Avond!
Ik heb afgelopen weekend een 2e 9600GT aangeschaft. Deze draai ik nu in combinatie met een 9600GT die ik al eerder heb aangeschaft. De eerste was een Zotac, de tweede is een Point of View. Als moederbord gebruik ik een Asus P5n32-SLI SE Deluxe. De bios is geflashed naar de meest recente versie, en Windows is geheel geupdate. Ook staat SLI enabled in het Nvidia configuratiepanel.
Het probleem is echter, dat de prestaties er nauwelijks op vooruit zijn gegaan. Mijn systeem haalt 10500 punten in 3dmark06, ongeveer 1000 punten meer dan voorheen. In reviews, met soortgelijke hardware worden veel hogere scores behaalt. Ook Crysis draait niet merkbaar beter.
Een overzicht van de gebruikte hardware & software.
) dat SLI niet is ondersteund onder XP 64 bits, in verband met chipset driver beperkingen. Betekent dit dus, dat ik een ander moederbord moet hebben? Of op 32 bits proberen? Er waren wel gewoon drivers op de Asus website voor Vista 64, en exact dezelfde voor Vista 32. Ik ga zelf nog even de nVidia Chipset Driver V6.83 for 64 bit Windows XP(WHQL)/2003 driver proberen, wie weet dat dat wat uithaalt.
Iemand suggesties?
Ik heb afgelopen weekend een 2e 9600GT aangeschaft. Deze draai ik nu in combinatie met een 9600GT die ik al eerder heb aangeschaft. De eerste was een Zotac, de tweede is een Point of View. Als moederbord gebruik ik een Asus P5n32-SLI SE Deluxe. De bios is geflashed naar de meest recente versie, en Windows is geheel geupdate. Ook staat SLI enabled in het Nvidia configuratiepanel.
Het probleem is echter, dat de prestaties er nauwelijks op vooruit zijn gegaan. Mijn systeem haalt 10500 punten in 3dmark06, ongeveer 1000 punten meer dan voorheen. In reviews, met soortgelijke hardware worden veel hogere scores behaalt. Ook Crysis draait niet merkbaar beter.
Een overzicht van de gebruikte hardware & software.
- Intel E6600 @ stock
- Asus P5N32-SLI SE Deluxe
- Zotac 9600GT 512MB
- PoV 9600GT 512MB
- 2GB OCZ Platinum 800MHz
- 2GB Take-MS 667 MHz
- Antec 450Watt voeding
- 2x160GB in striped mode
- Vista Ultimate 64 bits
- Nvidia Forceware 1.78 momenteel, 1.80 eerst.
Iemand suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door 3lmo op 30-11-2008 19:04 ]