• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met een remote die ik bestuur via winlirc via een serial port. In principe werkt deze remote prima. Totdat ik via mijn hd tuner, die via USB werkt, tv ga kijken. Zodra ik dit doe, werkt mijn remote zeer slecht. Dat wil zeggen, ik moet soms wel 10x op een knop drukken voor deze daadwerkelijk door komt.

Ik verwacht dat het iets te maken heeft met de sample frequentie van de serial port, wellicht gaat deze achteruit wanneer ik mijn USB aparaat actief gebruik. Het moederboard van mijn systeem is een Gigabyte GA-EP35-DS3.

Weet iemand wat het exacte probleem is en hoe ik deze eventueel kan oplossen?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

mdvz0r

[ Voor 3% gewijzigd door MDVej op 30-11-2008 11:22 . Reden: typo ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

M2M

medicijnman

dus je hebt twee ontvangers, en als de het programma van de tv-kaart ontvanger uitschakeld doet je custom seriele poort ontvanger het uitstekend, maar zodra je de extra ontvanger aanzet zakt het signaal wat de custom ontvanger krijgt in elkaar?

beetje vreemd probleem als het bovenstaande verhaaltje de situatie schetst...

-_-

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
M2M schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:25:
dus je hebt twee ontvangers, en als de het programma van de tv-kaart ontvanger uitschakeld doet je custom seriele poort ontvanger het uitstekend, maar zodra je de extra ontvanger aanzet zakt het signaal wat de custom ontvanger krijgt in elkaar?

beetje vreemd probleem als het bovenstaande verhaaltje de situatie schetst...
nee ik heb één infrarood ontvanger, die is aangesloten op de seriele poort. Verder heb ik een usb tv-kaart (voor hd-tv) die is aangesloten via USB.
Als de tv kaart niet actief is werkt het prima. Zodra ik de TV kaart aan zet, krijg ik meer dan 50% van mijn acties niet meer door via de seriele poort.