• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 08:19
Ik heb nu al een aantal projecten staan op 2 externe harde schijven en het gaat me eigenlijk te veel ruimte kosten. Nu wil ik ook niet gelijk alle projecten helemaal weg gooien dus ik vroeg me af of er mogelijkheiden zijn om het allemaal wat compacter op te slaan.

Er zijn een aantal mappen waaruit een project bestaat. Kan ik de mappen Auto-Save, Preview Files en Media Cache Files gewoon zonder problemen weggooien?

Dan de avi files, deze kosten nog het meeste ruimte, ik dacht eraan om deze te comprimeren om toch nog de beelden makkelijk terug te kunnen kijken en ze niet weer van de tape te moeten halen. Wat zou hier een goede compressie methode voor zijn? Ik heb al met virtual dub geprobeerd om een xvid bestand met een bitrate van 3000 te maken in single pass, is dit voldoende? Daarnaast zit ik nog dat ik breedbeeld bestanden heb. Maar als je een bestand gewoon wil terugkijken wordt het uitgerekt naar 4:3 en wordt er dus geen rekening gehouden met een aspect ratio van 16:9, is dit op te lossen tijdens het comprimeren, zonder gegevens te verliezen?

Verwijderd

iivvvii schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:12:

Er zijn een aantal mappen waaruit een project bestaat. Kan ik de mappen Auto-Save, Preview Files en Media Cache Files gewoon zonder problemen weggooien?
Dit kun je vrij eenvoudig testen door een klein nieuw project aan te maken, even te laten renderen en daarna deze gegevens weg te gooien. Volgens mij moet het kunnen, maar ik weet het niet zeker genoeg om hier volmondig ja op te zeggen. Test dit dus gewoon met een niet kritisch project. ;)

Verwijderd

Naar mijn weten kun je die gewoon verwijderen, alleen zul je bij het openen van je project alles opnieuw moeten renderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 20:21 ]