Toon posts:

SIP over Internet Connection Sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een SIP telefoon waarmee ik succesvol met m'n overzeese werkgever kan bellen wanneer ik 'm rechtstreeks op m'n kabelmodem of router aansluit. Mijn kantoor heeft echter geen wired internet, en dus probeer ik de volgende opstelling: Mijn PC heeft een wireless ontvanger, en op die verbinding zet ik Internet Connection Sharing (ICS) aan zodat ik de telefoon met de PC kan verbinden. De authenticatie met de SIP server lukt, maar ik blijk niet te kunnen bellen.

Weet iemand hoe dit wel kan werken? Wellicht filtert ICS een paar poorten maar mijn eenvoudige pogingen om die te openen blijken niet te werken.

Alle informatie en ideeën welkom! _/-\o_

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staan er nergens Firewalls aan ? En blokkeerd het kantoor waar je zit geen poorten ?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

franssie

Save the albatross

gebruik je ook de SIP proxy instellingen? Door ICS komt je sip phone volgens mij in een ander subnet te hangen (192.x.x.x dacht ik) en dat kan wel eens problemen geven bij de dubbele tweede NAT die je router PC toepast. Maar je kan natuurlijk ook een SIP client op je werkstation installeren en een USB setje kopen.

edit: die SIP proxy is dus om door de NAT te komen (dacht ik tenminste).

De poort van de sip proxy moet je misschien forwarden, is 9060 oid maar dat moet je even bij je SIP provider navragen.

//edit/2/ nou ik toch aan het brainstormen ben, kan je niet een oud AP uit de kast trekken en dat in bridge modus zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 30-11-2008 14:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:44:
Staan er nergens Firewalls aan ? En blokkeerd het kantoor waar je zit geen poorten ?
Firewall is (voorlopig) geheel uitgeschakeld. Verder heb ik zelf niks extra dat poorten zou blokkeren (hoewel ik weinig afweet van m'n wireless receiver en ICS).
nou ik toch aan het brainstormen ben, kan je niet een oud AP uit de kast trekken en dat in bridge modus zetten?
Ik heb nog een DI-524UP liggen, zou het daarmee lukken?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

franssie

Save the albatross

geen idee wat een DI-524UP is, maar ik zeg: probeer het eens! Lees de handleiding of ie in bridge kan en je SIP phone een IP address krijgt - en niet onbelangrijk of je kan bellen/gebeld kan worden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar