Toon posts:

internet over electriciteitsnet niet voldoende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het probleem: mijn ouders wonen in de boerderij met daarin de internetverbinding en wireless router,
ik woon 50 meter verder in het gastenverblijf.

De sterkte van de wifi router is niet voldoende om bereik te krijgen in het gastenverblijf en de router kan ook niet verplaatst worden.

Wel heb ik het nu zo ver kunnen krijgen dat wanneer ik internet over het electriciteitsnet gebruik, ik verbinding kan krijgen in 1 stekkerdoos van het gastenverblijf, deze bevind zich in de meterkast.
Het probleem is dan weer dat deze zich in de slaapkamer bevind, en ik ook graag verbinding zou hebben in de rest van het huis.

welke oplossingen zijn hier nog voor, het liefst draadloos. wel kan de verbinding uit de meterkast blijven.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 17:57 . Reden: typefouten ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is het niet een beter idee om gewoon een kabel te trekken voor die 50 meter ?

50 meter is niet bijzonder ver, en zou zonder moeilijk gedoe ( herhaal hubs / switches ) gewoon moeten werken, kabel netjes in een pcv leiding doen, goed aantal cm onder de grond, en dan in je eigen huisje een switch / router / wat jij wil.

Lijkt me stuk stabieler dan wireless en sneller dan over e-net

Verwijderd

Topicstarter
de router/modem in de boerderij moet zowiezo blijven met wireless, en de switch/router kan in principe gewoon achter het e-net punt komen, snelheid is hoog genoeg.

Maar dan krijg ik dus een router achter een router, en dat werkt tot nu toe bij mij nog niet?
en ik wou in principe graag af van alle kabels in dat huis, dus als het ware vanuit de meterkast een 2e wireless acces point.

schrijf ik het nu begrijpelijk? anders mijn excuses ervoor.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Of je koopt een mooie wifi antenne die je richt naar je eigen huisje en daar het wifi signaal weer versterkt.

Maar ik zou ook gewoon een kabel leggen.
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:03:
de router/modem in de boerderij moet zowiezo blijven met wireless, en de switch/router kan in principe gewoon achter het e-net punt komen, snelheid is hoog genoeg.

Maar dan krijg ik daus een router achter een router, en dat werkt tot nu toe bij mij nog niet?
en ik wou in principe graag af van alle kabels in dat huis, dus als het ware vanuit de meterkast een 2e wireless acces point.

schrijf ik het nu begrijpelijk? anders mijn excuses ervoor.
Waarom zou een switch achter een router niet werken :? Zolang je maar DHCP uitschakelt op de 2e.

Anders knoop je toch gewoon in de meterkast er een 2e wireless router aan die de rest van het verblijf van wifi voorziet.

[ Voor 72% gewijzigd door Megamind op 30-11-2008 18:05 ]

Verwijderd

Sluit op de inkomende verbinding in het gastenverblijf een wireless extender/access point aan, en je hebt in het gastenverblijf draadloos.

<edit>
Megamind typt sneller :z

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 18:07 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja of een goede richtantenne op je Wifi, werkt prima dan.
Ik haal hier met standaard linksys spul al veel grotere bereiken (met een paar bomen ertussen zelfs).
Je haalt idd geen 54mbit maar meer dan genoeg om gewoon te surfen.

• TheLegend2k4
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11-2025
Koop gewoon een sterkere antenne voor je wireless.

http://www.marktnet.nl/WiFi-Antenne-450-meter-2409127.htm

Verwijderd

Topicstarter
ik ben gister heel de avond bezig geweest met een 2e wireless router belkin F5D7230-4 alleen werd ik hier nog niet snel wijzer in.

de laptop heeft verbinding, maar zodra ik de router aansluit valt de internetverbinding op de router steeds weg na 1 minuut (zover ik weet is de router niet brak).

ook qua instellingen heb ik veel geprobeerd, dhcp er zowiezo afgehaald, ingesteld onder 192.168.3.1 alleen kon de laptop dan zowiezo niet meer connecten met de router, ook wanneer ik het handmatig instel.

ook heb ik geprobeerd de router in het gastenverblijf een vast ip te geven vanuit de router in de boerderij. dit maakte ook geen verschil.

wat zie ik nog over het hoofd als amateur?

