Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Ziggo] Z3i 30Mb Snelheidsproblemen en modem niet standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :+

Sinds Ziggo haar internetsnelheden officieel heeft verhoogd (als in, ze staan bij de paketten op de site) heb ik 2 problemen.

A: Ik haal de nieuwe snelheid niet (Z3i dus 30 / 3).
B: Het modem gaat niet meer standby met de knop bovenop.

De max snelheid die ik haal is heel constant 24 mbit down. Nooit ook maar 500kbit hoger. Overdag en in de avond / nacht van talloze bronnen getest op een spyware vrije PC (ubuntu liveCD). Up kom ik trouwens nog steeds niet over de 2000kbit.

Ik heb een Dlink DI-524, en geen WAN doorvoersnelheid issues kunnen vinden op google. Ik gebruik het ook niet wireless maar gewoon met CAT5e.

Toen dacht ik dus, laat ik de modem ff op standby zetten zodat ik erop in kan loggen en signal 2 noise enzo kan checken. Maar goed, de modem reageert dus helemaal niet meer op het standby knopje.

Help? Weet iemand misschien of Ziggo de mogelijkheid de modem standby te zetten onlangs heeft uitgezet in bijvoorbeeld een f/w update? En zijn er meer Z3i gebruikers die hun snelheidservaring kunnen delen?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
het lijkt of het aanpassen van je profiel mislukt is.zal als ik jou was contact opnemen met ziggo

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:06:
het lijkt of het aanpassen van je profiel mislukt is.zal als ik jou was contact opnemen met ziggo
Waarom lijkt dat zo? De upspeed interesseert me niet echt, dus als dat niet goed aangepast is boeie. De downspeed is sowieso aangepast, ik haal namelijk constant meer dan 20mbit, eerder niet.

Verwijderd

de nieuwe snelheden worden voor bestaande abonnee's gedurende de maand december doorgevoerd, dus het lijkt mij dat je gewoon nog even geduld moet hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:08:
de nieuwe snelheden worden voor bestaande abonnee's gedurende de maand december doorgevoerd, dus het lijkt mij dat je gewoon nog even geduld moet hebben...
En toch heb ik (net als veel mensen in het algemene topic) mijn snelheidsverhoging zo te zien al. Ik haal namelijk constant veel meer down dan 20mbit. Het lijkt me niet dat ze je van 20 naar 23 naar 26 naar 30mbit upgraden ofzo :+

Dat, plus dat ik dus m'n modem niet meer standby kan zetten :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 14:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:10:
[...]

En toch heb ik (net als veel mensen in het algemene topic) mijn snelheidsverhoging zo te zien al. Ik haal namelijk constant veel meer down dan 20mbit. Het lijkt me niet dat ze je van 20 naar 23 naar 26 naar 30mbit upgraden ofzo :+

Dat, plus dat ik dus m'n modem niet meer standby kan zetten :P
Mijn download, tevens z3i, is ook wel iets omhoog gegaan, maar nog niet naar wat het worden zal, plus dat de upload ook nog niet is aangepast, dus ik wacht het gewoon nog eventjes af.

En waarom zouden ze niet in stapjes upgraden, zo kun je mooi het netwerk in de gaten houden immers.

Over je modem, geen idee, maar het lijkt me dat de helpdesk je daar vast wel verder mee kan helpen...

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Over de modem. Je hebt inderdaad gelijk, met de nieuwe firmware van de modem is niet meer mogelijk de modem in standby stand te zetten

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Ze zeiden toch dat je een nieuw modem nodig hebt als je 30+ mbit hebt ivm euroDOCSIS3.0 ?

Verwijderd

Topicstarter
Luqq schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:30:
Ze zeiden toch dat je een nieuw modem nodig hebt als je 30+ mbit hebt ivm euroDOCSIS3.0 ?
Wikipedia: DOCSIS

Eurodocsis ondersteunt dus tot 55mbit down en 30 up, dus voor 30 / 3 zou je geen nieuw modem nodig moeten hebben per-se. Dat de modem niet meer in standby kan is wel een beetje jammer, dan kan ik m'n waardes niet meer uitlezen...

