• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik ga over twee weken een Core i7 computer in elkaar zetten. Nou wil ik graag mijn Windows XP licentie behouden maar ik vraag me af wat de beperkingen van XP zijn icm de i7. Werkt dit wel met alle cores die er op deze CPU zitten?

Ik weet dat er verschil is tussen Home en Pro editie van XP, ik heb dus de Pro. Veel forums afgezocht, maar geen eenduidige antwoord gekregen. Dus alle input is welkom :)

Everybody has one :P

Verwijderd

Wat was je oude CPU dan? Een single-core? Ik had een single-core en heb er een Q6600 Quad-core ingezet. XP-Pro gebruikt zonder protesteren alle 4 de cores.

Ik herinner me wel dat Microsoft ooit moeilijk deed over een licentie per core maar dat gaat hier kennelijk niet op. Ik heb wel een Volume Key License (computer op m'n werk).

Tenzij Microsoft iets tegen I7's heeft, zou het toch gewoon moeten werken? Mogelijk (heel misschien dus) moet je wel XP her-installeren, of eigenlijk: een repair draaien. Dat voor het extreme geval dat hij de juiste HAL niet kan installeren.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MS werkt met licenties per socket, niet per core. XP kan 2 sockets hebben dacht ik...

specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En welke van de twee XP licenties heb jij dan?

In ieder geval zit het volgens mij zo: Met home kun je maar één fysieke processor hebben, hoeveel cores dat zijn is aan jou (support to 31 oid?). Bij XP Pro kun je ook meerdere fysieke processoren, dus twee i7's bijvoorbeeld, gebruiken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

maratropa schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:01:
MS werkt met licenties per socket, niet per core. XP kan 2 sockets hebben dacht ik...
Klopt deels Windws XP Professional accepteerd twee sockets, Windows XP Home daar in tegen maar 1 socket. Of er een single, dual of Quad core in het socket zit maakt niet uit. Het grootste probleem voor de TS zal zijn de Windows XP licentie zelf. Is het een retail licentie, dan is er niets aan de hand. Wanneer het om een OEM verse gaat geleverd bij een compleet systeem, deze mag licentie technisch niet overgedragen worden naar een ander systeem.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Geen vraag is voor GoT te simpel, maar we verwachten wel eigen inzet. Hier zeg je "veel forums [sic] afgezocht" te hebben, maar laat je na te melden welke dan exact. Dat is dan makkelijk gezegd. Bovendien heb je schijnbaar niet de sites van de fabrikanten in kwestie (MS of Intel) bekeken, of laat je ook hier na te melden wat.

Inzet tonen is ook een fatsoenlijke topicstart maken :o

Wegens gebrek daaraan gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.