Pc Systeem bij Aldi kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.362 views

• stefan95
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Beste mensen,

Ik ga waarschijnlijk de aanbieding PC van 3 December bij Aldi kopen.

Heeft iemand ervaring bij het kopen van systemen bij de aldi?

-Zijn het goeie systemen?
-Moet je er vroeg bij zijn?

Het gaat om dit systeem:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

Groeten en bedankt,
Stefan

Verwijderd

Als je geen veeleisende gamer bent (lees: Crysis 16xAA, 1920 resolutie, extra high, 30 fps) dan kun je met een dergelijk aldi-systeem wel voor een aardig eindje weg.

Je moet er inderdaad wel vroeg bij zijn want dit soort zaken zijn snel de deur uit (vooral nu met de kerstperiode). Best even het hoofd van ja lokale aldi bellen en vriendelijk vragen of je er eentje aan de kant kunt laten leggen. Anders zou ik er wel vroeg bij zijn, als het voor jou geen probleem is vanaf het openingsuur aan de deur staan.

Edit: De eisen die jij stelt zijn natuurlijk wel te doen met dit systeem. Veel succes ermee.

offtopic:
De vraag of een systeem goed is is hier eigenlijk niet echt gewenst. Alles hangt natuurlijk ook nog eens af van je persoonlijke eisen en van een tweaker wordt wel verwacht zelf keuzes te kunnen maken. Zeker na het lezen van het algemeen inschrijvingsbeleid..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 19:15 ]

• stefan95
Ik was eigenlijk van plan om er al om 8 uur bij te zijn,

Ik wil Gta IV op een mooie resolutie kunnen spelen
En Call Of Duty 5 op Normal.

Ook wil ik Photoshoppen en veel videobewerken!

Alvast heel erg bedankt! :D

Verwijderd

Aan de kant leggen doen ze bij Aldi niet aan.

Ik heb zelf in maart een Aldi-systeem gekocht bij Aldi, maar ben er absoluut niet tevreden mee:

- Moederbord was bagger, qua indeling en qua prestaties.
- Airflow in kasten is kut.
- Videokaart was merkloos, was ook absoluut een baggerding die z'n specs niet waarmaakte --> na 1 maand al weer een ander in gekocht.
- Geheugen was ronduit brak, kreeg vaak memoryfouten etc. Geheugen er uitgehaald, en het zag er uit alsof het door de lokale achtiende-eeuwse smid in Mongolië in elkaar was gezet: Slechte kwaliteit materialen, er was zelfs sprake van oxidatie/roest! Ook vervangen, voor 4GB OCZ Reapers. Dat maakte de PC in games meteen 2x zo snel.
- WLan was zogenaamd N-draft, als je al een netwerk kon bereiken. Dus óók vervangen.

Uiteindelijk dus behalve de 700 euro voor de pc ook nog ruim 220 euro aan onderdelen achteraf betaald.

Conclusie: Voor een duppie op de eerste rang zitten is - óók bij Aldi - niet mogelijk.

MVg

Erik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 19:19 ]

• stefan95
mmmm, weet je ook zeker dat het bij dit systeem is?
Veel mensen zeggen dat het toch wel goeden systemen zijn.
Stel dat ik hem wil kopen: Is 8 uur in de ochtend dan al goed?

Alvast bedankt!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Op heise staat een review van de aldi / medion akoya P7300 D. Volgens mij is dat dezelfde als in Nederland.

Hij komt er best redelijk uit de bus, alleen het is geen gaming-monster met een 9600GT.

• stefan95
Ik speel niet vaak een spelletje, maar vind het wel leuk om een keer Gta IV te spelen! ;) ..

Is deze pc ideaal voor prijs/product vergelijking?

