Toon posts:

hulp graag (A)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal!

ik heb zojuist mijn nieuwe pc binnen, wil nu bestanden overzetten van mijn oude naar mijn nieuwe pc, maar hoe werkt dat precies?
ja ik heb een crosscable..
maar hij wil geen verbinding maken met elkaar (tenminste dat denk ik, want internet doet het ook niet op die nieuwe pc :S)

so help me out (A)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zonder instellingen komen we natuurlijk helemaal nergens, behalve als iemand nog ergens een glazen bol heeft... Dus, post instellingen van beide computers eerst eens.

Rail Away!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:03

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je een internetmodem / -router met aansluitingen voor meerdere PC's?
Dan kun je de twee PC's tegelijk aansluiten.

Als beide PC's verbonden zijn en internet-verbinding hebben, kunnen ze ook met elkaar communiceren.

Je geeft al aan dat de nieuwe geen verbinding met internet kan maken, dus is het de moeite om dat probleem eerst op te lossen.

Wat is dat met die 'A'???

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 30-11-2008 14:08 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en laat gelijk even weten wat voor router/modem/provider gebruikt

Een cross cable gebruiken getuigd toch een beetje de afwezigheid van een router.
sommig modems vinden een nieuw macadres niet zo leuk, de moeten ff wennen daar aan. (soms helpt aan uizetten al een boel, als je pech hebt moet je door een provisioniig procedure heen (als dat nog bestaat) en je nieuwe mac bekend maken

edit: ja wat is dat met die a?
edit2: ok im ben "anti-msn :P" dus dat snap ik idd niet O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 30-11-2008 14:11 ]

Iperf

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Ik gok op een MSN-smiley, iets als " O-) ".

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aan de hand van je eerdere posts schat ik in dat je het beste gewoon de spullen van je oude computer op een USB-stick kan zetten en dan in een paar keer de spullen overzetten. Of regel een externe harddisk als je die niet hebt. Dat is de makkelijkste manier :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
die (a) is een msn icon wat staat voor O-)

maarem . Croscable moet je zelf je ip+subnetmask inzetten
Als je pc1 zet als 192.168.1.10 met subnet 255.255.255.0 en pc met ip 192.168.1.11 met subnet mask 255.255.255.0 Dan moet je nog zorgen dat bestand deling aanstaan en gaan ?

Welk OS draai je trouwens op ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn oude pc een draadloze verbinding lopen.

gebruik de crosskabel alleen nu voor me nieuwe pc zodat ik 2 pc's met Internet tegelijk heb zodat ik supersnel me files kan overzetten. ( ja ik haat constant USB in USB uit )

hoe kan ik de instellingen van mijn pc showen??

beide staat XP
de oude home ( normaal)

de nieuwe heeft XP professional x64 edition.

kunnen jullie hier wat mee?

Verwijderd

usb stick of externe harde schijf is inderdaad het snelst en eenvoudigst, als je die niet hebt kun je de harde schijf uit de oude pc bij de nieuwe inbouwen, evt tijdelijk.

Let op de outlook bestanden als je outlook gebruikt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ga naar je command prompt (dos scherm)

en typ en ipconfig. dat resultaat van beide post je hier

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
zat net ineens zonder internet :s

na wat klooien werkt het weer.

oke van mijn oude pc:
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.9
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

en van mijn nieuwe pc:

etjermet adapter network bridge <network bridge>:
ip adress. . . . . . . . . . . . . :192168.1.11
subnetmask. . . . . . . . . . . . . :255.555.555.0
default gataway. . . . . . . . . . . . . :

eh.. ik had van een eerdere post dus me ip adres gewisseld met dat wat was aangegeven

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik zie al 4 dingen fout:
1: je hebt een cross-kabel en toch is op pc 1 het LAN niet verbonden ?
-> kabel niet goed of kabel niet verbonden terwijl je ipconfig doet ...

2: je hebt een netwerkbridge op pc2: schakel die eens uit zodat je echt de instellingen van je Lan-connectie daar kunt bekijken en ev. aanpassen

en post hierna nog eens een ipconfig (dus kabel verbinden tss de 2 pc's, netwerkbridge uitschakel - google daar maar voor - en dan die ipconfig nog eens doen)

ps: crosskabel ertss en beide lan-connectie's op automatisch ip-adres zetten gaat er ook al voor zorgen dat die elkaar vinden: wel al de rest van connectie's even uitzetten (wifi en die bridge) ev. effe een ipconfig /renew doen op beiden en je bent vertrokken

anders zou ik zeggen: sneakernet (usb-drive/-stick, ....) of je kunt zelfs met ftp-servers en -clients gaan werken (op eigen pc's natuurlijk en geen externen)

3: niets zeggende titel - emoticons werken zo al niet in titels ;)
(en we zitten hier niet op msn dus die emoticons werken hier niet)

4: geen faq doornomen of even zelf gezocht op het net (want dat staat daar allemaal goed duidelijk op elk niveau al x-keren uitgelegd hoe je 2 pc's met elkaar verbind mbv een cross-kabel of met 2 straight kabels een een router of switch...)

