Toon posts:

MacBook en games/Bootcamp

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben een grote fan van Apple design en prestaties. Nu ben ik van plan de nieuwe Macbook 13" aan te schaffen. Nu heb ik een aantal vragen waar ervaren gebruikers mij wellicht mee kunnen helpen. Ik heb de fora afgezocht en nergens een voldoeninggevend antwoord kunnen vinden:

a) Hoe zijn de games prestaties? Volgens de Apple website zijn deze erg hoog, echter weet ik niet waar ik de 9400mobile mee zou kunnen vergelijken.

b) Hoe werkt Bootcamp? Ik heb waarschijnlijk regelmatig Windows nodig ivm bepaalde applicaties.
- Werkt Windows even snel op een Mac als op een conventionele computer?
- Het is geen virtualisatie, dus draait Windows (Vista) afzonderlijk van Max os X?

c) Wat zijn de verschillen precies tussen de Macbook en de Macbook pro? Alleen scherm formaat en CPU kloksnelheden? Of komt er meer bij kijken?

Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie hulp!

Groetjes,

Marano

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:55
Met google kom je een heel eind:
a) http://www.macworld.com/a...8/10/macbookgraphics.html
4e hit op google wanneer je zoekt op 'new macbook gaming benchmarks'

b) http://www.apple.com/nl/macosx/features/bootcamp.html
Eerste hit op google wanneer je zoekt op 'bootcamp'.

c) Ach komop, dit kan je zelf toch wel bekijken op de site van apple??

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp!

Wat bootcamp betreft, ja dat had ik zelf ook gelezen, echter wil ik een ervaring van een fysieke gebruiker en niet van de Apple website. Ik denk dat je wel kunt begrijpen waarom...

Wat c) betreft, daar kan ik alleen de specificaties bekijken, deze lijken erg op elkaar. Klopt het nou dat er 2 grafische chipsets op het moederbord zitten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 13:52 ]

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
A: Heb zelf wel een macbook 13" (oudere versie) maar gebruik deze niet om te gamen dus kan hier geen antwoord op geven.

B: bootcamp is neits meer dan een tussen laag zodat je keuze kan hebben om meerdere besturings systemen op je macbook te draaien. dus je kunt zowel macosx als windows installeren. Verder is niets gevirtualiseert dus werkt het net zo snel als een normale computer.

C: Snelheid cpu, maximale geheugen, de grootte van het scherm en de 2e videokaart die je kunt gebruiken als je grafisch intensievere programma's gebruikt.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
A ) de 9400m is 55% van de prestaties van de 8600 in de oude MBP, zie ook: Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/gf9300_101408230507/17630.png
B ) bootcamp wil prima, maar besef je wel dat binnen Windows de accuduur aanzienlijk verkort wordt. Zie ook: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435&p=13
C ) schermformaat en reso, dubbele gpu, processor snelheid, aansluitmogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door JottemJ op 30-11-2008 13:57 ]

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
a) Hoe zijn de games prestaties? Volgens de Apple website zijn deze erg hoog, echter weet ik niet waar ik de 9400mobile mee zou kunnen vergelijken.
ik heb tot nu toe al een aantal games gespeeld cod4, far cry 2 en grid, dit loopt allemaal erg goed, niet alles op ultra high natuurlijk maar met alles op medium moet alles wel degelijk goed lopen, vooral van far cry 2 was ik onder de indruk.

b) Hoe werkt Bootcamp? Ik heb waarschijnlijk regelmatig Windows nodig ivm bepaalde applicaties.
- Werkt Windows even snel op een Mac als op een conventionele computer?
- Het is geen virtualisatie, dus draait Windows (Vista) afzonderlijk van Max os X?

ja windows draait afzonderlijk van osx met bootcamp, dit is echter anders met parrales hiermee open je windows vanuit osx.
c) Wat zijn de verschillen precies tussen de Macbook en de Macbook pro? Alleen scherm formaat en CPU
kloksnelheden? Of komt er meer bij kijken?
denk dat je hier het beste op de apple site zelf kan kijken.

als je erg veel windows applicaties gebruikt waarom koop je dan niet gewoon een windows laptop. scheelt je tijd en geld waarschijnlijk

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi marano, welkom op GoT :)

Helaas moet ik je topic sluiten, omdat we hier enige mate van eigen inzet verwachten. Je eerste vraag is prima te beantwoorden door reviews te lezen en benchmarks te bekijken. Websites als Tom's Hardware hebben een VGA chart waarmee je zelf verschillende videokaarten met elkaar kunt vergelijken.

Voor je tweede vraag is heel informatie te vinden op de website van Apple zelf. Daarnaast hebben we hier op GoT ook een uitgebreid topic over Boot Camp waar heel veel gebruikerservaringen in staan.

Je derde vraag kun je ook prima zelf beantwoorden, door de specificaties zoals die op de website van Apple staan naast elkaar te leggen. Daarnaast kun je ook reviews van de MacBook en MacBook Pro opzoeken waar de verschillen worden besproken.

Al met al zijn al je vragen prima zelf te beantwoorden door zelf er wat moeite in te steken. Ik raad je aan om Het algemeen beleid nog 'ns goed door te lezen, om te zien wat er van je wordt verwacht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.