Toon posts:

Server voor CS:S 20 slots, welke onderdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te plannen om in decemer een server samen te stellen voor Counter Strike : Source, een dedicated server.
Het is bedoeld voor 18-24 slots, mijn upload is 4mbit en download 10mbit.
Voor zover ik heb gelezen kan een singlecore 2ghz, 2gb ram al voldoen.

Maar de meeste webwinkels hebben lang niet alles, en duizenden componenten met elkaar vergelijken (ook qua prijs) is ook niet in een paar tellen gedaan.

Mijn eisen zijn toch wel bang for buck, zuinig en klein (mATX), en vooral zo goedkoop mogelijk (ik wil onder de 300 euro blijven).
Geen beeldscherm of software.

Wat raden jullie me hiervoor aan? Het moet echt zo goedkoop mogelijk wezen, maar ook erg zuinig om de electriciteitskosten te drukken, en evt goed zijn voor de prijs (als ik voor 50 euro iets stukken beters kan krijgen vind ik dat goed uiteraard.)

Verwijderd

Pak gewoon een simpel AM2 mAtx bordje met onboard video, 2 GB DDR2 geheugen, en als processor een Athlon LE-1640 of een Athlon X2 5050e ofzo. Kastje, voeding en harddisk er bij en klaar. Zo'n simpel systeempje moet je toch echt wel zelf kunnen samenstellen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 14:02 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het je enkel om een gameserver te doen is, is het dan misschien niet handiger (en goedkoper, stiller en zuiniger) om gewoon een pakketje te nemen bij een bedrijf wat gameservers verhuurt? Dit hebben in de regel een lekker lage ping en goede bandbreedte :) Beetje jammer als ieders ping in elkaar zakt wanneer iemand een custom map downloadt van je server ;)

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 30-11-2008 14:08 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:06:
Als het je enkel om een gameserver te doen is, is het dan misschien niet handiger (en goedkoper, stiller en zuiniger) om gewoon een pakketje te nemen bij een bedrijf wat gameservers verhuurt? Dit hebben in de regel een lekker lage ping en goede bandbreedte :) Beetje jammer als ieders ping in elkaar zakt wanneer iemand een custom map downloadt van je server ;)
^^, Als je zo prijsbewust wilt zijn, waarom wil je dan je eigen server in een datacenter hangen?
Colocatie en bandbreedte zijn nou ook niet spotgoedkoop te noemen.

Ga gewoon voor de betere gamehosters imo!

• spone
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:10:
[...]

^^, Als je zo prijsbewust wilt zijn, waarom wil je dan je eigen server in een datacenter hangen?
Colocatie en bandbreedte zijn nou ook niet spotgoedkoop te noemen.

Ga gewoon voor de betere gamehosters imo!
Als je op mijn post doelt, dan heb je me niet helemaal begrepen (of ik heb het gewoon niet helder genoeg uitgelegd, kan ook ;)). Wat ik bedoelde was dat het handiger is om ergens (bijvoorbeeld hier) een gameserver te huren bij een gamehoster.

Verwijderd

Topicstarter
@ Shadow

Daar zat ik ook aan te denken, en ik kan best een systeem samenstellen.
Maar meer het punt dat ik niet veel weet op het gebied van de mATX, en of er ook kant en klare systemen te koop zijn voor een prik. Dus met dezelfde specs die ik ook zoek.

@ Spone en Thijszor

Ik zie het zelf eerlijk gezegd niet zo zitten om een server te huren.
Ik heb deze server dan fysiek in mijn kamer, en als ie zuinig is zal ie 10 euro per maand verbruiken?
Anders kan ie altijd doorverkocht worden als een prima computertje.
Ik heb gezocht en een server met 20 slots kost al tegen de 30 per maand. Anders kan ik er nog een Fileserver van maken :). Eigenlijk kan ik er meerdere dingen mee, en daar gaat het ook om.
Kortgezegd, ik prefereer een servertje thuis :)

• spone
  • Niet online
Ok, duidelijk :)

Dan ben ik met Shadow, die genoemde Athlon LE 1640 gebruikt echt niet veel en is volgens mij nog een redelijke performance for the buck zeg maar :) AM2 bordjes zijn niet zo heel duur, wat het een goede keus maakt.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:16:
[...]

Als je op mijn post doelt, dan heb je me niet helemaal begrepen (of ik heb het gewoon niet helder genoeg uitgelegd, kan ook ;)). Wat ik bedoelde was dat het handiger is om ergens (bijvoorbeeld hier) een gameserver te huren bij een gamehoster.
Met "^^" doelde ik er op dat ik je mening deelde, niet tegenspreken :)

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:30:
Ok, duidelijk :)

Dan ben ik met Shadow, die genoemde Athlon LE 1640 gebruikt echt niet veel en is volgens mij nog een redelijke performance for the buck zeg maar :) AM2 bordjes zijn niet zo heel duur, wat het een goede keus maakt.
Dus een AM2 bordje wordt het, geen AM2+ ?
En zou een dualcore enige nut hebben in de server? Gezien source op 2 cores kan draaien, toch? :)
Voor 20 euro meer kan ik bijv 2x2Ghz krijgen (ik noem even iets)

• spone
  • Niet online
Een dualcore is altijd de moeite waard, zeker als het slechts 20 euro meer is.

Weet niet precies op wat voor socket zo'n ding zit, ik neem aan dat je dat toch wel zelf kunt uitzoeken ;) We zitten hier tenslotte op tweakers.net.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik zou een AM2+ bordje regelen, dan kan je er altijd nog een Phenom quadcore instoppen. Overigens denk ik dat het een slecht idee is als je een game host om dan ook grote bestanden te gaan ftp'en bijvoorbeeld. Dat komt de soepelheid van het spel niet ten goede.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:19:
Een dualcore is altijd de moeite waard, zeker als het slechts 20 euro meer is.

Weet niet precies op wat voor socket zo'n ding zit, ik neem aan dat je dat toch wel zelf kunt uitzoeken ;) We zitten hier tenslotte op tweakers.net.
Dan kies ik de X2 5000+ ;) 65 euro

Ik heb dit gevonden op mycom. gezien het dichtbij mijn school is, en geen verzendkosten betreft + mocht er wat zijn kan ik er om de hoek wezen.

AMD Athlon 64 X2 5000+ € 64,95
Verwijderen MSI K9N6PGM2-V,sAM2 € 46,95
Verwijderen Corsair TwinX 2048MB DDR2 € 36,95
Totaal
€ 148,85
Voor CPU, Mobo en Geheugen, te doen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.