Geen beeld na installatie van nieuwe processor op Asus m2n-e

Pagina: 1
Acties:

• marcrenzo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Heb vandaag een paar upgrades gekocht voor mijn pc.

Ik had al:

Asus m2n-e moederbord
AMD 3800+ x2 processor incl. boxed koeler
2x 2gig kingston valueram
Asus geforce 7800 GT

Nu heb ik daarvoor vandaag bijgekocht:

Een nieuwe kast: coolermaster 690
Nieuwe voeding: coolermaster 450W
Nieuwe processor: AMD 6000+ x2 incl. boxed koeler
Nieuwe videokaart: POV geforce 9800 GT

Alles netjes ingebouwd zoals het hoort. Maar toen ik hem wilde booten kreeg ik geen beeld. Vervolgens maar even een losse pcspeaker erop aangesloten omdat die niet in de nieuwe kast zit. De beepcodes zijn lang kort kort, wat zou duiden op een videokaart probleem. Dus de oude videokaart teruggezet, maar deze gaf ook dezelfde beepjes.Vervolgens alles losgekoppeld wat maar los kon (HDD, DVD enz.) en dus alleen met (oude) videokaart, cpu, geheugen en moederbord gestart, maar zelfde probleem nog steeds.

Toen heb ik maar de oude voeding weer teruggezet en startte hij wel zonder error beepjes, toch nog even de nieuwe processor geprobeerd daarna, maar nog steeds niets.

Wat kan hier aan de hand zijn, cpu stuk of misschien een ander probleem?

Verwijderd

OK, het neeft dus niets met de graka te maken maar met de CPU.

Ondersteund je BIOS de nieuwe proc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan je mobo wel overweg met die cpu? Zorg er ook voor dat je bios up to date is, anders kan het wel eens zijn dat 't systeem niet boot zoals je nu meemaakt.

• marcrenzo
Ik zal inderdaad mijn bios moeten updaten, hopelijk is dat mogelijk zonder diskette station. Ik ga op zoek!

Verwijderd

Da's zeker mogelijk. Gewoon even met je oude config onder Windows updaten (Asus Live Update heet dat geloof ik).

• marcrenzo
Oh dat was inderdaad geen centje pijn. Veel makkelijker dan vroeger.

Maar dat was het dus inderdaad, bios geflashed naar meest recente versie en nu werkt de nieuwe processor wel.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1