Alvast bedankt!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon niet doen, laat iemand een systeem samenstellen bij een computer winkel op internet, laat hun hem in elkaar zetten en je hebt voor hetzelfde bedrag gewoon een beter systeem, met een betere garantie en gewoon kwaliteitsonderdelen waar je op kan vertrouwen.
Aldi is best leuk voor kleine dingen, maar pc's waarvan je nooit weet wat er exact in zit zou ik niet kopen, zeker niet als het gewoon niet goedkoper is. Pc's koop je niet bij een supermarkt, pc's koop je in een pc winkel of via een pc winkel op internet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stefan95
Wat dacht je van de Alternate Neptunes?
http://www.alternate.nl/h...840/-1073478/?tn=BUILDERS

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem er een met een echte videokaart zoals de 4850 van Ati, heb je tenminste een echte videokaart.
En neem een snelle dual core ipv een enorm trage quad core, E8400 bijvoorbeeld. Of een E7300 en flink overclocken. Stel zelf iets samen en koop niet een kant en klaar product.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stefan95
Maar ik kan het niet goed in elkaar zetten! :(...
En zo super rofessioneel veel gamen etc doe ik ook niet!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elke grote site bied assemblage aan, dus dat hun hem in elkaar zetten.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:30:
Gewoon niet doen, laat iemand een systeem samenstellen bij een computer winkel op internet, laat hun hem in elkaar zetten en je hebt voor hetzelfde bedrag gewoon een beter systeem, met een betere garantie en gewoon kwaliteitsonderdelen waar je op kan vertrouwen.
Aldi is best leuk voor kleine dingen, maar pc's waarvan je nooit weet wat er exact in zit zou ik niet kopen, zeker niet als het gewoon niet goedkoper is. Pc's koop je niet bij een supermarkt, pc's koop je in een pc winkel of via een pc winkel op internet.
Waar haal jij vandaan dat in die Medion pc's geen kwaliteitsonderdelen zitten? De meeste onderdelen zijn gewoon door MSI geproduceerd hoor (staat alleen Medion op)! Daarnaast hebben ze juist een erg goede service, en volgens mij ook 3 jaar garantie. Dus zo slecht is een pc kopen bij de Aldi helemaal niet.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

stefan95 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:36:
Maar ik kan het niet goed in elkaar zetten! :(...
En zo super rofessioneel veel gamen etc doe ik ook niet!
Als je die PC graag wil moet je hem vooral gaan halen, ook als mensen hier in dit topic (ik ook) het je afraden :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Spongerobie
  • Laatst online: 11-01 17:07

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

ik ben nu al ruim een jaar in het bezit van http://www.medion.de/md8824/uk/flash.html dit systeempje, de enige verandering die ik heb gemaakt is er een 8600GTS in gezet, voorderest kan ik hier prima op gamen, ik speel dan ook niet veel maar alles kan hij wel aan.
Ik zou het een prima pc vinden als je er tog niet hardcore mee ga gamen, je kan hem idd wel beter zelf samenstellen maar dit systeem is ook niet mis, ook geeft Medion goede service als er iets fout gaat :)

• stefan95
Voorlopig blijf ik bij mijn mening om te kiezen voor de Aldi pc!

• stefan95
Maar is 8 uur voor de Aldi goed of niet?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stefan95 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:48:
Maar is 8 uur voor de Aldi goed of niet?
Tja, je weet natuurlijk nooit hoe druk het gaat worden. Als je zo vroeg voor de deur kunt staan zou ik het altijd doen.

• stefan95
Oke, en dan:

32 of 64 bits vista

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:34:
Neem er een met een echte videokaart zoals de 4850 van Ati, heb je tenminste een echte videokaart.
En neem een snelle dual core ipv een enorm trage quad core, E8400 bijvoorbeeld. Of een E7300 en flink overclocken. Stel zelf iets samen en koop niet een kant en klaar product.
Alsof 9600Gt geen 'echte' videokaart is, we hebben niet allemaal het geld voor een 4850, en zijn al helemaal niet allemaal ATi gefocused.

De processor is inderdaad traag. Dat is nou een typisch Aldi-voorbeeld. Alles is het nét niet. Allemaal net de impopulaire mindere onderdelen die dus goedkoop te krijgen zijn wegens overschot.
VariX schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:40:
[...]

