HDMI, Blue-ray, DVD HD recorder... bomen en bos verhaal

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 08:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Uiteraard heb ik het nodige op Google losgelaten, het dvd.nl forum afgestroopt maar het duizeld me en vandaar deze vragen.

Ik heb op dit moment een LiteOn HD dvd recorder en deze zit met een scart-kabel aan mijn LG tv vast, prima beeld en geluid (optical) via mijn HK set.
Echter staat deze LiteOn onder de tv en mijn vrouw wil graag dat hij bij de HK komt te staan.
Op zich is dat geen probleem ware het niet dat ik de scart-kabel nergens kwijt kan, en zo'n 7mtr scart dwars door de kamer is het ook niet echt.

Nu heeft mijn LG ook HDMI en hier heb ik al veel over gehoord en gelezen maar eigenlijk niet het antwoord wat ik zoek.
Is HDMI nu "het zelfde" als scart en kan ik deze dunnere kabel gebruiken om een HDMI recorder op mijn tv aan te sluiten?

Blu-ray is de opvolger van DVD, maar kunnen deze spelers ook DVD aan?
Ik denk dat het antwoord hierop Ja is, voor zover ik dat heb kunnen teruglezen in de diverse fora.

Ik ga dus op zoek naar een HDMI Blu-ray HD recorder als vervanger voor mijn LiteOn, wat is verder nog een punt van aandacht?

Daarnaast nog misschien iemand nog een leuk tip/adres voor een speler voor een "leuke" prijs?

[ Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 30-11-2008 14:40 . Reden: Blu ipv. Bleu ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

HDMI is niet 'hetzelde' als scart. het uieindelijke effect kan wel hetzelfde zijn; je krijgt beeld & geluid op je tv (wat neem ik aan de bedoeling is).
HDMI geeft een digitaal signaal door. Dit resulteert in een veel scherper beeld (en beter geluid) dan dat een scart kabel kan.
Kortom; Je kunt dus een HDMI kabel gebruiken. Sterker nog; dat is aan te raden.

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 23:58

grass460

[DPC] Division_Brabant

i2Paq schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:25:
Uiteraard heb ik het nodige op Google losgelaten, het dvd.nl forum afgestroopt maar het duizeld me en vandaar deze vragen.

Ik heb op dit moment een LiteOn HD dvd recorder en deze zit met een scart-kabel aan mijn LG tv vast, prima beeld en geluid (optical) via mijn HK set.
Echter staat deze LiteOn onder de tv en mijn vrouw wil graag dat hij bij de HK komt te staan.
Op zich is dat geen probleem ware het niet dat ik de scart-kabel nergens kwijt kan, en zo'n 7mtr scart dwars door de kamer is het ook niet echt.

Nu heeft mijn LG ook HDMI en hier heb ik al veel over gehoord en gelezen maar eigenlijk niet het antwoord wat ik zoek.
Is HDMI nu "het zelfde" als scart en kan ik deze dunnere kabel gebruiken om een HDMI recorder op mijn tv aan te sluiten?

Bleu-ray is de opvolger van DVD, maar kunnen deze spelers ook DVD aan?
Ik denk dat het antwoord hierop Ja is, voor zover ik dat heb kunnen teruglezen in de diverse fora.

Ik ga dus op zoek naar een HDMI Blue-ray HD recorder als vervanger voor mijn LiteOn, wat is verder nog een punt van aandacht?

Daarnaast nog misschien iemand nog een leuk tip/adres voor een speler voor een "leuke" prijs?
een kleine typo het is Blu-ray
en ja Blu-ray speelt dvd ;)

edit indd wat mark zegt mits je recorder HDMI heeft uiteraard

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Duidelijk: Blu-ray.

Als ik zo zoek zie ik nog weinig geen Blu-ray - Harddisk - DVD spelers op de markt.
En dat is vreemd omdat de opnametechniek op Harddisk los staat van de Blu-ray speler lijkt me, of ik kijk verkeerd?

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 23:58

grass460

[DPC] Division_Brabant

dat is het zelfde als een digitale decoder met hdd en HD ondersteuning met HDMI ook niet tot nauwelijks te vinden.
heeft ook te maken met de DRM die op Blu-ray zit en de HDCP ondersteuning en marketing technisch zoveel mogelijk uitbuiten uiteraard.

zo zie ik het tenminste

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je je dan toch gaat oriënteren op HDMI kabels... bekijk dan ook meteen de KASSA! van afgelopen week. Daar bespreken ze HDMI en de verschillende kabels... handig om te weten, aangezien je nieuw bent in deze materie en wij het lullig vinden als je zometeen 150 euro lichter bent, ipv 5 voor een stom kabeltje ;) d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Heeft je HK set een HDMI uitgang erop zitten?
Want dan zou je natuurlijk ook je beeld en geluid van je LiteOn je HK in kunnen sturen en deze het via HDMI uit laten sturen.
Maar een beetje HDMI kabel zal qua dikte niet onderdoen voor een SCART kabel.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
grass460 schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:04:
dat is het zelfde als een digitale decoder met hdd en HD ondersteuning met HDMI ook niet tot nauwelijks te vinden.
heeft ook te maken met de DRM die op Blu-ray zit en de HDCP ondersteuning en marketing technisch zoveel mogelijk uitbuiten uiteraard.

zo zie ik het tenminste
Uitmelken bedoel je ;)

Gewoon eerst een single Blu-ray speler op de markt brengen en pas als die markt verzadigd is het volgende model + Harddisk.
Michael Knight schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:05:
Als je je dan toch gaat oriënteren op HDMI kabels... bekijk dan ook meteen de KASSA! van afgelopen week. Daar bespreken ze HDMI en de verschillende kabels... handig om te weten, aangezien je nieuw bent in deze materie en wij het lullig vinden als je zometeen 150 euro lichter bent, ipv 5 voor een stom kabeltje ;) d:)b
Daar had ik al veel over gelezen ja, heb hetzelfde ooit gehad met een S-video kabel die hier om de hoek € 30,- kosten en in Beverwijk € 5,-.
Pagina: 1