Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn 22" Philips monitor die ik 2 maanden geleden heb aangeschaft.
Bij het opstarten van XP SP3, maakt niet uit of dat vanuit de uit, slaap of stand-by stand gebeurd, start de computer wel door maar het scherm heeft geen input signal. Als ik vervolgens de computer reset komt alles goed en heb ik geen problemen meer. Het gebeurd dus alleen bij de eerste maal opstarten/ontwaken. De MoBO lampjes geven aan dat alles gewoon opgetstart is maar ik heb geen beeld, omdat ik met meerdere accounts werk is het, denk ik, onmogelijk om de computer zo in te stellen dat deze in XP helemaal doorstart zodat dan waarschijnlijk de volledige driver geladen word. Systeem is up-to date voor zowel XP als alle drivers.
Het betreft een Philips 220SW met een NVIDIA GeForce FX 5200.
Als het systeem voor de 2e maal reboot kan ik op het scherm alles volgen zowel de RAID configuratie als de BIOS en laadt het netjes door. Bij het afsluiten gaat het scherm ook netjes in de stand-by stand.
Wie weet raad?

Overige specs: 865PE NEO2, 2x 1Gb, P4 HT 3 Ghz Northwood. Resolutie 1680*1050 60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
Krijg je bij de eerste keer opstarten wel een bios scherm te zien ? Als je die de eerste keer al niet te zien krijgt dan is het geen driver probleem en zal het ook niet aan windows liggen.

Zelf heb ik ook iets dergelijks gehad met een nieuw moederbord, is pas opgelost met een vrij recentene bios update. Ik moest ook altijd 2 keer opstarten voordat de pc iets anders deed dan de fans laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Nee , het scherm blijft zwart. Het vreemde is dat ik met mijn "oude" Dell geen problemen had.
Als ik de lampjes van het mobo check dan is de comp. gewoon opgestart en zegt het scherm geen signaal, maakt niet uit of het met opstarten is, uit stand-by of uit de slaapstand komt.
Ik heb "ergens" een window gezien waarin je aan kon vinken dat windows deze monitor uit mag schakelen maar ik kan dat niet meer vinden, misschien dat dit het euvel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
Als je het bios scherm al niet eens te zien krijgt dan ligt het naar mijn idee echt niet aan windows (bij driver problemen gaat het scherm pas op zwart nadat windows begint te laden). Ik zou eerder verwachten dat het dan net zoals bij mij aan je bios ligt.

Je geeft echter wel aan dat het probleem pas is opgetreden nadat je een nieuw scherm gekocht hebt. Ik neem aan dat je daarom de bekabeling en aansluiting van de monitor hebt uitgesloten en dus hebt gecontroleerd ?

Edit: Scherm uitschakelen zul je wel bij stroomopties in het configuratischerm gezien hebben. Je monitor gaat dan wel uit na zoveel minuten idlen maar als je dan je toetsenbord of muis aanraakt gaat deze gewoon weer aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Gruffy op 06-12-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Gruffy,

De bekabeling en de aansluitingen van de monitor zijn OK, ik zal morgen eens proberen wat de monitor doet als ik hem op mijn laptop aansluit (eerder op aangesloten maar de stand-by functie niet geprobeerd) anders kan ik ook nog kijken wat er gebeurd als ik hem met een VGA kabel aansluit. Ik heb op ander fora gelezen dat de 5200fx wel vaker conflicten geeft met DVI, echter wel vreemd dat dat niet met die Dell gebeurde...

Edit: Scherm uitschakelen zul je wel bij stroomopties in het configuratischerm gezien hebben. Je monitor gaat dan wel uit na zoveel minuten idlen maar als je dan je toetsenbord of muis aanraakt gaat deze gewoon weer aan.
Dit window weet ik inderdaad wel te vinden, ik ben een scherm tegen gekomen waarin je aan kan vinken dat windows de monitor mag uit schakelen dus niet stand-by.

Hmmm laptop heeft geen DVI bedenk ik me net... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Monitor met VGA aangesloten en werkt perfect, iets minder scherp maar ik laat het maar zo.
Probleem met DVI blijft vaag maar dat lost zichzelf wel op als ik, binnen luttele maanden, een nieuwe comp ga bouwen.
Bedankt.
Pagina: 1