12 adaptor laptop: Geeft goed voltage maar laadt niet

Pagina: 1
Acties:

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier maar een topic geopend, ik weet niet 100% zeker of hij hier thuishoort.
Ik wil mijn dell laptop opladen in de auto en heb hierom een trust (I know) adaptor gekocht die een instelbaar output voltage kan geven. De dell adaptor geeft 19,5Volt af en de trust via de auto precies hetzelfde. (na gemeten met een multimeter) Echter de laptop geeft niet aan dat hij opgeladen wordt. De stekker past perfect dus dat kan het niet zijn.

De adapter kan verder 120 watt aan.

Wat zou het probleem zijn? Te weinig wattage?
Ik heb gezocht naar oplossingen (dit forum en verder) maar ik zo 123 niets vinden. Hij zou het gewoon moeten doen als ik het zo zie.

Wat zie ik over het hoofd?

Adapator: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14129

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Dinictus208 schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:44:
Hier maar een topic geopend, ik weet niet 100% zeker of hij hier thuishoort.
Ik wil mijn dell laptop opladen in de auto en heb hierom een trust (I know) adaptor gekocht die een instelbaar output voltage kan geven. De dell adaptor geeft 19,5Volt af en de trust via de auto precies hetzelfde. (na gemeten met een multimeter) Echter de laptop geeft niet aan dat hij opgeladen wordt. De stekker past perfect dus dat kan het niet zijn.

De adapter kan verder 120 watt aan.

Wat zou het probleem zijn? Te weinig wattage?
Ik heb gezocht naar oplossingen (dit forum en verder) maar ik zo 123 niets vinden. Hij zou het gewoon moeten doen als ik het zo zie.

Wat zie ik over het hoofd?

Adapator: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14129
Ik weet niet veel van electronica, maar werkt die adapter dan meteen als omvormer? :? Weet namelijk alleen dat een auto max. 12 volt levert (zonder omvormer).

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je de door de auto laptop adapter geleverde spanning gecontroleerd met laptop eraan?
Of alleen op het stekkertje?

Kans is groot dat de spanning inzakt met de laptop er aan.

Inderdaad, die Trust meuk vertrouw ik voor geen meter ;)
Op eBay heb je no-name adapters met variabele uitgangsspanning, daar heb ik goede ervaringen mee, zolang je er eentje pakt die in ieder geval net zoveerl vermogen kan leveren als je originele Dell adapter.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat iets over laptops beter in complete systemen & laptops past. Ik move je topic daar dus even heen :)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:05

The Zep Man

🏴‍☠️

bverstee schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:44:
Inderdaad, die Trust meuk vertrouw ik voor geen meter ;)
Ik heb een Trust universele lichtnetadapter voor mijn notebook in gebruik. De voeding die bij de laptop werd bijgeleverd neem ik altijd mee. Het apparaat werkt perfect (al meer dan een jaar).
Op eBay heb je no-name adapters met variabele uitgangsspanning, daar heb ik goede ervaringen mee,
Totdat een notebook erdoor ploft en jij geen garantie hebt (op zowel de adapter als de notebook). Trust, een gevestigd bedrijf, moet aan de (wettelijke) voorwaarden voldoen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Dinictus208
  • Niet online
Dank voor de reacties en het plaatsen van dit topic in het juiste subforum.

Het apparaat is idd ook een omvormer welke op papier van 12 tot 22 volt kan uitdelen.
Ik heb de output niet gemeten met de laptop eraan. Ik heb geen idee hoe ik dat overigens kan doen want je kan alleen beide polen benaderen als de stekker niet ingeplugd is. Iemand tips hiervoor?

Zijn er nog andere mensen met goede ervaringen met 12V laptop adaptors?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik ben dus op zoek naar een universele adapter voor mijn Dell Laptop. Omdat die nogal een lastige aansluiting heeft (8hoekig), opende ik hier een topic.

De reacties in het topic hielden voornamelijk in dat je een Dell alleen met een originele lader kunt laden. De laptop herkent de universele lader niet als oplader en werkt dus wel maar laadt niet op.

• Dinictus208
  • Niet online
yep ik ben bang dat dit de enige conclusie is.
Universele voedingen op een dell werken dus niet.

Pagina: 1