• Megamind
Dan zal je toch wat meer informatie moeten geven. Welke router hangt er nu in het huis? Wat is je 2e router? Hoe werkt dat internet over elec precies (gewoon plug & play?).

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een 2de router gebruikt, moet je op deze router je WAN-poort niet gebruiken, maar gewoon aansluiten op een LAN-poort. Zorg er dan wel voor dat je ip van je router in dezelfde reeks zit als je 1ste router. Als je het zo aansluit fungeert deze router eigenlijk als een domme switch met wifi-mogelijkheden :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

[b][message=31130317,noline]
ook qua instellingen heb ik veel geprobeerd, dhcp er zowiezo afgehaald, ingesteld onder 192.168.3.1 alleen kon de laptop dan zowiezo niet meer connecten met de router, ook wanneer ik het handmatig instel.
192.168.3.1 ?
Heeft de router in het hoofdgebouw 192.168.2.1 ?
Je moet alleen het laatste cijfer veranderen, nu zit de router in het gastenverblijf waarschijnlijk in een andere subnet. (ervan uitgaand dat je als subnetmask 255.255.255.0 gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
internet is gewoon plug en play, insteken en werken,heeft ook geen router functie verder.

de router in het gastenverblijf is een belkin wireless g router F5D7230-4 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=136493

en de router/modem in de boerderij is een siemens gigaset sx551 wlan dsl http://gigaset.com/shc/0,...122889_rarnrnrnrn,00.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:18:
[...]

192.168.3.1 ?
Heeft de router in het hoofdgebouw 192.168.2.1 ?
Je moet alleen het laatste cijfer veranderen, nu zit de router in het gastenverblijf waarschijnlijk in een andere subnet. (ervan uitgaand dat je als subnetmask 255.255.255.0 gebruikt)
ja dit had ik uit een ander topic gehaald gister, daar zit dus al een fout, ik moet dan wel nog steeds dhcp uitschakelen en hem een zelf aangewezen ip geven? en deze ook bij de hoofdrouter instellen?

en de router dan vanuit de meterkast direct op een lan port inplaats van wan port?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 18:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:20:
[...]

ja dit had ik uit een ander topic gehaald gister, daar zit dus al een fout, ik moet dan wel nog steeds dhcp uitschakelen en hem een zelf aangewezen ip geven? en deze ook bij de hoofdrouter instellen?
Op de hoofdrouter hoef je niets te doen.
Router in gastenverblijf vast ip geven in de goede range, DHCP uitzetten en aansluiten zoals SlinkingAnt aangeeft in zijn reply zou voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo weer een poging doen, alvast bedankt.

dhcp uit, daarmee moet ik dus wel voortaan een ip zelf toewijzen aan de laptops in dat gebouw? wanneer ik op de belkin inlog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:25:
ik ga zo weer een poging doen, alvast bedankt.

dhcp uit, daarmee moet ik dus wel voortaan een ip zelf toewijzen aan de laptops in dat gebouw? wanneer ik op de belkin inlog?
Als het goed is dan krijgen ze "gewoon" een ip van de hoofdrouter. (mits daar DHCP aan staat natuurlijk)
Als je de 2de router aansluit via een Lan-poort werkt ie "gewoon" als een simpele switch/access point.

Verwijderd

Topicstarter
hoe simpel kan het zijn, ik dacht in eerste instantie nog dat het mislukte omdat de router aangaf: no internet connection

maar zoals je nu ziet, het werkt, snelheid is ook goed.

400 kb download, 65 kb upload

vele malen dank.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 18:38 ]

• Megamind
Gigaset laat je normaal -> LAN port naar je stopcontact -> stopcontact naar de LAN port op router in gastenverblijf, waar DHCP uitgeschakeld is.

En dat zou moeten werken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Hoe kan een antenne nou sterker zijn? :? Behalve fysiek dan

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 30-11-2008 18:43 ]

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-03 20:25
Je zou nog wireless-N apparatuur kunnen overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
feelthepower schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:45:
Je zou nog wireless-N apparatuur kunnen overwegen.
die was aanwezig maar heeft ons pap uitgeleend aan familie, deze oplossing werkt ook en staat me nergens in de weg, en het is al aanwezig, anders hebben we het ook voor niks.
Pagina: 1