Waar haal jij vandaan dat in die Medion pc's geen kwaliteitsonderdelen zitten? De meeste onderdelen zijn gewoon door MSI geproduceerd hoor (staat alleen Medion op)! Daarnaast hebben ze juist een erg goede service, en volgens mij ook 3 jaar garantie. Dus zo slecht is een pc kopen bij de Aldi helemaal niet.
Onzin, MSI bouwt voor Medion écht niet dezelfde kwaliteitsproducten als die waar ze hun eigen naam op plakken. Binnen één bedrijf zijn vaak ook verschillen te maken tussen A- en B-producten.

Het enige pré van Medion zou zijn de service inderdaad. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:51:
Onzin, MSI bouwt voor Medion écht niet dezelfde kwaliteitsproducten als die waar ze hun eigen naam op plakken. Binnen één bedrijf zijn vaak ook verschillen te maken tussen A- en B-producten.

Het enige pré van Medion zou zijn de service inderdaad. Maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Niet per se onzin hoor. Ik heb vroeger een 8080XL (nu toch terug zelfbouw) gehad en daar zat een lichtjes aangepast moederbord van MSI in (geen SATA aansluitingen op gesoldeerd en een mini PCI slot) en een videokaart met exact dezelfde layout en koeler zoals MSI ze verkocht. Alleen de kloksnelheden verschilden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alsof 9600Gt geen 'echte' videokaart is, we hebben niet allemaal het geld voor een 4850, en zijn al helemaal niet allemaal ATi gefocused.

De processor is inderdaad traag. Dat is nou een typisch Aldi-voorbeeld. Alles is het nét niet. Allemaal net de impopulaire mindere onderdelen die dus goedkoop te krijgen zijn wegens overschot.
Ik ben niet Ati gefocused, maar de 4850 bied wel gigantische prestaties voor een zeer lage prijs. Ik heb zelf voor 350 euro een E7300 met 2GB ram, P5K moederbord en 4850 videokaart gekocht.
Dan heb je voor 700 euro inclusief assemblage dus wel een pc die sneller is dan die Medion.
Punt is dat hij wel kennelijk het geld heeft voor een voor 4850 met bijbehorende hardware maar dus voor een pc gaat met een veel mindere videokaart. 9600GT of 4850 is toch wel een aardig verschil.

• stefan95
Ik wil liever niet samenstellen i.v.m dat ik niet weet hoe je het erin moet zetten.

Is er dan een andere computer met een 4850 voor +- 720,-?

Groet, Stefan

[ Voor 4% gewijzigd door stefan95 op 29-11-2008 20:01 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon de winkel waar je het koopt het erin laten zetten.

Verwijderd

Ik wil nu niet gaan zeuren over leeftijd, maar als 12-jarige heb je zo'n killer-systeem ook nog niet echt "nodig". Elke degelijke tweaker weet trouwens wel dat hij voor dat geld zelf een systeem kan in elkaar knutselen dat veel meer bang for buck is. Ik neem aan dat je jezelf nog niet echt verdiept hebt in het opzoeken van verschillende systeemcomponenten, verschillende reeksen in cpu's, gpu's, noem maar op. Daarom geef ik je het advies om simpelweg dat systeem te vragen aan je ouders en daarmee je eerste stapjes zet op de zoektocht naar kennis in dergelijke zaken zodat je de volgende keer hier niet moet komen om ons te vragen wat wij van het systeem vinden, het is en blijft natuurlijk nog een persoonlijke keuze.. Voor de ene tweaker zal dit systeem niet snel genoeg werken, voor de ander zal het dan weer perfect zijn. Je zult er alleszins wel je handjes mee vol hebben.

[/preek?]

• stefan95
Ja, dus die Aldi is eigenlijk meer dan genoeg voor mij????

(Ik kan wel wat hoor! :D, je hebt mij nog nooit zien photoshoppen of film bewerken, of Duitsers neer schieten in Call of Duty! ;):D)

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:56:
[...]

