Speakerrichtingen softwarematig omdraaien

Pagina: 1
Acties:

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22
Ik heb een logitech z-560 (4.1) speakersysteem op mijn computer aangesloten, met in elke hoek van mijn kamer een speaker, en de subwoofer onder het bureau. Nu heb ik aan de ene wand van mijn kamer mijn bureau met computer staan, en aan de tegenovergestelde wand mijn tv.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om met software of speciale drivers de speakers precies andersom aan te sturen, zodat links rechts wordt, en voor achter (en vice versa). Want ik moet nu kiezen tussen correct surround geluid voor muziek en spellen (als ik achter de computer zit), en correct geluid voor de TV als ik films kijk via de TV-out.

Ik heb wat gegoogled en ook hier rondgekeken, maar nog niks gevonden. Iemand een idee?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Met ffdshow kan het, maar dan moet de software natuurlijk wel de ffdshow filter kunnen gebruiken. Windowsmediaplayer werkt daar in ieder geval prima mee

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y