Ik zal nog eens een weekje wachten :P

Verwijderd

Ik zit nu ook zo een uur op 23 mbit.
Ben dus iets omhoog gegaan.
Maar bij lange na niet 30 mbit.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
hier hetzelfde een tijdje geleden 1800KByte/sec nu al een tijdje 1300KByte/sec ik denk dat we nog even geduld moeten hebben tot december

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

wouter37 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:43:
hier hetzelfde een tijdje geleden 1800KByte/sec nu al een tijdje 1300KByte/sec ik denk dat we nog even geduld moeten hebben tot december
Dat is over 3 uurtjes dus :9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je modem hoeft niet in standby om de signaalwaarden uit te lezen, gewoon 192.168.100.1 in je webbrowser intikken brengt je naar de webinterface van je modem.
Het zou tijd worden dat ze die functie uitschakelen. Je wilt niet weten hoeveel onwetende mensen dagelijks de helpdesk bellen omdat ze geen internet hebben. Elk telefoontje naar de helpdesk kost Ziggo geld, dus dit soort simpele problemen zijn makkelijk op te lossen door het uitschakelen van dat knopje. UPC doet dit inmiddels al een jaar of 2.

Ik weet niet welk modem je hebt en welke snelheid dat ding aankan, maar kan het zijn dat dat modem gewoon niet de volle 30Mbit kan behalen, net zoals dit destijds het geval was met de SB4200 modems die geen 8Mbit konden halen terwijl dat nog ruim binnen de EuroDOCSIS 1.1 specs ligt.

Verwijderd

Dat je de snelheid nog niet haalt kan kloppen.
Volgens mij had zo'n Ziggo woordvoerder ook zoiets gezegd van dat het netwerk er nog niet helemaal klaar voor was.. en dat ze in december en januari nog bezig zijn met het upgraden van het netwerk.

En het zijn ook snelheden tot 30mb.. dat betekent dus niet dat je daadwerkelijk oko die 30mb constant gaat halen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

ralpje

Deugpopje

_JGC_ schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:36:Elk telefoontje naar de helpdesk kost Ziggo geld,
Met zo'n duur betaalnummer waar je eerst 10 minuten in de wacht hangt kost het alsnog geld? Ze doen iets fout, daar :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Dat je maar 24 Mbit haalt is normaal. Ik heb het Alles-in-1 Extra pakket, daarmee zou ik 20 Mbit moeten halen, maar haal daar ook maar 18 Mbit ofzo.

Dat komt omdat Ziggo (in ieder geval oud-Casema gebied) de overhead compenseerde voor haar klanten. Sinds de laatste verhoging, compenseren ze de TCP overhead niet meer, waardoor je dus lager uitkomt. Dit terwijl het modem wel geconfigureerd staat voor de geadverteerde snelheid.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

ralpje schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:01:
[...]

Met zo'n duur betaalnummer waar je eerst 10 minuten in de wacht hangt kost het alsnog geld? Ze doen iets fout, daar :)
Waarom doen ze wat fout? Het kost (tenminste nu niet, maar hiervoor wel) 10 euro cent per minuut. Stel je wacht 10 minuten en spreekt een medewerker daarna nog 20 minuten. (jaja, lang gesprek) heb je wel 3 euro uitgegeven. (30 minuten x 10 cent). Een medewerker kost echt minimaal 9 euro per uur.

Daar verliezen ze al op, en dan nog maar niet gesproken over de kosten voor de apparatuur voor de helpdesk ed 8)7

anyway, probeer hem toch nog even rechtstreeks op je pc aan te sluiten en test het zo. Met een router ertussen (ondanks dat hij geen wan doorvoer problemen zou hebben) kan je het nooit zeker weten natuurlijk :P
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:12:
Dat je maar 24 Mbit haalt is normaal. Ik heb het Alles-in-1 Extra pakket, daarmee zou ik 20 Mbit moeten halen, maar haal daar ook maar 18 Mbit ofzo.