Ik ben niet Ati gefocused, maar de 4850 bied wel gigantische prestaties voor een zeer lage prijs. Ik heb zelf voor 350 euro een E7300 met 2GB ram, P5K moederbord en 4850 videokaart gekocht.
Dan heb je voor 700 euro inclusief assemblage dus wel een pc die sneller is dan die Medion.
Punt is dat hij wel kennelijk het geld heeft voor een voor 4850 met bijbehorende hardware maar dus voor een pc gaat met een veel mindere videokaart. 9600GT of 4850 is toch wel een aardig verschil.
Dat de 9600GT absoluut geen partij is voor de 4850, ben ik het mee eens. Maar om de 9600Gt nou 'geen echte kaart' te noemen, dan sla je een beetje door m.i. ;)

En inderdaad, van dat geld moet mooier spul te brouwen zijn.

Verwijderd

stefan95 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:05:
Ja, dus die Aldi is eigenlijk meer dan genoeg voor mij????

(Ik kan wel wat hoor! :D, je hebt mij nog nooit zien photoshoppen of film bewerken, of Duitsers neer schieten in Call of Duty! ;):D)
Ja dat systeem is goed genoeg voor jouw eisen.

offtopic:
Laat ons nu alsjeblieft niet verder ingaan op de kwestie dat je voor dat geld wel iets beters kunt kopen indien je zelf wat research / samenstellen etc doet

• stefan95
Nou dan ben ik eruit!:D

Heel erg bedankt!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:27
Zie het zo:

Bij iedere pc kunnen problemen ontstaan, daar is niets tot weinig aan te doen. Misschien heeft Aldi dan mindere onderdelen? Of in ieder geval in krappe kast.. als er wat kapot gaat.. je hebt 3 jaar garantie. Daarnaast doet Aldi ook nooit moeilijk over de garantie: dus met de kleine kans dat er wat mis gaat heb je wel vrij zeker een bedrijf die het wil oplossen.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
De specificaties van deze Aldi pc zijn deze keer eindelijk wel weer goed, zeker voor €699. Daar kun je eenvoudigweg niet zelf tegen bouwen. Je dient echter wel rekening te houden met het feit dat alle onderdelen speciaal voor Medion zijn gemaakt door bijv. MSI, waardoor er flink is bezuinigd op kwaliteitscomponenten: slechtere condensatoren, minder uitbreidingssloten, slechte ventilatoren, slechte voeding etc. Ik heb hier al verscheidene Medions over de vloer gehad ter reparatie. Na drie tot vijf jaar zijn ze gewoon helemaal op. Je kunt er beter €100 bijleggen en een pc opgebouwd uit A-merk componenten bij een échte computerzaak kopen. Daar zul je veel langer plezier aan hebben!

• stefan95
Ik wil toch na die tijd een nieuwe pc.

Zal ik 32 of 64 bits installeren

Verwijderd

Def1ant schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:23:
Zie het zo:

Bij iedere pc kunnen problemen ontstaan, daar is niets tot weinig aan te doen. Misschien heeft Aldi dan mindere onderdelen? Of in ieder geval in krappe kast.. als er wat kapot gaat.. je hebt 3 jaar garantie. Daarnaast doet Aldi ook nooit moeilijk over de garantie: dus met de kleine kans dat er wat mis gaat heb je wel vrij zeker een bedrijf die het wil oplossen.
En juist hier begint het. Het willen opsturen en meewerken aan reparatie is geen probleem, maar schuld leggen bij de gebruiker is ook geen probleem voor medion. Daarnaast moet je eigenlijk al rekening houden met het terugsturen. Mijn advies: aangezien je toch zo graag deze pc wilt (duidelijk te merken aan je posts), koop hem, test alles goed, draai alles zo zwaar mogelijk en als er helemaal niets aan de hand is dan houden. Wat wel positief van de AlDi is dat ze totaal niet moeilijk doen over terug brengen van spullen.

Voor de rest is het wel een net PC, maar ik denk dat we je gauw terug zien.....

