Toon posts:

[vb.net] menuitems clonen in contextmenu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden heb ik wel eens contextmenu's aan programma's toegevoegd dmv (even uit mn hoofd)

code:
1
2
3
dim ctmnu as new contextmenu
ctmnu.items.add(mnu_bewerken.clonemenu)
me.lv_items.contextmenu=ctmnu

Maar dit was in visual studio 2003

Nu probeer ik hetzelfde maar dan in visual studio 2008 alleen word de clonemenu niet meer herkend.

Op google en msdn word ik er ook niet wijs uit.
Iemand enig idee ?

p.s. ik weet dat beide menuitems (zowel uit de menustrip en het contextmenu) de zelfde handler gaan gebruiken maar dit is ook de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik weet niet hoe je gezocht hebt in MSDN, maar als je gewoon de class ContextMenu opzoekt en dan kijkt bij Methods staat er gewoon CloneMenu bij. Er staat zelfs een stukje voorbeeld code bij hoe je dat zou kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door CoolGamer op 29-11-2008 22:57 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt TheCoolGamer. Zo deed ik het in 2003. Maar dit werkt niet in 2008
Zij hebben het namelijk over menuitems en die worden niet meer gebruikt in 2008
In 2008 word gewerkt met toolstripitems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je kan de nieuwe menuitems eventueel via code met een loop opnieuw generen i.p.v. kopiëren. Zou dat een oplossing zijn?

Onderaan bij ContextMenuStrip staat een voorbeeldje van hoe je dat zou kunnen doen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat dit ook niet gaat werken in versie 2008
Maar ik denk dat ik alle items maar met code ga toevoegen zodat ik de handler aan beide menu's kan toevoegen

Bedankt voor het meedenken :)