Toon posts:

DAV-DZ260

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helllow iedereen!

Ik heb onlangs een nieuwe tv aangeschaft (LG 3000 32") en nu is het tijd voor de volgende stap: surround!

De set-up is de volgende:

TV : LG3000 32"
DVD-Speler : DVP-NS38
Games: Xbox 360 Premium

Even wat achtergrondinformatie: Mijn tv heeft een optical out, welke Dolby digital/PCM kan uitsturen.

Dus heb ik in theorie genoeg aan een setje met 1 optical in die dan het geluid van de tv + de xbox 360 die via hdmi aangesloten is op de tv kan weergeven in true surround.

Dus ik neem een setje met 1 optical in + HDMI out. Ik sluit de xbox 360 via HDMI aan de TV, dan gaat er 1 HDMI kabel van de Home cinema naar de TV, en voor het geluid van de tv + de xbox gaat er een optical kabel van de tv naar de home cinema.

Resultaat: écht surround van xbox360 + tv op 1 optical ingang.

Klopt heel mijn redenering?

Zoja, dan kunnen we overgaan tot de aankoop.

Mijn budget is gelimiteerd (250 max.). Wat wil ik daarvoor krijgen:

- Home cinema 5.1 met 1 optical in
- HDMI
- HD upscaling
- Zwart uiterlijk

Dan ben ik gaan zoeken en ik kwam op 2 mogelijke kandidaten uit

1. De Sony DAV-DZ260

- 1 optical input
- Genoeg vermogen
- Design is een pluspunt
- HDMI en de hele boel

Nadeel = iets over het budget

LINK

2. LG HT503SH

- 1 optical input
- Genoeg vermogen
- Design = GROOT pluspunt = past bij mijn tv
- LG = SIMPLINK + ik vermoed dat het aansluiten en tv via de boxen etc een pak simpeler gaat?
- HDMI en de hele boel
- Budgettair zeer interessant

Nadeel = ?

LINK

Kan iemand mij helpen in deze keuze?
Zou ik beter de LG nemen omdat ik een LG tv heb?

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:44:
Dus ik neem een setje met 1 optical in + HDMI out. Ik sluit de xbox 360 via HDMI aan de TV, dan gaat er 1 HDMI kabel van de Home cinema naar de TV, en voor het geluid van de tv + de xbox gaat er een optical kabel van de tv naar de home cinema.

Resultaat: écht surround van xbox360 + tv op 1 optical ingang.

Klopt heel mijn redenering?
Close, but no sigar. Je wil vast ook de audio van je Xbox over je surroundset? ;) Dat gaat je TV namelijk niet voor je doorsluizen.

Je zult dus een optische kabel vanaf zowel je TV als je Xbox naar je receiver moeten laten lopen. Nu heb je daar maar 1 optische ingang, maar er zijn ook switches te koop om tussen enkele geluidsbronnen (in jouw geval 2) te kunnen schakelen.

Ik ben me nu in praktisch dezelfde situatie aan het verdiepen voor mijn TV en PS3.

Verwijderd

Topicstarter
Dus die optical out doet niet hetzelfde als bijvoorbeeld de hoofdtelefoon uitgang?

Bagger

De sony heeft wél 1 optical + 1 coaxial input... Maar dat betekent dan ook dat ik geen HDMI kabel meer kan gebruiken bij de Xbox360...

Ben je daar zeker van? Heb jij dezelfde tv?

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:30:
Dus die optical out doet niet hetzelfde als bijvoorbeeld de hoofdtelefoon uitgang?

Bagger

De sony heeft wél 1 optical + 1 coaxial input... Maar dat betekent dan ook dat ik geen HDMI kabel meer kan gebruiken bij de Xbox360...

Ben je daar zeker van? Heb jij dezelfde tv?
Ik heb niet dezelfde TV, nee, en wellicht is het daarom voor mij geen probleem: zie je, HDMI bevat zowel beeld als geluid, maar hoeft ze niet allebei te versturen. Hoe het bij de 360 is weet ik niet, maar op de PS3 kan ik het zo instellen dat beeld via HDMI gaat (direct naar TV) en geluid via optisch naar de receiver. Daar komt bij dat mijn TV (Panasonic LZD80F) beschikt over 3 HDMI ingangen, dus ruimte heb ik nog genoeg. ;)

Ik durf niet met zekerheid te bevestigen of ontkennen dat je TV het Xbox geluid doorsluist over de optische kabel, maar wellicht kan een verkoper je daarbij helpen.

• RASmit
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
Even een andere vraag over de DAV-DZ260....

Via de USB-aansluiting is het mogelijk om mp3's af te spelen, maar op een aantal buitenlandse fora heb ik gelezen dat er na een firmware update ook divx films afgespeeld kunnen worden.
Nu kan ik op de Nederlandse, Amerikaanse en Engelse Sony Support site geen firmware update vinden.
Wie weet waar ik deze wel kan vinden?

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Dit zou ik ook graag willen weten. Jammer dat er nog geen antwoord op is. Het is zo balen dat je geen films van usb (of via mediplayer/usb) kan spelen. Alles moet dus eerst gebrand worden op dvd :( . Ik lees wel dat je films kan kijken via je laptop > Sony, maar hoe en waar sluit je die dan aan? :?

Grtz Sonaya
Pagina: 1