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je een bedrijf zoekt dat voor weinig geld goede systemen in elkaar zet zou je ook eens bij Prometier kunnen kijken.

Hier een voorbeeld:

Intel Core i7 920 4x2,66 GHz met 8MB cache + stille Intel koeler
Moederbord Gigabyte GA-EX58-DS4 met Intel X58 chipset, DDR3, SATA2 en PCI-E 16x
6 GB DDR3 1333 MHz triple channel
DVD±RW LG, 20x dual layer
1TB Samsung F1 SATA2 32MB cache
Videokaart: Geforce 9500GT 512MB silent PCI-E
8 kanaals audio on board
Gbit LAN on board
6 USB poorten (2 aan voorkant kast)
2 audioaansluitingen aan voor- en achterkant kast
stille 430W voeding
Behuizing in zwart of zilver verkrijgbaar.
voor 970 euro

http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D5%26fs%3D1

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
*Ik dacht in 2001, was de totale oplage van een enkele medion/aldi verkoop actie iets van 900.000 pc's in Europa! Dat er iemand een Medion pc'tje moet repareren is dus niet gek gezien de oplages. Op medion.de kun je de totale omzet van het (wereldwijde) concern vinden, dat loopt in de miljarden. Medion vergelijken met een lokale computerboer is dan ook wat raar. Enorme rijen/ vechtpartijen zijn er nu minder dan in het begin. De verkoopschattingen kloppen blijkbaar beter tegenwoordig.

*Al jarenlang geldt dat zo'n Aldi bak *ongeschikt* voor je is als je er veel dingen aan wil veranderen. De mobo's zijn voorzien van biosstring waardoor de meegeleverde software op een ander mobo niet wil starten. Of dat de scartpoort oid niet meer aan te sluiten is. Ook is zo'n mobo voorzien van "rare/creatieve/unieke" features, zoals een mini-pci slot of comboslot. De afgelopen jaren is er genoeg voorbij gekomen.

*Of het een goede deal is, verschilt vaak. Soms zijn pc dingen van de Aldi gewoon te duur. Op www.discountfan.de kun je vaak meer (inside-)info vinden.

*Medion is een gigant en ze hebben zeer veel contacten met grote fabrikanten. Omdat hun oplages zo enorm groot zijn, wordt alles speciaal voor hun gefabriceerd. Het is dus NOOIT een restpartij! Voorbeeld: in het verleden werd erop oa tweakers geklaagd dat er een 250 watt voeding in zou zitten, terwijl veel vergelijkbare andere pc's toen een 300 watt voeding hadden. Medion bestelde die voedingen gewoon naar eigen wens. Het bestaande 250 watt typenummer van die fabrikant werd aangepast met twee extra letters: MD. Met die voedingen waren nooit problemen, sterk genoeg voor andere uitbreidingen. Wat ik er mee wil zeggen: als leek kun je niet altijd over alle facetten van Medion oordelen omdat je daarvoor gewoonweg te weinig informatie hebt.

*Ik ken eigenlijk geen Medion desktop pc's met de slechte condensator problematiek. Dat wordt hierboven wel gesuggereerd, welk type was dat dan?

*Die pc's worden in Duitsland geassembleerd. Die fabriek wordt met HP gedeeld. Laatst kwam ik een HP Pavilion pc tegen standaard voorzien van een Medion-MD moederbord. You do the math.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Philflow schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:48:
Als je een bedrijf zoekt dat voor weinig geld goede systemen in elkaar zet zou je ook eens bij Prometier kunnen kijken.

