Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• esorone
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 18:34
Hallo allen,

Vannacht is mijn "server" eruit geknald door een hardware probleem. Reden onbekend. Er stond alleen een hardware failure. Hierna zag ik in apparaatbeheer een ? staan bij ethernet controller.
IK probeerde deze weer aan de gang te krijgen maar dat was niet gelukt. Nu probeer ik een nieuwe netwerkkaart te installeren maar ook dit gaat niet. Wat heb ik al gedaan:

Ik heb een nieuwe netwerkkaart gebruikt en proberen te installeren. Zelfde probleem blijft bestaan.
Nieuwe drivers via realtek en via driverguide. Beide drivers leiden niet tot een oplossing.
De netwerkkaart heb ik ook in de overige PCI poorten geprobeerd te installeren. Ook dit lukt niet.
Via de setup software van de drivers krijg ik steeds een melding dat er geen lanadapter in het systeem zit. (terwijl ik hem wel in apparaatbeheer met een ? zie staan) en als ik de utp erin steek zie ik de lampjes wel branden.

Ook heb ik de PCIbus software geupdate. Dit onder het mom van "dubbel genaaid houdt beter". Maar ook dit werkte niet.

Ik weet zeker dat die 2de netwerkkaart werkt aangezien hij in een andere pc direct draait.
Besturingsysteem win2003 lanadapter realtek rtl8139C

Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Groeten EsorOne

De melding die ik steeds blijf krijgen is: This device is nog configured correctly code 1

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Staan al je IRQ`s nog goed in het BIOS?

Kan zomaar zijn, dat je pc een opdonder heeft gehad...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• esorone
Hoi Michael Knight,

Ik kan helaas nergens vinden waar ik mijn irq's kan vastzetten maar ik had al wel restore to system default geselecteerd. Maar ook dit heeft tot niets geleid...

In windows staat de irq op 11, met de melding: No conflicts. Dus ga ik er vanuit dat dit ook weer juist is..

Nog meer ideeën?

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 07:14
Vraagje, zitten er nog andere PCI kaarten in dit systeem die het wel doen? Misschien is de PCI bus zelf defect. Daarnaast is het een idee om een netwerkkaart van een ander merk te proberen. Heb hier nog twee 3com`s liggen.

mijn email is <username>@gmail.com.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als je de machine boot door middel van een Ubuntu live-cd'tje? Doet ie het dan wel? Zo ja, dan kan je uitsluiten dat het een hardwareconflict is en zal je het in de 2003-installatie moeten gaan zoeken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• esorone
Ik heb een knoppix cd gebruikt en hierin herkent knoppix de netwerkkaart, alleen geeft hij aan dat deze niet reageert. Verder zitten er geen pci kaarten in het systeem :-(
Pagina: 1