Moederbord resetten naar default zonder beeld

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb hier een pc waarvan de videokaart waarschijnlijk kapot is. Bij het opstarten geeft deze kaart geen beeld.

Hoe kan ik de bios terugzetten op onboard video zonder beeld?

Het instructieboekje van het moederbord zegt hier niets over. Moederbord betreft een Asus P5S800-VM.
Soms heb je de mogelijkheid een jumper te gebruiken om het bord te resetten naar default. Maar die kan ik niet vinden. Ook de Faq hier geeft geen info over hoe en wat mbt het terugzetten naar default van het bord.

Ik heb hier helaas ook geen andere videokaart voor handen. Een pci kaartje was al voldoende geweest.

Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
Als je nu gewoon de andere kaart eruit haalt, gaat ie dan niet standaard naar de onboard ?

Trouwens cmos clearen wil ook wel helpen, meestal is onboard de standaard äan"optie

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zoek in je moederbord boekje naar de layout van het bord en zoek naar een CMOS-switch/jumper.

Verder is het zo dat als een moederbord onboard video heeft en je de dedicated kaart er uit haalt en het scherm op de onboard aansluit dit automatisch gedetecteerd wordt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Snowwie
  • Nu online
Andere kaart is er allang uit. Onboard video geeft geen sjoegel.

CMOS-switch/jumper......kan ik niet terugvinden op het plaatje van het bord in het boekje.
Dus waar zit ie?

Afbeeldingslocatie: http://www.fixya.com/Brands/Manuals/A/ASUS/p5s800_vm_mt_5c1011c14574161d68b48ee40904bcc2/images/799D6AD3AA367A299639712DDBBB3522.png

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 29-11-2008 23:01 ]

Mijn YouTube Channel

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04
http://www.fixya.com/supp...oard/manual-11167/page-33

Daar kun je het vinden, er staat zelfs bij hoe het moet ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pittie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:59:
Daar kun je het vinden, er staat zelfs bij hoe het moet ;)
Met de locatie van de jumper
Afbeeldingslocatie: http://www.fixya.com/Brands/Manuals/A/ASUS/p5s800_vm_mt_5c1011c14574161d68b48ee40904bcc2/images/E361FAA6887B9E629F1E5D1FB95040B7.png

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Snowwie
  • Nu online
De instructies zeggen dat de batterij losgehaald moet worden, maar dat ding zit muurvast....

Volgens mij kan ik beter even ergens een pci videokaartje ritselen...

Mijn YouTube Channel

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 10:40
Snowwie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:18:
Volgens mij kan ik beter even ergens een pci videokaartje ritselen...
Goed idee, want als een computer geen beeld geeft ligt het meteen aan de videokaart :?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een CMOS reset kun je prima doen door de batterij eruit te halen, zorgen dat de stroom eraf is en de pinnetjes kort te sluiten.

Maar goed, mocht dat het niet oplossen, neem dan idd de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dat je geen beeld hebt is waarschijnlijk niet een deel van de oorzaak, maar een gevolg van je probleem.

• Snowwie
  • Nu online
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:48:
Een CMOS reset kun je prima doen door de batterij eruit te halen, zorgen dat de stroom eraf is en de pinnetjes kort te sluiten.
Zoals gezegd in de reactie hierboven zit de batterij muurvast. De batterij wordt omringd door een houder en het lukt me niet de batterij er uit te wippen zonder de houder te beschadigen.

Laat maar mooi zitten, ik ritsel me wel even een pci videokaartje voor een euro bij de kringloop. :)

Mijn YouTube Channel

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 20:31

pcprutser

No message

er zit bij die batterij een soort lipje omhoog, die houd de batterij vast, die moet je naar buiten drukken (schroevendraaier), en dan met een snelle beweging, krijg je dat ding zo los ;) (tenminste als het goed is :p)
En je zou je mobo ook uit je kast kunnen halen en dan de + en - van de batterij kortsluiten...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snowwie schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:31:
[...]

Zoals gezegd in de reactie hierboven zit de batterij muurvast. De batterij wordt omringd door een houder en het lukt me niet de batterij er uit te wippen zonder de houder te beschadigen.
De clipjes op een Asus P5S kun je heel makkelijk losmaken. Met een schroevendraaier kun je die gewoon losklikken.
Pagina: 1