Hier een voorbeeld:

Intel Core i7 920 4x2,66 GHz met 8MB cache + stille Intel koeler
Moederbord Gigabyte GA-EX58-DS4 met Intel X58 chipset, DDR3, SATA2 en PCI-E 16x
6 GB DDR3 1333 MHz triple channel
DVD±RW LG, 20x dual layer
1TB Samsung F1 SATA2 32MB cache
Videokaart: Geforce 9500GT 512MB silent PCI-E
8 kanaals audio on board
Gbit LAN on board
6 USB poorten (2 aan voorkant kast)
2 audioaansluitingen aan voor- en achterkant kast
stille 430W voeding
Behuizing in zwart of zilver verkrijgbaar.
voor 970 euro

http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D5%26fs%3D1
Leuk reclame aan het maken voor jezelf? Dit is dus wat hij absoluut niet wilt, veel te zware processor met waardeloze videokaart.
anton121 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:40:
De specificaties van deze Aldi pc zijn deze keer eindelijk wel weer goed, zeker voor €699. Daar kun je eenvoudigweg niet zelf tegen bouwen.
Kan ik makkelijk tegen op bouwen!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Tsurany schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:
[...]
Leuk reclame aan het maken voor jezelf? Dit is dus wat hij absoluut niet wilt, veel te zware processor met waardeloze videokaart.
Nee. Zoals ik schreef was dat een voorbeeld, je kunt zelf configureren, zij zetten het in elkaar.
En nee ik heb geen computerbedrijf.

• LaserJet
[...]

[...]

Onzin, MSI bouwt voor Medion écht niet dezelfde kwaliteitsproducten als die waar ze hun eigen naam op plakken.
Wie denk je dat de broek aan heeft in de relatie Medion en MSI? Medion is een handelshuis met een miljarden omzet en een *significante* klant van MSI. Als Medion het niet geleverd krijgt in de manier dat zij het wil is het gewoon exit MSI en zoeken ze wel een andere OEM die het in elkaar wil solderen. MSI slijmt zich verrot bij Medion lijkt me.

Verwijderd

Maar MSI gaat écht niet dezelfde kwaliteit produceren voor een prijs lager dan de producten waar hun eigen naam op staat, zo concurreer je jezelf weg, lijkt me. Dat Medion een grote klant is ontken ik geenszins.

Wat betreft x32 versus x64: ik zou zeggen, controleer de compatibiliteit van de hardware en software die je gaat gebruiken t.a.v. x64. Als dat allemaal snor zit, zie ik geen reden om niet voor x64 te gaan.

• LaserJet
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:59:
Maar MSI gaat écht niet dezelfde kwaliteit produceren voor een prijs lager dan de producten waar hun eigen naam op staat, zo concurreer je jezelf weg, lijkt me.
Dat kan wel degelijk en gebeurt in bijna alle andere bedrijfstakken ook. Medion doet logistiek/marketing, MSI loopt geen voorraadrisico. MSI kan daardoor een lagere prijs rekenen. Een lagere prijs is ook geen probleem voor je eigen klandizie als de afnemer (Medion in dit geval) in een andere markt opereert. Maar goed, tegenwoordig kun je toch geen Medion mobo vinden dat exact gelijk is aan een MSI uitvoering, dus een kwaliteits vergelijking maken wordt wat lastig. :) Het is gewoon een ander product en dat zijn we wel met elkaar eens. En dat kan zowel goed zijn als totaal crap. :)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Mijn eerste -eigen- pc was ook een medion. Heb me er toch spijt van gehad. Ding had geen super onderdelen, het heeft 1 jaar gedraaid toen de problemen begonnen. Dat medion service heeft klopt wel ja, in de vorm van "Installeert u windows even opnieuw en kijk het nog even aan" of ze halen het op en zetten (zonder echt te kijken) een nieuw onderdeel erin voor hetgeen ze verwachte dat kapot is. Zo ging mijn 6700XL (jaja, 6600GT msi kaartje gerenamed door Medion Himself ;) ) kapot aan waarschijnlijk warmte problemen. Vond het niet zo gek, aangezien medion blij was met hun -superstille systeem-, zonder fans. Na contact met de geweldige helpdesk welke ik alles in geuren en kleuren verteld had (artifacts, niet normaal booten), moest ik windows maar even opnieuw installeren.