Lees je dus maar eens in in de materie en als het dan nog niet lukt kom dan nog eens terug met concrete vragen.... en uitleg wat je al gedaan hebt en ev. schema'tje en ipconfig-lijstje
en dan helpen we heel graag verder :)

[ Voor 24% gewijzigd door soulrider op 30-11-2008 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke aantal guides al doorgelezen ( had ik van te voren al gedaan) en ik snap er echt helemaal niets van :s
ik ben op dat gebied gewoon noob

maargoed op de andere punten:

het lopt dat de kabel er even uit was, verbinding deed ineens heel raar.. vergeten er terug in te stoppen!
oke
oude pc:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.9
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.98.187
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

nieuwe

ethernet adapter local area connection:

connection-specific DNS suffix
IP adress. . . . . . . . . . . :192.168.0.200
subnet mask. . . . . . . . . . . :255.255.255.0
default gateway. . . . . . . . . . . :192.168.0.1

heb nu ook bruggen van beide pc's weggehaald.

• LuckY
  • Niet online
Disable de WiFI verbinding van de oude pc . En zet file sharing aan.
Deel desnoods je hele schijf.
Staat allemaal in de FAQ's , tis hier geen helldesk

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:31:
Disable de WiFI verbinding van de oude pc . En zet file sharing aan.
Deel desnoods je hele schijf.
Staat allemaal in de FAQ's , tis hier geen helldesk
mijn oude pc heeft helemaal geen wifi verbinding :s
toen ik dees kocht bstond wifi niet eens

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:35:
[...]

Uhm, waarom zeg je het dan? :P
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:13:
ik heb mijn oude pc een draadloze verbinding lopen.
En waarom lijkt het er dan op?
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:25:
oude pc:
Iig, het IP van je oude PC (169.254.98.187) zit in een hele andere range dan dat van je nieuwe PC (192.168.0.200).

Geef beide gewoon eens handmatig een IP in dezelfde range, en dan het liefst een andere range dan de wifi-verbinding op je oude PC.

Bijvoorbeeld:
Oud: 10.0.0.1
Nieuw: 10.0.0.2
Subnet: 255.255.255.0

Uitleg over het instellen van een vast IP kun je hier vinden voor Vista en hier voor XP.

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 30-11-2008 15:43 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
huh ik snap je niet?

ik heb toch net die gegevens toch neer gezet of niet soms?

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:43:
huh ik snap je niet?

ik heb toch net die gegevens toch neer gezet of niet soms?
Ja, je hebt de huidige IP-adressen neergezet ja. En nu vraag ik je om ze aan te passen? :P

• webrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-01 08:57
Dat gaat via het configuratiescherm en dan netwerken (= netwerk configureren :P)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:35:
[...]

toen ik dees kocht bstond wifi niet eens
Je hebt toch ook geen wifi nodig om je bestanden over te zetten, doe het volgende:

- Sluit een crosskabel aan tussen de LAN kaarten van beide pc's
- Geef je oude pc handmatig* het ip 192.168.1.1 en subnetmasker 255.255.255.0. Gateway en DNS instellingen doen er niet toe.
- Geef je nieuwe pc handmatig het ip 192.168.1.2 en subnetmasker 255.255.255.0. Ook hier doen DNS en gateway instellingen er niet toe.
- Schakel bestandsdeling in met behulp van de wizard op beide pc's
- Ga op je oude pc naar deze computer en deel je hele harddisk (rechtsklik op de harddisk en kies delen). Negeer eventuele waarschuwingen van windows.
- Ga op je nieuwe pc naar start --> uitvoeren en typ daar \\192.168.1.1 nu zie als het goed is de gedeelde schijf van de oude pc en kun je de bestanden overslepen.

*Handmatig een ip toekennen doe je door naar configuratiescherm --> netwerkverbindingen te gaan. Dan rechtsklikken op je netwerkaart en kies eigenschappen. Selecteer vervolegns TCP / IP protocol en kies daarvan ook eigenschappen. En daat kan je het invullen.

