Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd bezig om de juiste aansluitingen te bewerkstelligen. Ik zal mijn situatie proberen uit te leggen.
- Ik heb een Philips tv met o.a.2 scart-aansluitingen
- Ik heb een samsung decoder voor digitale tv
- een sony minisysteemm (cd-dvd) dav-sc5
- een sony dvd-HD recorder.

Hoe sluit ik alles op de juiste manier aan?
Ik heb dit nodig om mijn universele Logitech Harmony 555 afstandsbediening op de juiste manier te gebruiken.

Wie o wie kan me helpen?

Dankjewel alvast

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"o.a. 2 scartaansluitingen" is weinig om op te gaan

dus ik zeg sluit ze allebei via scart en sluit je minisysteem aan via een andere overgebleven scart op je decoder of hoofdkoptelefoonuitgang op je tv (mits aanwezig)

Iperf

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 22:04
moet alles eerst naar tv of naar je mini set.
heb je av ingang op je dav-sc5?

anders kan je decoder aan tv. (scart)
audio van decoder naar dav. (s/pdif? toslink)
hd recorder naar tv(scart)
hd audio naar dav-sc5 (s/pdif? toslink))

maar voor je harmony 555 maakt het allemaal niet uit.
kan je zelf instellen wat er aan of uit moet en in welke modus.
is wel meer werk dan de standaard activities, maar uiteindelijk wordt je er blijer van. :)

Verwijderd

Topicstarter
tsja,
het is niet alleen die harmony, dat is een probleem wat later komt, maar het volgende is eigenlijk meer urgent:
Ik heb op mijn tv de volgende keuzes (in beeld):
tv
ext1
ext2
side

de volgende aansluitingen heb ik nu zitten:
- Decoder op HD-recorder (scart)
- HD recorder op TV (scart) en aangesloten op EXT1
- Vanuit de muur de coax op decoder in, dan uit naar HD-recorder in, en dan uit HD-recorder op TV
- Vanuit decoder een optische aansluiting met DAV minisysteem
- DAV minisysteem op TV (scart) en aangesloten op EXT2

Als ik nu mijn HD recorder aan heb staan, dan wil ik kunnen switchen tussen TV en DVD (van de recorder en niet van het minisysteem). Kies ik echter voor TV, dan geeft hij geen signaal, terwijl ik daar volgens mij het digitale kanaal moet kunnen zien. Daarbij moet ik bij DVD ook het digitale beeld kunnen zien als ik daar ga kijken naar L1 of L2 of L3, nietwaar? De decoder heb ik namelijk altijd aanstaan.

Ik pieker me suf hoe ik de juiste aansluitingen moet maken, zodat ik ook digitaal beeld kan opnemen, het geluid van de TV of HD recorder kan kiezen met het minisysteem, enz, enz.

Heeft iemand enig idee???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het hangt ook af hoe de scartpoort aangesloten is, dit kan per poort verschillen
Ofwel sommige poorten bieden altijd het tv singaal aan (denk aan een decoder), sommige het beeld wat op dat moment weergegeven word.

Een decoder kan bijv ook wel een het singaal van de tv doorgeven op een eventuele 2 poort als die uitzet
je geeft ook niet aan wat voor poorten je hebt op je hd-dvd recorder

Daarbij helemaal voor de tv's van vandaag, wat je ziet in beeld is niet altijd wat je heb fysiek
En er onbreekt ook maar enig type nummer.

Dus het je snapt dat we je niet een eenduidig antwoord kunnen geven. totdat jij wat meer onderzoek gaat doen, en met meer info komt

maar zoals het er nu uitziet denk ik dat alles wel 2 scartaansluitingen heeft. dus alles op elkaar aansluiten met 3 kabels. ik gok dat de decoder wel een extra audio out heeft waar je je versterker op kan aansluiten

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish, da's een goeie en daar heb ik niet aan gedacht.
Oké, daar gaan we:
TV: Philips pixelplus 28PW9308/12:
- 2 x scart (ext1, ext2), Audio (tulp),

Decoder: Samsung DCB - B270R:
- Scart AV 1 (TV)
- Scart AV 2(EXT)
- Digital audio out (optical)
- Cai in
- Cai out

HD Recorder: Sony RDR- HX520
- Cai in
- Cai out
- Digital out (coaxial)
- Line 2 out: (Audio out - Video out. (tulp))
( s-video)
- Component Video-out: (PR (CR) - PB (CB) -Y (tulp))
- Scart: Line 1 - TV
Line 3 - Decoder

Minisysteem: Sony DAV - SC5
- Video 2: Optical digital in
- Video 1: Audio in, Audio out, Video in, Video out (allen tulp)
- Video 2: Audio in, Video in
- Scart: Euro AV

Hopelijk kun je hier wat mee.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok mijn idee is bevestigd .. alles heeft 2 scartconectoren, je moet in staat zijn om alles op elkaar aante sluiten

dus
scart decoder av1 <-> een scart tv
scart decoder av2 <-> scart hd line3
scart tv <-> scart hd line1

de scart op je minisysteem zal alleen uit zijn gok ik. dus niet te gebruiken .
dan mag je zelf 2 audiobronnen kiezen. ik gok zo de decoder (digitaal)
en de tv analoog.

verder .. als je een topic wil kicken gelieve niet via een persoonlijke dm, vind ik niet fijn
zeker niet door domweg je laatste reply te posten. ik verwacht op zijn minst een persoonlijk noot. ik ben niet een of andere werknemer van je !

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish, bedankt voor je info en ik zal eens alles gaan aansluiten zoals jij het hebt beschreven.

Wat dat kicken betreft: sorry, maar ik ben hier helemaal nieuw en wist niet of jij wel dat bericht had gekregen, vandaar dat ik een kopie naar je hebt gestuurd als pm. Nogmaals sorry, was niet de bedoeling je te kwetsen, ik ben allang blij dat je me geholpen hebt.

Je hoort het zo snel ik alles aan de gang heb.

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles zo aangesloten zoals je hebt beschreven en bijna alles werkt zoals ik het wil. Bijna, want 1 ding nog niet.
Hoe kan ik het zo krijgen dat ik het digitaal signaal op mijn HD recorder krijg, waardoor ik ook digitaal kan opnemen? Herstel, ik krijg wel het digitale beeld te zien, maar ik kan het niet opnemen op 1 of andere manier.

Rara, wat is er aan de hand???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kopieer beveiliging ? probeer eens het nieuws ofzo op te nemen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik zie helemaal niet het signaal van de digitale tv. ook niet als ik schakel langs de inputselect zoals lijn 1, lijn 2, enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!!!!

ik had de lijningang op decoder staan en niet op video. Probleem is dus opgelost.
Pagina: 1