• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:22
Hoi,

Ik heb hier een Acer E300-MB7T met een AMD Athlon 64 3400+ staan met een storing waarvan waarschijnlijk het moederbord defect is. Inmiddels achterhaald dat het om socket 754 gaat.

Volgende probleem doet zich voor:

Machine is vast gelopen en na het opnieuw opstarten gaf die geen beeld meer. Na een CMOS reset gaf die weer beeld, maar naar s' avonds de pc hebben uitgezet en wanneer 's morgens de pc weer wil opstarten gaf die weer geen beeld. Geheugen (2 bankjes) een keer toegehaald en maar een bankje teruggeplaatst en toen starten die weer op. Dus na 2 keer CMOS reset en een paar keer met geheugen gekloot, dus resultaat pc geeft geen beeld meer.... Pc start wel op, maar geeft geen beeld en PIEPT niet.... O ja, heb ook het moederbord batterijtje er al een nacht uit gehad en vervangen voor een nieuwe, maar ook dat helpt nu niet meer. Ja, is dan het moederbord kapot, daar lijkt het wel op toch? Mocht de PC nu piepen dan heb ik meer aanwijzingen, maar dat doet die ook niet....... Mijn vraag aan jullie is dan ook ''wat denken jullie''?

Ik heb hier zo geen moederbord of Videokaart liggen om dit te testen, dus wil ik maar een moederbord aanschaffen met een onboard videokaart. Welke moet ik dan nemen, hebben jullie suggesties?

Ik heb het volgende bord op het oog (zie onderstaande link), is dat wat?

Link: Asrock K8N68PV-GLAN

Ik ben er al uren druk mee geweest, maar kom er niet echt verder mee, dus daarom graag jullie hulp/advies....

Thanks!

Verwijderd

Die is op zich wel goed. Hier wat er nog te vinden is op T.net:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/351

Verwijderd

Lijkt me overigens sterk dat mobo zomaar kapot gaat na een vastloper. Probeer het ook eens met 1 reepje geheugen. En wat bedoel je met: "Pc start wel op, maar geeft geen beeld en PIEPT niet...."?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:33:
Lijkt me overigens sterk dat mobo zomaar kapot gaat na een vastloper.
Mij ook, probeer eens een andere voeding? Even een andere vraag: waarom zou je uberhaupt nog geld uitgeven aan een socket 754 bord? Voor een paar extra euro's heb je een setje met een dual-core en ddr2 geheugen..... :)

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 07:43:
[...]

Mij ook, probeer eens een andere voeding? Even een andere vraag: waarom zou je uberhaupt nog geld uitgeven aan een socket 754 bord? Voor een paar extra euro's heb je een setje met een dual-core en ddr2 geheugen..... :)
Ja, die vraag heb ik mij ook gesteld, maar heb een maximaal budget van 150 euro.... HDD moet ook vervangen worden, is zeer slecht. Doe maar een suggestie......

Wat ik bedoel met ''pc start wel op, maar piept niet'' is precies zoals het er staat. PC start wel, fans draaien wel, maar voor de rest geen beeld...... 5 X CMOS rest gedaan waarvan 3 keer succesvol en weer beeld gaf, maar nu dus geen beeld meer........

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:33:
Wat ik bedoel met ''pc start wel op, maar piept niet'' is precies zoals het er staat. PC start wel, fans draaien wel, maar voor de rest geen beeld....
Maar als alleen de fans gaan draaien kan je toch niet zeggen dat de PC opstart?

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:52:
[...]

Maar als alleen de fans gaan draaien kan je toch niet zeggen dat de PC opstart?
Ja, oke daar heb je een punt.... Hoe je het ook noemt, ik kan er niks mee op dit moment......... Wat denk jij dan dat er aan de hand is?

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Daar al mee aan de gang geweest ??

• Vjenne-ICT
Uiteraard, daarom ook dit topic, kom er niet verder mee.........

Iemand suggesties? Thanks!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo werkt dat dus niet. Zoals ik ook al aangaf in je vorige slotje verwachten we dat je zelf je eigen hardware kunt uitzoeken. Als je dmv de troubleshooter hebt vastgesteld dat je moederbord stuk is ben je een goed eind op weg :), het enige dat er dan nog rest is nieuwe hardware kopen. Zie daarvoor dit stukje in de FAQ PMG Beleid

Omdat we hier verwachten dat je zelf je eigen hardware uit kunt zoeken en het daarnaast not-done is om na een slotje zonder overleg een nieuw topic te openen gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.