Succes :)

• Xander
webrik schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:46:
Dat gaat via het configuratiescherm en dan netwerken (= netwerk configureren :P)
Precies ja, dat staat ook mooi stap voor stap uitgelegd in de linkjes die ik voor zowel Vista als XP gaf (vanaf stap 5 dus). :)

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:48:
[...]

Precies ja, dat staat ook mooi stap voor stap uitgelegd in de linkjes die ik voor zowel Vista als XP gaf (vanaf stap 5 dus). :)
heb gedaan wat daar staat.. maar heb nog geen internet

ga nu even dat andere proberen van bestanden overzetten :/

edit ik vind geen wizard om mijn bestanden te delen :s

zoals ik al zei ik ben noob -.-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 16:04 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Dan.... Zoals gezegd, wat is er tegen een good old externe schijf? Je informatie is mager en het lijkt erop dat je net iets te weinig kennis hebt om dit voor elkaar te boxen. Kost je half uurtje waarschijnlijk ;)

No drama

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hoewel een externe schijf voor jou waarschijnlijk de beste oplossing is, hier nog in vogelvlucht je opties:

(post trouwens nu eerst eens je netwerklayout; heb je een adsl/kabel modem met ingebouwde draadloze router (en dan ook meerdere netwerkpoort aansluitingen?) of slechts 1 die daarna na een andere router gaat, al dan niet draadloos? Of zit je misschien met de draadloze netwerkverbinding bij de buren, dan wordt het helemaal lastig :P?

Je opties:

- Je oude pc en nieuwe pc met je crosskabel verbinden en op hun beide LAN verbindingen een ip adres instellen in dezelfde range en bestandsdeling inschakelen. Wil je dan internet op je nieuwe pc, moet je de draadloze internetverbinding delen over de lan verbinding van je oude pc. Je hebt dan alleen internet op je nieuwe pc als de oude ook aanstaat.

- je nieuwe pc aansluiten dmv een straight kabel op je bestaande netwerk, (kan afh. van je apparatuur misschien ook wel met de crosskabel, nieuwe apparatuur detecteert dat automatisch).

- bel iemand die er WEL verstand van heeft en laat hem/haar het doen.

Wil je het wel zelf doen, zoek dan voor elke stap een handleiding/uitleg op.
Succes.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• LuckY
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:46:
[...]

Je hebt toch ook geen wifi nodig om je bestanden over te zetten, doe het volgende:

- Sluit een crosskabel aan tussen de LAN kaarten van beide pc's
- Geef je oude pc handmatig* het ip 192.168.1.1 en subnetmasker 255.255.255.0. Gateway en DNS instellingen doen er niet toe.
- Geef je nieuwe pc handmatig het ip 192.168.1.2 en subnetmasker 255.255.255.0. Ook hier doen DNS en gateway instellingen er niet toe.
- Schakel bestandsdeling in met behulp van de wizard op beide pc's
- Ga op je oude pc naar deze computer en deel je hele harddisk (rechtsklik op de harddisk en kies delen). Negeer eventuele waarschuwingen van windows.
- Ga op je nieuwe pc naar start --> uitvoeren en typ daar \\192.168.1.1 nu zie als het goed is de gedeelde schijf van de oude pc en kun je de bestanden overslepen.

*Handmatig een ip toekennen doe je door naar configuratiescherm --> netwerkverbindingen te gaan. Dan rechtsklikken op je netwerkaart en kies eigenschappen. Selecteer vervolegns TCP / IP protocol en kies daarvan ook eigenschappen. En daat kan je het invullen.

Succes :)
Volg deze stappen.

@ de rest . je maakt het hem ook niet makkelijker om hem eerst in de 10 reeks en dan in de 192 reeks ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:58:
[...]

edit ik vind geen wizard om mijn bestanden te delen :s

zoals ik al zei ik ben noob -.-
Ik bedoel dus de wizard thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opzetten draaien. Die kan je vinden door naar "mijn netwerklocaties" te gaan en dan kun je hem linksbovenin vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-12 15:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:02:
hoi allemaal!

ik heb zojuist mijn nieuwe pc binnen, wil nu bestanden overzetten van mijn oude naar mijn nieuwe pc, maar hoe werkt dat precies?
ja ik heb een crosscable..
maar hij wil geen verbinding maken met elkaar (tenminste dat denk ik, want internet doet het ook niet op die nieuwe pc :S)

so help me out (A)
Ik zou zeggen, "Ga eens kijken op www.beginnersweb.nl" want hier op GoT verwachten we een iets meer ervaren computer gebruiker.

Bovendien kan je met een beetje handig googlen ook een prima howto vinden op Internet.

Suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.