Toon posts:

Een stille cd speler ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik schijf nauwelijks cd's maar ik wil wel me muziek cd's op me pc kunnen luisteren, probleem is dat deze die ik heb http://www.informatique.nl/122918 heel erg veel lawaai maakt terwijl hij alleen maar een muziek cd afspeelt.

Snelheid van het schijven is niet belangrijk gezien ik dat maar eens in de zoveel tijd doe voor een backup, ik wil dus een die zo stil mogelijk is tijdens het afspelen van een muziek cd, kan iemand me helpen ? overal lees ik over cd spelers waar mensen hem stil willen krijgen tijdens het schijven maar bij mij gaat het om het spelen :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nero Drivespeed al geprobeerd? Gratis en los te downloaden en daarmee kun je de leessnelheid van je device aanpassen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o Vragen over Opslagmedia & I/O Controllers horen daar.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is een gewone (kleine) audio-cd speler met (optische) digitale uitgang verbonden met je PC geen optie?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Desnoods een externe usb dvd/cd-lezer die je in de kamer er naast zet.

Je zou ook gewoon de cd's kunnen rippen naar mp3/flac/wav/ogg/wma etc. om zo alleen de 'herrie' van je harde schijf te hebben.

Desnoods je luidsprekervolume een tikje harder, je kast onder tafel zetten of een headset opdoen zijn andere alternatieven.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Nero Drivespeed is de snelste. Werkt hier al jaren voor allerhande mediacenters. (Film kijken zonder een drive die onnodig veel toeren maakt)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

NEC drives zijn erg lawaaiig inderdaad, ook bij het kijken van DVD's. Om die reden heb ik een LG drive in m'n mediacenter gestopt. Die laat het boeltje fijn op 1x draaien :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Ik heb een Pioneer DVR-216DBK in m'n HTPC,die hoor je ook niet bij het afspelen van een dvd.

Verwijderd

Topicstarter
aha dus het ligt niet aan me cd speler maar aan de snelheid.

Bedankt zal kijken of het me lukt om de snelheid aan te passen :)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dat zal ongetwifeld lukken. De snelheid is overigens niet de enige factor mbt de lawaaiproductie (maar wel 99%)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, wat me net opviel is dat me oude Plextor de cd laad en na een aantal 10 seconden stil de cd afspeelt, deze die ik nu heb blijft als een gek draaien wat bij de Plextor alleen bij het begin laden is.

Weet iemand hier wat over ?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoiets heet bufferen :+

Wel met exact dezelfde cd/dvd getest? Als je in je nieuwe namelijk een film-dvd hebt zitten en in je oude een cd met muziek gaat de stilte vlieger niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met dezelfde cd :)

Kan ik dat instellen ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de snelheid nu met Nero drivespeed ingesteld tot 4X, heel stil nu, maar wat me opvalt is dat de spin-downtijd het niet doet, als ik de snelheid hoog doe zodat ik het kan horen als de spin-downtijd afslaat gebeurd er niks, heb hem op 8 seconden staan maar hij blijft op dezelfde snelheid doorgaan.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan werkt die optie voor jouw drive(s) dus kennelijk niet. Meer kunnen wij er ook niet van maken ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er zijn slimme DVD branders die de snelheid automatisch aanpassen bij het afspelen van een DVD Video of Audio CD.
Als jouw drive dit niet doet heb je bij Audio CD's twee mogelijkheden: drive softwarematig trager laten draaien (met Nero DriveSpeed bv.) of de CD analoog afspelen. Hiervoor moet je wel de audiokabel met je geluidskaart verbinden.
Nog beter is om al je Audio CD's te rippen en van je harde schijf afspelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb hem met nero drivespeed nu lager gezet :)

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 03:25:
Dan werkt die optie voor jouw drive(s) dus kennelijk niet. Meer kunnen wij er ook niet van maken ;)
Dus er bestaan drives waarbij de spin-downtijd niet bestaat ? raar zeg, maar goed heb hem op 4X gezet neem aan dat dat de snelheid is die hij na de spin-downtijd heeft.
Pagina: 1