Probleem:
In games heb ik enorm veel last van harde schijf activiteit waardoor een spel zoals Lord of the Rings online onspeelbaar wordt. Het hapert als de ziekte, soms kan ik een aantal seconden niks doen, en dan knippert het lampje van de harde schijf niet, maar dan brandt ie constant oranje.
Bij een spel zoals Pro evo 2009 heb ik er bijna geen last van, maar worden ook niet telkens textures etc geladen. Af en toe een hapering. Andere games hebben er ook last van, en ik weet dat dit een tijd geleden nog niet zo was.
Wat ik heb geprobeerd:
- Windows Vista x64 eraf en Xp er weer eens op .
- Een andere harde schijf met nieuwe XP installatie.
- Geheugen verwisseld met andere geheugen.
- Geluidskaart eruit.
- Alles met drivers ook al geprobeerd.
- Geklooid met voltages in Bios, maar na lange Orthos test geen fouten.
Uitgesloten:
- Kapotte harde schijf
- Kapot ddr2 geheugen
- Geluidskaart (Soundblaster Audigy 2)
Dus blijft het moederbord over ( Gigabyte p35-Ds3).
Voeding (640 watt Enermax Liberty) --> hoewel voltages goed lijken in speedfan.
Of de videokaart (8800gts Gainward 640mb), maar heb geen idee of je dit soort problemen kunt krijgen als bv het geheugen op je videokaart niet meer goed is.
Ik ben ten einde raad.
Ik kan moeilijk een nieuwe mb of vidkaart gaan kopen als ik niet zeker weet waar het probleem zit.
Nou ja kan wel
, maar liever niet.
Alle wijze raad is welkom
In games heb ik enorm veel last van harde schijf activiteit waardoor een spel zoals Lord of the Rings online onspeelbaar wordt. Het hapert als de ziekte, soms kan ik een aantal seconden niks doen, en dan knippert het lampje van de harde schijf niet, maar dan brandt ie constant oranje.
Bij een spel zoals Pro evo 2009 heb ik er bijna geen last van, maar worden ook niet telkens textures etc geladen. Af en toe een hapering. Andere games hebben er ook last van, en ik weet dat dit een tijd geleden nog niet zo was.
Wat ik heb geprobeerd:
- Windows Vista x64 eraf en Xp er weer eens op .
- Een andere harde schijf met nieuwe XP installatie.
- Geheugen verwisseld met andere geheugen.
- Geluidskaart eruit.
- Alles met drivers ook al geprobeerd.
- Geklooid met voltages in Bios, maar na lange Orthos test geen fouten.
Uitgesloten:
- Kapotte harde schijf
- Kapot ddr2 geheugen
- Geluidskaart (Soundblaster Audigy 2)
Dus blijft het moederbord over ( Gigabyte p35-Ds3).
Voeding (640 watt Enermax Liberty) --> hoewel voltages goed lijken in speedfan.
Of de videokaart (8800gts Gainward 640mb), maar heb geen idee of je dit soort problemen kunt krijgen als bv het geheugen op je videokaart niet meer goed is.
Ik ben ten einde raad.
Ik kan moeilijk een nieuwe mb of vidkaart gaan kopen als ik niet zeker weet waar het probleem zit.
Nou ja kan wel
Alle wijze raad is welkom