Toon posts:

CS:Source server opzetten, IP/router probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje een CS:Source Dedicated server op te krijgen, maar het wilt maar niet lukken.
Ik zit achter een NAT router. De server is alleen zichtbaar in het netwerk onder 192.168.1.102 (ip van deze laptop). Ik heb de ports geforward, maar dat hielp niet.

De guides helpen me niet echt. Iets met static ip?

Wat ik wil is.
Ik wil dat mijn CSS:DS niet op 192.168.x.x draait, maar op mijn WAN ip draait.
Daarmee bedoel ik dat mensen van over de hele wereld de server kunnen zien in de serverlist en kunnen joinen.
Dat kan nu dus niet.

Hoe krijg ik dit precies voor elkaar?

Verwijderd

Ik begrijp je post niet helemaal. Is je laptop nu je CSS server?

Maar als je server een vast IP heeft en je mapt in je router gewoon "CSS poort" -> "Interne IP : CSS poort" gaat het gewoon werken. Niet al te moeilijk dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:21:
Ik begrijp je post niet helemaal. Is je laptop nu je CSS server?

Maar als je server een vast IP heeft en je mapt in je router gewoon "CSS poort" -> "Interne IP : CSS poort" gaat het gewoon werken. Niet al te moeilijk dus.
De bedoeling is dat er een nieuwe computer komt, en ik de oude als server wil gebruiken voor de game.
Maar ik wil eerst uitproberen of ik het op mijn laptop voor elkaar krijg.
Wat moet ik dan in dat geval doen? En waar moet ik hetgene uitvoeren wat je nu verteld?

Dus ik moet naar de portforward gaan, en dan?
Dus stel mijn ip is 111.222.333.444 (noem maar wat).

Het spijt me, maar ik begrijp hier vrij weinig van, voor de rest gaat alles wel. Het is nou net dat ip adres..

Verwijderd

Gweoon in de interface van de router. NAT, en dan external: CSS poort opgeven en internal: IP nummer van compu (111.222.333.444) en CSS poort opgeven. En protocol gewoon TCP/UDP.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 01:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:49:
Gweoon in de interface van de router. NAT, en dan external: CSS poort opgeven en internal: IP nummer van compu (111.222.333.444) en CSS poort opgeven. En protocol gewoon TCP/UDP.
ik had et toch goed, en jij hebt et bevestigd.
Ik snap nu hoe het werkt, dankjewel! _/-\o_

Hij heeft mijn server in de list gevonden! :D