Dat komt omdat Ziggo (in ieder geval oud-Casema gebied) de overhead compenseerde voor haar klanten. Sinds de laatste verhoging, compenseren ze de TCP overhead niet meer, waardoor je dus lager uitkomt. Dit terwijl het modem wel geconfigureerd staat voor de geadverteerde snelheid.
Ja hoor, een overhead van 6mbit! Dat zou te gek voor worden zijn! De overhead is maximaal 1mbit of iets dergelijks denk ik. Ik denk eerder dat het ligt aan het signaal, netwerk van ziggo of iets dergelijks.
_JGC_ schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:36:
Het zou tijd worden dat ze die functie uitschakelen. Je wilt niet weten hoeveel onwetende mensen dagelijks de helpdesk bellen omdat ze geen internet hebben. Elk telefoontje naar de helpdesk kost Ziggo geld, dus dit soort simpele problemen zijn makkelijk op te lossen door het uitschakelen van dat knopje. UPC doet dit inmiddels al een jaar of 2.
Damn, wat zou dit leuk zijn geweest toen ik er nog werkte. Maar ik weet niet zeker of dit bij het motorola modem kan. Ik ben aardig bezig geweest met de firmware/config file van de motorola modems en heb deze optie nooit langs zien komen.

[ Voor 73% gewijzigd door Wiebbe op 01-12-2008 11:00 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
UPC had het bij de SB5100 uitgeschakeld, of het bij de SB4200 ook kon weet ik niet.
Overigens heeft mijn huidige Arris telefoniemodem niet eens zo'n knopje. Zit wel een uitsparing in het plastic, maar er zit geen knop :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:12:

Jaja. 30mbit pakket is 24mbit down door overhead. Dat is 20% overhead... LOL :P Een overhead van 5-10 procent is reeel, een overhead van 2-5 procent nog reeeler...

Volgens mij hebben ze de capaciteit niet, of is er bij het upgraden iets nog niet helemaal goed gegaan. Van de week als ik tijd heb maar eens een chatje doen met de helpdesk.(gratis, bellen kost geld) :P

Sneller dan dit wordt het op het moment iig niet

Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/7/5/1241926/speed.JPG

En da's nog met pieken. Sterker nog, vóór de snelheidsupgrade haalde ik mijn 20mbit (2550kilobyte/sec) tenminste stabiel down altijd, nu fluctueert het tussen de 2200 en 2800 waardoor ik per saldo op hetzelfde uitkom qua download tijd :P

edit:
En ik haal up nog steeds maar precies 2mbit, geen kbit lager, maar ook niet hoger, en bij de upspeed op de site staat geen "tot" vermelding, die staat expliciet alleen bij down.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 21:06 ]

Verwijderd

Ik haal nu ook maar 2.80 mbit/sec en upload nog steeds 2 mbit.
Hoop dat het snel hoger word.
Want met de Alles-in-1 Extra pakket heb je ook een 20 mbit verbinding.
Alleen is die een stuk goedkoper
Dus betaal nu wel erg veel vergeleken met het Alles-in-1 Extra pakket.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:01:
Ik heb een Dlink DI-524, en geen WAN doorvoersnelheid issues kunnen vinden op google. Ik gebruik het ook niet wireless maar gewoon met CAT5e.
Je zou niet de eerste zijn die tegen grens van de wan to lan throughput aanloopt.
Dat je het bedraad test maakt niet uit. Als je de max bereikt, bereik je de max.

Ik kan zo snel niet vinden of de dlink inderdaad een "lage" maximum wan snelheid heeft, maar je kan dit natuurlijk altijd makkelijk testen door je pc rechtstreeks aan het modem te hangen en het dan eens te testen.
(wel stroom van het modem af als je een ander apparaat aan je modem hang, en dus na het test nogmaals).

Als je het even test kan je je router in elkgeval uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Net ziggo gebeld, die helpdeskmedewerker zij dat 30 / 3 alleen over docsis 3 gaat worden geleverd en dat bestaande abonnees moeten wachten tot ze een nieuw modem krijgen...

Dat kan volgens mij niet kloppen. 30 / 3 is volgens de docsis spec nog haalbaar met docsis 2.0. Verder haal ik dus ook al meer dan 20mbit down, dus ik ben wel verhoogd...

Edit: zonder router ertussen zelfde probleem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 14:21 ]

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:20:
Net ziggo gebeld, die helpdeskmedewerker zij dat 30 / 3 alleen over docsis 3 gaat worden geleverd en dat bestaande abonnees moeten wachten tot ze een nieuw modem krijgen...

