Korte vraag ivm beveiling iDEAL basic & urlSuccess

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb ideal draaien op meerdere sites. Echter; ik heb voor iedere site een eigen "urlSuccess" parameter. Kan ik deze encrypted doorsturen ofzo? Anders plant je gewoon die URL in de bar en het script denkt dat je betaling succesvol is...

Kan ik dit op 1 of andere manier beter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 16:02
Kun je niet op de urlSuccess pagina een soort check doen bij iDeal, bij paypal zit zoiets er in elk
geval in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook absoluut niet de bedoeling dat je die URL succes gebruikt om te kijken of een gebruiker ook echt betaald heeft.

Bij iDeal basic is het de bedoeling dat je de betalingen verwerkt alsof het gewoon is overgemaakt door de klant, dus wanneer je het geld daadwerkelijk ontvangen hebt moet je pas weer actie gaan ondernemen. Exact zoals wanneer een klant via een overschrijving betaalt dus.

Wil je dat niet? Dan is iDeal basic niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Zover ik weet moet je de urlSucces zelf in de pagina plaatsen, een beetje handig persoon kan deze er zo uit vissen en uitvoeren.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Je kan bij iDeal basic kiezen of je de wijzigingen van een order wil ontvangen dmv mail of dmv xml. Als je kiest voor de xml variant, dan kan je dat naar een serverside scriptje laten versturen en de status in het bericht gebruiken om de orderstatus in je eigen orderregistratie aan te passen (en evt nog wat mail rond te sturen). Hier is een dumpje van hoe zo'n berichtje ontvangen wordt (raw post data):
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Notification xmlns="http://www.idealdesk.com/Message" version="1.1.0">
<createDateTimeStamp>20080301193435</createDateTimeStamp>
 <transactionID>0020000064597144</transactionID>
 <purchaseID>0000084</purchaseID>
 <status>Success</status>
</Notification>

Let wel: iDeal geeft geen garantie dat dit berichtje altijd aan zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:34
In jou geval is het misschien handiger om gebruik te maken van een externe partij die een API heeft ontwikkeld rondom het iDeal systeem. Hierdoor kun je makkelijk en veilig gebruik maken van ideal zonder al de zorgen die je nu hebt, aangezien het bedrijf dat deze API ontwikkeld dat al voor je gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Ik heb vorig jaar een .NET component gemaakt om makkelijk in .NET met VirtueleKasse iDeal betalingen te doen, dat werkt op zich prima, de klant kan niets zien (wordt gevoed vanuit backend) en je kan na betaling netjes de status controleren.

Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/images/NKCSS-Virtuele-Kassa-Component.jpg

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:23

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Depress schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:25:
In jou geval is het misschien handiger om gebruik te maken van een externe partij die een API heeft ontwikkeld rondom het iDeal systeem. Hierdoor kun je makkelijk en veilig gebruik maken van ideal zonder al de zorgen die je nu hebt, aangezien het bedrijf dat deze API ontwikkeld dat al voor je gedaan heeft.
Ik heb absoluut geen zorgen, want zoals gezegd heb ik het al draaien. Verder is dit advies een beetje raar, want bij bijv. Mollie betaal je al €1,19 inclusief btw per transactie. Het gaat "slechts" om kaartjes van €8,00 ;)

@Cousin Boneless: Thanx, die optie zocht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je geen zorgen zou hebben dan had je dit topic niet geopend. Daarnaast is 'iets draaiend hebben' natuurlijk iets heel anders dan 'iets juist werkend hebben'. Ik vermoed namelijk dat het redelijk simpel mogelijk is om die kaartjes te bestellen zonder dat er betaald is, puur omdat je je niet aan de richtlijnen van het door jouw gebruikte iDeal pakket houdt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Ik wist trouwens niet dat je bij bijv. rabobank geen feedback kreeg van betalingen en dat je ze maar moet opvragen in hun website, etc. Toen ben ik eens rond gaan kijken en bij ING heb je die mogelijkheid wel, zonder afsluitkosten, abbo, etc. Dus misschien is het handig om eens bij ING te gaan kijken. Heb zelf net ook maar een aanvraag gedaan voor een ING zakelijke rekening + ideal (zakelijke ING/postbank rekening is nodig om iDeal bij hun af te nemen). Hoop dat je er wat aan hebt.

NKCSS - Projects - YouTube

Pagina: 1