Universele Laptop adapterDell XPS M1330

Pagina: 1
Acties:

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik zoek me rot naar een universele adapter, al 3 draadjes ervaringen doorzocht en niks gevonden :-(

Wie helpt me? Een universele adapter voor een Dell XPS M1330 die ook een HP Compaq 6820s kan laden.

• nsa1984
  • Laatst online: 20:09
Ramon 73 schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:01:
Ik zoek me rot naar een universele adapter, al 3 draadjes ervaringen doorzocht en niks gevonden :-(

Wie helpt me? Een universele adapter voor een Dell XPS M1330 die ook een HP Compaq 6820s kan laden.
*knip*hier een linkje

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 30-11-2008 16:53 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Je zult eerst moeten uitzoeken of beide laptops hetzelfde voltage en amperage hebben (staat vaak onderaan de laptop, maar ook op de orginele adapter). Als deze gelijk zijn kun je iig een adapter halen met vaste waarden, mogelijk zul je dan nog een koppelstukje oid nodig hebben zodat je deze kan verwisselen zodat ze in de 2 laptops passen (de aansluitingen zijn niet altijd gelijk namelijk).

Als he voltage of amperage niet gelijk is dan zul je een moeten zoeken die je zelf kan instellen.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:42
Dell heeft een stekker met 3 pinnen.

positief
negatief
identificatie

Zonder die identificatie draad wil je laptop wel werken, maar gaat hij niet opladen.

Wordt dus toch een originele adapter :(

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat is dat voor identificatie pinnetje dan?
Ik kan met mijn universele adaptor ook geen dell 420 opladen terwijl hij wel het juiste voltage afgeeft en het stekkertje past.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn zusje heeft dat identificatie pinnetje eens afgebroken en vervolgens melkt je laptop bij elke boot dat hij de lader niet kent en dus de accu niet zal opladen. Je kan dus gewoon op netstroom nog werken. Ik vermoed dat als je de juiste spanning op dat pinnetje kan krijgen dat je hem alsnog kan opladen.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:42
Het is niet zomaar een spanning wat op dat pinnetje staat. Er zit een chipje in je oplader. Je laptop 'praat' met dit chipje via dat extra pinnetje. Hierdoor kan de laptop zien welke adapter is aangesloten (65W, 90W of 65W/90W Docking) als dit zo is dan gaat hij opladen. Anders wil hij inderdaad niet opladen.

En dit valt niet zomaar te faken, je hebt hier echt een originele oplader voor nodig.

• nsa1984
  • Laatst online: 20:09
Vraag me af waarom dit dan gedaan is. Want iets anders dan meer verkoop op toebehoren kan ik eigenlijk niet verzinnen. Want schade claims bij niet originele accu's / laadsystemen waren allang in de algemene voorwaarden afgedekt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Ramon 73
De spanning is bij beide laptops 19Volt en de stroom is minder belangrijk zolang de adapter maar minstens 3,5Ampere kan leveren.

Maar de Dell adapter heeft een stekker die 8hoekig is aan de buitenkant en een metalen pen aan de binnenkant bezit.
Volgens het plaatje op de adapter zit de + aan de binnenkant, zou dus het pennetje moeten zijn. Ik kan echt maar 2 aansluitingen ontdekken en met alle electronicakennis die ik bezit zou ik dan geen eenvoudige methode kunnen bedenken om een Dell adapter van een universele te onderscheiden.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
dat is idd het nadeel van die Dell adapters, kreeg ook eergisteren zo'n melding in mijn scherm, bleek dat de lader er scheef inzat. Ik schrok wel ff, WTF krijgen we nou. Maar toen kwam ik erachter dat het inderdaad een check is of je wel een originele lader gebruikt. Dit doen ze waarschijnlijk om claims te voorkomen door onjuist gebruik van gekke exotische laders, Amerikaanse claims kennende... :P

• Ramon 73
Raakte bij de MM in gesprek met een medewerker die beweerde dat de Trust en Conceptronic laders het wel zouden doen.
Toevallig lag de Dell in de auto en in de winkel deed hij het ook goed. Blij ermee en met universele lader naar huis. Thuis bleek al snel dat de laptop wel op netstroom werkte maar niet de accu laadde.

Snel teruggebracht naar de winkel. Nu dus nog steeds met 2 voedingen over straat.
Pagina: 1