Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Geen weergave bij geen data!

Pagina: 1
Acties:

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Hallo,
Ik heb al rondgezocht over hetgeen wat ik zoek maar het is een beetje vaag dus heb zo niks kunnen vinden!

Het is dat ik een logboek in excel gemaakt heb met vliegtijden, maar bij de totaal pagina staan dus alle gegevens van elke pagina (doorgelinkt). Veel onderdelen heb ik nog geen data maar hier zet excel dus netjes 0:00 neer omdat ik hier nog niks heb. Is er een of andere manier dat ik het 0:00 naar gewoon 'niks' kan laten veranderen en wanneer ik dus op een andere pagina data invoer op de totaal pagina van niks naar de tijd bijv 0:30 veranderd ?

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/8606/urenic1.png

Alvast bedankt voor de hulp :*)

Inventaris | WhatPulse

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

zoiets?
code:
1
2
3
=ALS(VELD=0:00;"";VELD)

VELD is het VELD waar naar je toe heb gelinkt.

• appel22
ik snap niet helemaal hoe ik dat er in moet zetten want als ik een waarde in een bepaalde cel heb staan en ik zet de cel "L25" bijv. op de plek van veld dan zegt excel dat er een fout in staat.

Ik heb nu ergens " ='P12'!N26 " erin staan en de waarde die daar vandaan komt is 0:00 wat ik dus wil is dat hier nu gewoon helemaal niks komt te staan, en wanneer er vanuit " ='P12'!N26 " een waarde van 1:00 wordt het helemaal niks terugveranderd in 1:00..

Inventaris | WhatPulse

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
1. Selecteer alle cellen waar 0:00 "niks" moet worden.
2. Rechtermuisknop celeigenschappen
3. Kies bij categorie voor "aangepast" en zet daar: u:mm;u:mm;#

Uitleg:
<opmaak positief getal>;<opmaak negatief getal>; <opmaak voor 0>
# zorgt er voor dat hij niks toont als er 0 staat. en bij een positief en negatief getal formatteert hij de waarde naar het uur:minuten format.

Standaard houdt hij rekening met een max van 24 uur. Dus 12:00 + 24:00 = 12:00
Indien je ze echt op wilt tellen, dus 12:00 + 24:00 = 36:00, dan moet je [] om de uren zetten dus: [u]:mm;[u]:mm;#

• appel22
bingo het is gelukt, bedankt --Niels--

Inventaris | WhatPulse

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Sorry voor mijn onduidelijke ALS functie.
--Niels-- bedankt voor de top, dit is een stuk eenvoudiger. En komt de excelsheet niet onnodig met formules vol te staan.
Pagina: 1