Werkte uiteraard niet dus werd mijn systeem opgehaald. Ben de pc 6 weken kwijt geweest, ze hebben er gewoon een nieuwe videokaart ingekwakt (andere, iets nieuwere bagger) en teruggestuurd. Nog geen half jaar later gaf het moederbord er de brui aan. Gelukkig had ik die ge-wel-dige helpdesk met een super laag tarief waar ik op kon leunen om me na 40 min wachttijd te vertellen dat het misschien wel eens handig zou zijn om windows opnieuw te installeren. Gaat niet zo makkelijk als er geen beeld komt hè. Afijn, pc werd wéér opgehaald. Achteraf bleek dat mijn onschuldige broertje op internet wilde maar tijdens het opstarten in een blauw scherm kwam en er allemaal dingen in veranderd had (bios dus, en neen een Pentium D houd er niet van om op 4,5ghz te draaien vandaar geen boot). Na ongeveer 8/9 weken had ik hem weer thuis staan met de constatering dat het moederbord vervangen was. Nou was ik toen nog aardig jong, maar zelfs ik kan een CMOS resetten. Mja garantie hè, verloopt bijna direct bij het openen etc.

Zo, mijn bevindingen even gepost. Ik koop never nooit niet meer een medion pc, niet vanwege de service, maar gewoon vanwege de geweldige degelijkheid van die krengen (NOT). Uiteindelijk na 2 jaar doorverkocht voor 400 euro aan een familie-lid die niet veel meer doet dan een e-mail verzenden. Ben blij dat ik mijn pc'tjes nu zelf bouw ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

LaserJet schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:18:
[...]

Dat kan wel degelijk en gebeurt in bijna alle andere bedrijfstakken ook. Medion doet logistiek/marketing, MSI loopt geen voorraadrisico. MSI kan daardoor een lagere prijs rekenen. Een lagere prijs is ook geen probleem voor je eigen klandizie als de afnemer (Medion in dit geval) in een andere markt opereert. Maar goed, tegenwoordig kun je toch geen Medion mobo vinden dat exact gelijk is aan een MSI uitvoering, dus een kwaliteits vergelijking maken wordt wat lastig. :) Het is gewoon een ander product en dat zijn we wel met elkaar eens. En dat kan zowel goed zijn als totaal crap. :)
Zo had ik er nog nooit naar gekeken, bedankt voor de nieuwe inzichten. ;)

• stefan95
Wil iemand dan is kijken of die er een kan samenstellen?
Er moet wel Windows Vista Home Premium bij zitten en Montage, aangezien ik het zelf niet goed samenkanstellen!

Alvast heel heel heel erg bedankt! :D

Verwijderd

Aangezien er niemand het onderste deel van m'n laatste post gelezen heeft zeg ik het hier opnieuw.

"Laat ons nu alsjeblieft niet verder ingaan op de kwestie dat je voor dat geld wel iets beters kunt kopen indien je zelf wat research / samenstellen etc doet."

Voor de TS is gemak duidelijk een doorslaggevende factor. Daarom is een aldi-pc dan ook geen slechte keus voor die persoon. Aan de TS zelf: Je kunt ook niet verwachten dat iedereen hier te popelen staat om voor jou een systeem samen te stellen, ga simpelweg om 8uur aan de aldi staan, koop daar een pc en basta. (Er zal trouwens normaal gezien simpelweg 32bits op zitten, uit gebruikersgemak.)

Dus laat ons nu _niet_ verder zeuren waar _wij_ goedkopere systemen zouden kopen. Zet het tweak-zintuig eventjes af en laat dit topic verder links liggen, want op de manier zoals we nu bezig zijn komen we nergens. Iedereen heeft wel ergens z'n voorkeur in, en kan zijn eigen systeem wel ergens goedkoper krijgen.

Later (lees: op een tweakerige leeftijd) zal de TS (na veel research) wel tot inzicht komen waar hij het best systemen koopt die het best aan zijn eisen voldoen, en waar hij die aan een schappelijke prijs kan kopen.

Veel succes verder met je pc stefan95. 8uur aan de aldi en je zoektocht is opgelost.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.