Netwerk dip in game

Pagina: 1
Acties:

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een maand tijdens het gamen (CS:S) om de ~5 minuten een dip van 2 seconden(2 seconden geen verbinding) Ik weet niet wat er veranderd is een maand geleden maar ik heb zover ik weet geen nieuwe software geïnstalleerd. Deze dip ziet er zo uit:

Modbreak:Deze afbeelding is 2600 * 1200 pixels en 270KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

(in het plaatje: Links de verschillende netwerk monitor programmas, waar te zien is dat netlimiter niets detect, en i-speeder de dip wel ziet. Rechts de duur van de dip ingame, waar ook te zien is dat de ping daarnaast laag is)

Ik heb zelf via netwerk monitors als i-speeder(van MSI) en netlimiter proberen te achterhalen welk proces dit zou kunnen veroorzaken maar ik kom er niet uit. Programma's als CCleaner en Hitman pro 3 gedraaid, maar ook dit veranderd niets. Ook de router gereset, alle andere computers op het netwerk uitgeschakeld, het probleem blijft.

Wat zou dit kunnen veroorzaken en hoe(met welke software?) kom ik daarachter?

Alvast dank voor het lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 30-11-2008 09:46 ]

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• Wiethoofd
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een ander modem/router/switch geprobeerd? Het kan zijn dat deze na zoveel connecties zegt: ik reset mezelf even snel (de dip) en ga daarna weer verder. Dus druk je computer eens rechtstreeks in je ADSL/kabel-modem en probeer nog eens.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• rnenator
Nee, helaas niet de mogelijkheid dit te doen ook. Het heeft wel correct (zonder dip) gewerkt mét deze router en modem. Denk dus niet dat het probleem opeens daar kan liggen...

En zou ik dan niet in de router logs moeten zien dat hij reset?

[ Voor 40% gewijzigd door rnenator op 29-11-2008 23:41 ]

• rnenator
Helaas is de meeste informatie die ik in TS heb gegeven niet relevant. Soms vergeet je logisch na te denken in je frustratie.

Ik heb nu met 3 pc's tegelijk (in hetzelfde netwerk/router) een ping uitgevoerd naar xs4all.nl. 1 van de 3 computers geeft eens in de zoveel tijd een timeout, die andere 2 niet, het probleem zit dus in deze computer en niet in de router of modem.

Ik krijg afwisselend 2 foutmeldingen:
1 foutmelding in deze dip is: "Doelhost is niet beschikbaar" Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jkoolhaa/RNE/afbeeldingen/doelhost.jpg
(.176 is ip van deze computer)
De andere is een gewone "Time-out bij opdracht"

Iemand die weet waar het probleem precies zit?

[ Voor 7% gewijzigd door rnenator op 01-12-2008 00:29 . Reden: time-out foutmelding toegevoegd ]

• Wiethoofd
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je drivers voor je netwerkcontroller al eens geüpdate? Een herinstallatie van windows geprobeerd? Chipset drivers bijgewerkt etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
Het lijkt erop (uit bovenstaand plaatje) dat het niet mogelijk is voor het modem om terug te komen bij jou pc. Vandaar dat je ook krijgt "host onbereikbaar" met jou ip. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid door je modem geroepen.

Wellicht dat je NIC brak is, zoals reeds gezegd, update je drivers. Mocht dit niet baten, gebruik een andere NIC.

• rnenator
Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:46:
Je drivers voor je netwerkcontroller al eens geüpdate? Een herinstallatie van windows geprobeerd? Chipset drivers bijgewerkt etc.
Drivers geupdate, zelfs bios geupdate, probleem blijft... Ik hoop het op te kunnen lossen zonder een format/herinstall.
xelnaha schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:51:
Het lijkt erop (uit bovenstaand plaatje) dat het niet mogelijk is voor het modem om terug te komen bij jou pc. Vandaar dat je ook krijgt "host onbereikbaar" met jou ip. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid door je modem geroepen.

Wellicht dat je NIC brak is, zoals reeds gezegd, update je drivers. Mocht dit niet baten, gebruik een andere NIC.
Wat is een NIC? Netwerkkaart? Kan dit spontaan op zo'n manier brak worden dat het eens in de ~3 min een timeout geeft?

Edit: Als in een andere computer in het LAN ping krijg ik geen timeouts, onboard netwerkkaart lijkt me dan in orde?

[ Voor 6% gewijzigd door rnenator op 01-12-2008 02:33 . Reden: extra regels ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

rnenator schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:25:
[...]

Drivers geupdate, zelfs bios geupdate, probleem blijft... Ik hoop het op te kunnen lossen zonder een format/herinstall.

[...]

Wat is een NIC? Netwerkkaart? Kan dit spontaan op zo'n manier brak worden dat het eens in de ~3 min een timeout geeft?

Edit: Als in een andere computer in het LAN ping krijg ik geen timeouts, onboard netwerkkaart lijkt me dan in orde?
NIC staat voor Network Interface Controller, maar ik denk dat google bij jou niet werkt?

Als je met die andere PC nou kijkt of je daar ook dipjes krijgt, weet je dat het niet van de PC afhankelijk is, en dan hoef je het ook niet bij je NIC te zoeken.
Als het niet zo is, kan het zijn dat je NIC bepaalde pakketten van je router / modem / switch niet goed door gerouteerd krijgt.
Dan is een ander netwerkkaartje niet gek om aan te schaffen om te kijken of dit het probleem verhelpt.

[ Voor 6% gewijzigd door kKaltUu op 01-12-2008 22:56 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• rnenator
kKaltUu schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:28:
[...]
NIC staat voor Network Interface Controller, maar ik denk dat google bij jou niet werkt?

Als je met die andere PC nou kijk//en.wikipedia.org/wiki/Network_Interface_Controller"]NIC[/url] te zoeken.
Als het niet zo is, kan het zijn dat je NIC bepaalde pakketten van je router / modem / switch niet goed door gerouteerd krijgt.
Dan is een ander netwerkkaartje niet gek om aan te schaffen om te kijken of dit het probleem verhelpt.
...
rnenator schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:26:
Ik heb nu met 3 pc's tegelijk (in hetzelfde netwerk/router) een ping uitgevoerd naar xs4all.nl. 1 van de 3 computers geeft eens in de zoveel tijd een timeout, die andere 2 niet, het probleem zit dus in deze computer en niet in de router of modem.
rnenator schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:25:
Kom erop neer dat ik een stukje software nodig hebt wat mij kan vertellen welk proces deze dip veroorzaakt. Netlimiter ziet de dip niet, en de dip is te kort om echt uitsluitsel te geven in taakbeheer wat het veroorzaakt. I-speeder ziet de dip wel, maar kan niet aangeven welk proces het is.

Pagina: 1