ik) aan gemaakt, dus weet je wel wat je doet. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 01:24 schreef jelmervos het volgende:
heeft geen nut, een firewall houd mensen van buiten tegen die kwade dingen willen doen. Maar die mensen zien je PC niet die achter de proxy/gateway zit. De gateway houd dus alles tegen, tenzij je port mappings hebt, maar die heb je zelf (denk ik) aan gemaakt, dus weet je wel wat je doet. :)
Port mapping??

ja, ja newbie :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik heb op de client een paar mappen gedeelt en op de server een firewall zitten. Kunnen ze nu in die mappen van de client komen ??? of is dit een domme vraag ;)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 11:50 schreef PaulvdA het volgende:
Ik heb op de client een paar mappen gedeelt en op de server een firewall zitten. Kunnen ze nu in die mappen van de client komen ??? of is dit een domme vraag ;)
Als die firewall goed geconfigureerd is niet, omdat als je misbruik wilt maken van die gedeelde mappen je poort 139 (NetBIOS) moet gebruiken en als er op de server al alles op poort 139 geblokt wordt dan ben je er zeker van dat ze niet bij die gedeelde mappen op je client kunnen komen, of ze moeten wel heel veel moeten gaan nemen en dan heb je met echt goeie hackers te maken en geen scriptkiddies meer :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 12:09 schreef _QW_ het volgende:

[..]

Als die firewall goed geconfigureerd is niet, omdat als je misbruik wilt maken van die gedeelde mappen je poort 139 (NetBIOS) moet gebruiken en als er op de server al alles op poort 139 geblokt wordt dan ben je er zeker van dat ze niet bij die gedeelde mappen op je client kunnen komen, of ze moeten wel heel veel moeten gaan nemen en dan heb je met echt goeie hackers te maken en geen scriptkiddies meer :)
AAAHH, ik zit dus veilig :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt er ook voor kiezen om "Bestands en Printerdeling" niet aan de NIC van internet te binden, maar alleen aan de NIC van je interne netwerk. Zit je ook veilig hoor!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 14:41 schreef jelmervos het volgende:
Je kunt er ook voor kiezen om "Bestands en Printerdeling" niet aan de NIC van internet te binden, maar alleen aan de NIC van je interne netwerk. Zit je ook veilig hoor!
Ik ben client, e die zit volgens mij sowieso aan het interne netwerk( NIC => File sharing.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Client: niet nuttig want server zit ertussen. Kan wel.
Server: wel nuttig, WANT directe internetverbinding.

Verwijderd

Probeer eens http:\\www.grc.com. Kun je perfect je firewall testen (heb ik gisteren ook gedaan voor mijn client, en inderdaad; alle inkomende pogingen worden geblockt door de gateway/server ;)
Pagina: 1