Toon posts:

9600GT en WoW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn nieuwe Evga 9600GT Dual Slot edition geinstalleerd, en wou WoW even proberen. ter vergeefs, het draait echt slecht. Mijn 8600GT draaide WoW nog beter. Dus ik even Gears of War geprobeert, en die draait hij voluit op 1440x900, zonder lag. Terwijl hij WoW echt slecht draait. Heb de power aansluiting al nagekeken maar die zit goed. heb ook de nieuwste drivers erop staan.

Edit: op al op Low geprobeert, en hij haalt de 60FPS niet eens.

Mijn systeem is:
Amd Atlohn X2 5200+
3GB 800Mhz Ram
3 160GB hardeschijven
500Watt Cooler Master Extreme Power.
Evga 9600GT Dual Slot

Heb ook eerst de oude drivers uninstalled en met driver cleaner gecleaned. en toen nieuwste drivers voor deze kaart erop gezet.

En heb windows nog niet opnieuw installed.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 20:03 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

En je vergelijkt wel in dezelfde omgevingen en met dezelfde instellingen? Misschien een open deur, maar je weet maar nooit.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Graag wat meer uitleg.
Wat is de rest van je systeem....
Heb je sinds je nieuwe videokaart windows geformateerd.
Herinstaleer WoW eens...

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 20:47
Drivers :)

Heb zelf een 7600GT en wilde de nieuwe NFS spelen, ging erg slecht allemaal, andere games gingen goed. Toen ik de laatste drivers instaleerde werkte alles goed.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Windows opnieuw geinstallerd, en de nieuwste drivers erop gezet. Maar nog steeds blijft hij de problemen vertonen met WoW.

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk word er dan weer gereageert :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je niet geholpen wílt worden, ook prima! :w

[ Voor 86% gewijzigd door Icephase op 02-12-2008 15:46 ]

Verwijderd

Misschien als je de WTF folder is een keer verwijderd op de locatie waar je WoW hebt geïnstalleerd, of de config verwijderd in het mapje WTF.
Als je dat gedaan hebt, en je start het spel dan staat alles weer op de standaard instellingen.
Misschien de addons en of modificaties die je gebruikt/ als je die hebt is een keer uitschakelen/updaten

Edit: het is sowieso een lag gebeuren als je in grotere steden rond zwerft. Hoe krachtig je systeem ook is
je hebt altijd zware frame drops.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De meeste mensen hebben geen probleem met hun 9600GT, zij halen op high rond de 100fps.

Edit: Heb in de Nvidia Control Panel via de Adjust Image option, de videokaart op performance gezet, en zit nu tussen de 80-200fps. Alleen nou is het beeld aan het happeren, wat is hiervan de oorzaak?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 21:32 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 15:53
Een belangrijk punt die nog niet is genoemd: Sinds de nieuwe uitbreiding voor WoW (Wrath of the Lich King) staan de nieuwe schaduw-effecten standaard aan. Deze schaduwen zorgen voor een enorme performance drop. Misschien dat je die schuif dus omlaag moet zetten. Mijn oude x1950-kaartje trok de schaduwen ook totaal niet, mijn fps ging van gemiddeld 30-40 naar 10-20.

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort zet ik de pc weer een keer opnieuw in elkaar, en kijk ik of alles goed zit.
Hopelijk lost dat het probleem op, of vind ik waar het probleem zit.
Voor zover iedereen bedankt voor de hulp ;)

Edit: Ik laat me systeem wel nakijken bij computerland, de prestaties worden steeds slechter (Geen virussen of spyware gevonden)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 22:10 ]

Verwijderd

Geert heeft gelijk, kijk eens naar die shadows: Die slurpen rekenkracht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad wel wat meer onderzoek doen naar de oorzaak ;)

Verwijderd

Uhm beetje van topic maar kijk ook op de forums van Wow voor antwoorden, kan misschien ook wel aan een Virus Programma liggen, klinkt maf maar kan ook storingen geven.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Dit licht aan de schaduwen. Zet ze eens een tandje lager. Dat scheelt een hoop!

De code voor de console weet ik niet precies meer, maar het was zoiets:

/Console SetMaxShadowLayer 1t/m6

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn staan helenmaal op het laagst, maar ik test even op 2.4.3 of het niet gewoon aan de patch ligt ;)

Edit: Ik gebruik de Free Anti-Virus van AVG ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost :)
Ik heb versie 2.4.3 geprobeert, en hierbij draait hij met alles vollop, netjes op 60fps.
Zelfs als ik een groot landschap verken, heeft hij er geen problemen mee :)
Het licht dus aan de patch van Blizzard, die voor de slechte prestatie's zorgt :P
Bij deze, erg bedankt voor al jullie hulp. Ben weer een stukje wijzer geworden.
En heb geleerd, dat ik zelf ook wat meer onderzoek moet doen, en niet alles op jullie na moet laten.

Erg bedankt! :)
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten binnen 24u. Heb je iets toe te voegen? Gebruik de edit-knop :)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 04-12-2008 20:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen overduidelijk software en niet hardwaregerelateerd.

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1