Dat kan volgens mij niet kloppen. 30 / 3 is volgens de docsis spec nog haalbaar met docsis 2.0. Verder haal ik dus ook al meer dan 20mbit down, dus ik ben wel verhoogd...

Edit: zonder router ertussen zelfde probleem
Dat Docsis 2.0 deze snelheden kan halen wil nog niet zeggen dat het ook geactiveerd is op het Docsis 2.0 platform. Je zal dus wel degelijk een Docsis 3.0 modem moeten hebben.

Verwijderd

Nou ja, ik denk eerder dat niet alleen het modem maar ook de rest in je wijk en de wijkcentrale klaar moet zijn voor docsis 2 @ maximale snelheden. Ik heb zojuist de 30MBit variant besteld, en dan ook meteen met een nieuw modem. Het fijne is is dat een downgrade niets kost, dat was vroeger met @Home wel zo (20 euro geloof ik). Ik ben benieuwd wat de snelheden zullen zijn hier :)

levering duurt iets van 14 dagen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:00:
Nou ja, ik denk eerder dat niet alleen het modem maar ook de rest in je wijk en de wijkcentrale klaar moet zijn voor docsis 2 @ maximale snelheden. Ik heb zojuist de 30MBit variant besteld, en dan ook meteen met een nieuw modem. Het fijne is is dat een downgrade niets kost, dat was vroeger met @Home wel zo (20 euro geloof ik). Ik ben benieuwd wat de snelheden zullen zijn hier :)

levering duurt iets van 14 dagen?
Als je wil laten weten wat voor modem je krijgt ben ik je erg dankbaar :) puur om te checken of ze idd docsis 3.0 modems uitleveren.

Grappig trouwens, vandaag is mijn upload wel verhoogd van 2 naar 3 mbit (was nog nooit eerder hoger dan exact 1980kbit gekomen) maar is mijn download ge-kel-derd naar 12mbit. Ook duurde het verkrijgen van een IP lease erg lang en was het soms niet mogelijk. Het lijkt er dus op dat ze iig met werkzaamheden bezig zijn om de nieuwe hoge snelheden mogelijk te maken. Cool.
ThunderRobert schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:52:
[...]

Dat Docsis 2.0 deze snelheden kan halen wil nog niet zeggen dat het ook geactiveerd is op het Docsis 2.0 platform. Je zal dus wel degelijk een Docsis 3.0 modem moeten hebben.
Waarom haal ik dan 3 up en bij vlagen rond de 24mbit down? Er is iéts geactiveerd op het docsis 2.0 platform :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 19:17 ]

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:43

l3p

www.^.nl

same here

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/369176336.png

L3p - MK - PV - WP

• Elsido
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:13:
Waarom haal ik dan 3 up en bij vlagen rond de 24mbit down? Er is iéts geactiveerd op het docsis 2.0 platform :P
Omdat ze wel al de nieuwe snelheden in je docsis 2.0 modem hebben geladen.

In theorie kan docsis 2.0 modem een snelheid halen van 55mbit down en 27 mbit up bij een modulatie van 256QAM voor downstream en 64 QAM voor upstream. Deze snelheid is echter deels gereserveerd voor telefonie gedeelte van je modem (ook al heb je geen telefonie van ziggo is de snelheid nog niet beschikbaar), deels voor overhead van jezelf, deels door docsis overhead en word je maximum snelheid ook nog is beperkt door ruis in het netwerk. Daarnaast ben je uiteraard ook afhankelijk van de CMTS configuratie aan de kant van ziggo.

Het nieuwe modems die gaan worden gebruikt waren dacht ik de Cisco model EPC 2607 van scientific atlanta webstar.
Datasheet:http://www.cisco.com/en/U...ps8675/ps8682/7010513.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Elsido schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:50:
[...]

Omdat ze wel al de nieuwe snelheden in je docsis 2.0 modem hebben geladen.

In theorie kan docsis 2.0 modem een snelheid halen van 55mbit down en 27 mbit up bij een modulatie van 256QAM voor downstream en 64 QAM voor upstream. Deze snelheid is echter deels gereserveerd voor telefonie gedeelte van je modem (ook al heb je geen telefonie van ziggo is de snelheid nog niet beschikbaar), deels voor overhead van jezelf, deels door docsis overhead en word je maximum snelheid ook nog is beperkt door ruis in het netwerk. Daarnaast ben je uiteraard ook afhankelijk van de CMTS configuratie aan de kant van ziggo.

