Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik wil een samsung LE40A656 aan gaan schaffen.
Alleen na wat reviews etc. te hebben gelezen hier, blijkt dat er wat problemen zijn met een zogenoemde input lag.

Wat houdt dit nu precies in?
Ik heb al begrepen dat het met de LED achtergrond verlichting te maken heeft, maar voor de rest zegt het mij niets.

Dan heerst nog de vraag is dit makkelijk te verhelpen?
En geldt dit ook als je gewoon digitaal kijkt via dvb-t of kabel?

Zonder bovengenoemd probleem is dit toch een uiterst mooie tv met een lekker beeld?
De sony bravia seriies hoor je ook namelijk goede verhalen over dus die trekken mijn aandacht ook wel wat op. :X

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

input lag komt er normaal op neer dat je beeld door alle digitale truukjes er iets later uitkomt dan dat je het er instopt. dan kun je merken met geluid dat niet synchrrom loopt met het beeld (voornamelijk praten). spelletjes die later reargeren dan je gewend bent (alsof je een hoge ping hebt met netwerkspelletjes)

soms kun je het uitzetten, door bijvoorbeeld "just scan" te kiezen, of meerdere truukjes uit te zetten

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 30-11-2008 12:37 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Maar dan koop je dus een tv met alle opties erop, maar om lekker goed te kunnen kijken zou het dus kunnen zijn deze te moeten uitzetten.

Betaal je dus voor iets wat je niet kunt gebruiken 8)7

De 6-serie is toch de eerste serie van samsung met dit input lag probleem?
isschien toch maar voor een 5-serie gaan kijken dan?

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:32
De 6-serie heeft sowieso geen LED-verlichting naar mijn weten, de 786 en de 8 en 9 series wel. Maar volgens mij komt de input lag grotendeels door de interne beeldverwerking/verbetering die vrij traag is, de TV zal het geluid zelf al vertragen zodat het geluid van de eigen speakers synchroon loopt, ga je echter met een externe versterker werken dan zul je die via de TV moeten laten lopen(en dus niet direct vanaf de bron) anders loopt het beeld achter op het geluid. Gamen is daarnaast ook niet echt ideaal omdat het beeld merkbaar achterloopt...

Dit was voor mij de reden om in plaats van voor een SAMSUNG A756 voor een SONY W4500 te gaan, beeldkwaliteit tegen de prijs is de SAMSUNG echter zeker dik in orde alleen ik gebruik hem met name voor mijn PS3 icm met externe versterker dus dat was niet zo'n goed idee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 30-11-2008 13:38 ]

Verwijderd

Geldt dit ook voor de 32A656 of is dit enkel met de grotere variant van dit type?
Is dit alleen bij deze serie dan of geldt dit ook voor het iets nieuwere model, de 32A756?

Dit zou namelijk zeer rot zijn aangezien ik het geluid extern heb lopen.