Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN torrent snelheid gelimiteerd?

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb KPN InternetPlusBellen, 160 kb/s download (niet lachen, m'n vader wil geen andere aansluiting). Ik kon altijd, tot twee weken geleden, met volle snelheid downloaden met uTorrent. Sinds twee à drie weken is deze snelheid max. 30.0 kb/s (en ook echt geen byte meer). Ik weet dus vrij zeker dat deze snelheid wordt afgekapt. Ook als ik Ubuntu probeer te downloaden, die heeft namelijk altijd veel seeds, is de snelheid 30 kb/s.

Ik kan via andere netwerken wel met volle (snel)heid downloaden, zoals UseNet. Ook via FTP gaat gewoon op 160 kb/s.

In de router is niets veranderd. Ik heb geen firewall die iets blocked, niets. Is er misschien een mogelijkheid dat KPN deze snelheid afkapt? Ik word hier nog al ziek van, ik probeer dingen te downloaden die 56 GB zijn, dat gaat nu nog heel lang duren.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weet je snel genoeg als je even een andere poort instelt in utorrent.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je zelf niet gewoon je downloadsnelheid op 30KB/s gelimiteerd? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Heeft je pa het niet gelimiteerd? :P Maar inderdaad, stel eens een andere poort in.

Leave only footprints, take only memories

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
MensionXL schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:44:
Heb je zelf niet gewoon je downloadsnelheid op 30KB/s gelimiteerd? ;)
Zoiets óf verkeerd / niet instellen van de benodigde poorten.
Bij het installeren van Utorrent word je ook gevraagt wat voor verbinding je hebt, als jij er 1 te laag geklikt heb kom je al snel bij een snelheid als die van jou :)

Bij utorrent:

- Opties
- Voorkeuren
- Bandbreedte
- en bij Algemene beperking download speed ( of Engelse variant natuurlijk :) ) een "0" opschrijven!

Anders

- Opties
- Snelheidshulp
- Test of poort juist wordt doorgestuurd

Verwijderd

Bij mij heb gemerkt dat als ik protocol encryption inschakel dat bittorrent downloads een stuk sneller gaan. Protocol encryption zorgt er voor dat jouw internet provider jouw bittorrent verkeer niet meer als zodanig herkent zodat ze de bandbreedte van specifiek het bittorrent verkeer ook niet kunnen limiteren.

Dat van het veranderen van poort zou helpen snap ik niet helemaal omdat bittorrent geen vaste standaard poort gebruikt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:54:

Dat van het veranderen van poort zou helpen snap ik niet helemaal omdat bittorrent geen vaste standaard poort gebruikt.
ze gebruiken meestal een bepaalde poorten reeks zoals bv. tussen de 3000 en 3500. (voorbeeld).
als je een andere poort kiest die niet in die reeks valt die ze "afknijpen" dan haal je de gewone snelheid.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1