Het nieuwe modems die gaan worden gebruikt waren dacht ik de Cisco model EPC 2607 van scientific atlanta webstar.
Datasheet:http://www.cisco.com/en/U...ps8675/ps8682/7010513.pdf
Oke stap 1: Ik geloof je, echt! En je uitleg is ook goed, en houdt steek... En ik wil je er zelfs voor bedanken omdat ik ongeveer weet wat me te wachten staat nu maar:

Waarom halen sommige surfboard gebruikers 24.5mbit max. en hebben dezelfde gebruikers met een iets uitgebreideren modeminterface in hun config ook staan 245000000 bits? Dat terwijl andere surfboard gebruikers wel 29mbit ongeveer halen.

Ziggo capped, en hard ook voor m'n gevoel. Njah goed, we gaan het uitzingen tot ergens midden / eind januari, dan gaan we zeiken :P Ik betaal namelijk grof voor mn 30mbit, en ben absoluut dit bereid te doen. Sterker nog, I O+ Cable. Maar dan moet het de hoge prijs wel waar blijven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 18:31 ]

Verwijderd

All die verhalen wat wel en niet kan. Daar draaid het toch niet om.
Ziggo stuurd mij een mail waarin stat dat is 30 mbit krijg, dus dat verwacht ik dan ook.
Doen ze dat niet dan ga ik toch even langs het kantoor.
Want 69 voor 23 mbit vergeleken met de 20 mbit variant van 65 euro, word nu wel erg duur.
Ik verwacht 50 % verhoging zoals ze zeggen .

Geachte abonnee,
Vanaf december verhogen wij de snelheden van een groot aantal van onze internetabonnementen. Voor u als Internet Z3i abonnee betekent dit dat uw huidige maximum downloadsnelheid van 20.0 Mbit per seconde verhoogd wordt tot 30.0 Mbit per seconde. Dit is een snelheidsverhoging van 50%! Bovendien gaat uw uploadsnelheid omhoog naar 3.0 Mbit per seconde.

Automatisch
Om uw nieuwe snelheid te krijgen, hoeft u niets te doen. Wij zorgen er voor dat uw modem in december op afstand automatisch opnieuw wordt opgestart.

• Elsido
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:23:
[...]

Oke stap 1: Ik geloof je, echt! En je uitleg is ook goed, en houdt steek... En ik wil je er zelfs voor bedanken omdat ik ongeveer weet wat me te wachten staat nu maar:

Waarom halen sommige surfboard gebruikers 24.5mbit max. en hebben dezelfde gebruikers met een iets uitgebreideren modeminterface in hun config ook staan 245000000 bits? Dat terwijl andere surfboard gebruikers wel 29mbit ongeveer halen.

Ziggo capped, en hard ook voor m'n gevoel. Njah goed, we gaan het uitzingen tot ergens midden / eind januari, dan gaan we zeiken :P Ik betaal namelijk grof voor mn 30mbit, en ben absoluut dit bereid te doen. Sterker nog, I O+ Cable. Maar dan moet het de hoge prijs wel waar blijven :)
Ik kan je dat niet met zekerheid zeggen of ziggo capped aangezien ik zelf geen z3i heb maar allesin1extra en tevens een webstar EPC 2203 modem heb waar echt bijna alles is afgeschermd. De motorola modems zijn wat dat betreft wat toegankelijker met het bekijken van configuratie etc.

Het zou kunnen dat in een aantal gebieden de capaciteit nog niet groot genoeg is voor 30 mbit verbindingen of andere technische redenen maar dat is pure speculatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Elsido op 09-12-2008 19:31 ]

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:43

l3p

www.^.nl

Vanmiddag waren hier ivm het ziggo netwerk werkzaamheden, ik haal nu nog steeds max 2.8 MB/s.

maar toch als ik speedtest.net doe krijg ik vreemde resultaten, en dat is sinds de werkzaamheden

Server Alkmaar

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/371778214.png

Server Groningen

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/371779553.png

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1