Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Topicstarter
Dag. Bedank voor alle reacties wat betreft mijn CV-dilemma (de 20% "kleine projectjes", die ga ik afzonderlijk uitlijsten).

Nog een vraagje. Zoals je ziet heb ik absoluut geen enkele ervaring met CV's en solliciteren (het enige dat ik wel heel zeker weet zijn mijn minimumeisen waaronder ik onder geen enkel beding ga).

Referenties vermeld ik als "Referenties beschikbaar op aanvraag". Gelukkig heb ik bij mijn ex-werkgever een vijftal zeer goeie referenties gesprokkeld, mensen in hoge posities waarvan ik weet dat ze zeer positief over mij zullen zijn (heb ze dan ook altijd goed "verzorgd" als IT-er). Heb directe telefoonnummers en in sommige gevallen zelfs privé-telefoonnummer en GSM-nummer gekregen.

Hoe stel ik nu een document op met deze referenties om deze "op aanvraag" te bezorgen aan een toekomstige werkgever? Zijn daar ergens voorbeelden van te vinden op Internet (een eerste google-ronde leverde naar goeie gewoonte weer veel te veel resultaten op en ik vind het bos door de bomen niet).

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom zou je ze 'op aanvraag' doen en niet twee/drie referenties gewoon op je cv zetten?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat dacht je van: naam, functie, telefoonnummer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik zou referenties niet meteen neerzetten.
Als een bedrijf referenties wil hebben zullen ze daar vanzelf naar vragen. Ik zou niet "gaan spammen" met telefoonnummers e.d..
Toen ik solliciteerde voor mijn huidige baan werd er achter mijn rug om met een oud-collega contact opgenomen omdat ze die via-via kenden. Zelf vroegen ze niet naar andere referenties.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:12:
Waarom zou je ze 'op aanvraag' doen en niet twee/drie referenties gewoon op je cv zetten?
Omdat die personen, die toch in onze branche (die een klein wereldje is) in België vrij gekend zijn, het niet zo op prijs zouden stellen als hun privé-nummers zomaar aan 25 bedrijven gemailed werden en op monster en stepstone verschenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat je het beste kunt doen is je meest recente leidinggevende vragen om een referentiebrief te schrijven, en die mee te sturen met je brief en CV. In je brief verwijs je naar je referentie en zeg je eventueel dat er ook anderen bereid zijn een referentie te geven, mocht daar behoefte aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit had ook wel in je vorige topic gekund hoor, maar gewoon telnr, naam en functie geven als ze willen. Hoef je geen document voor op te stellen, is niks bijzonders.

Ik zet ze zelf gewoon op mn cv standaard (niet op monster e.d., dat is te publiek). Ik neem aan dat je niet bij 25 bedrijven gaat solliciteren tegelijk?
Pagina: 1