Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Aangezien 1 januari aanstaande mijn huidige contract bij Wireless Circle (Telfort netwerk) afloopt, ben ik in september gaan rondkijken voor een leuke aanbieding.

Zag op de Vodafone website dat ik de HTC Touch Diamond gratis krijg bij een nieuw 2 jarig 22,50 abonnement i.c.m. onbeperkt internet. Dat leek me wel wat. Ik probeerde hem op de website al te bestellen, maar aangezien Wireless Circle niet in het lijstje van providers stond (voor nummerbehoud) ging ik maar even bellen met de afdeling verkoop.

Daar heb ik dus dat abonnement afgesloten, en ik zou bericht krijgen van de koerier. Afijn, na 2 weken niks gehoord te hebben maar eens gebeld hoe het zat. Bleek dat nummerbehoud was afgewezen. Jammer dat ze dat mij niet even melden, maargoed. Ze gingen het opnieuw proberen, ik kreeg binnen 10 dagen een telefoontje van ze. Na 3 weken nog niks, dus maar weer gebeld. Nummerbehoud weer afgewezen. Maar eens doorgevraagd hoe en wat, en bleek dat Telfort niet snapte dat mijn nummer niet op mijn naam stond (NAW gegevens klopten niet). Ondertussen kreeg ik wel ineens uit het niets een mailtje met mijn nieuwe contract. De vreugde was van korte duur, omdat het contract niet bleek te kloppen (1 jaar ipv 2 jaar), en bij navraag bleek het hele nummerbehoud helemaal niet was goedgekeurd, dus waar dat contract ineens vandaan kwam... Daarna dus nummerbehoud aangevraagd onder naam van Wireless Circle, omdat bleek dat die gewoon massaal simkaarten bij Telfort inkopen, die dus bij Telfort allemaal op WC's naam bekend staan.

Duidelijk gemaakt aan de callcenter-medewerker dat ze dus nummerbehoud aan moet vragen op naam van Wireless Circle, inclusief adres enzo. Weer 2 weken radiostilte. Ik bellen, bleek dat ze het alsnog op mijn eigen naam had aangevraagd, weer afgekeurd dus :(
Toen had ik wel een capabeler iemand aan de telefoon die het nummerbehoud er gewoon goed doorheen gejast heeft, want ik kreeg weer een contract per mail (3 dagen geleden). Wat blijkt: weer 1 jaar ipv 2 jaar, en zelfs de verkeerde telefoon (althans, er stond HTC touch II op en ik heb de Touch diamond besteld?). Frustratie alom dus.

Ik klim weer in de telefoon (gelukkig gratis klantenservice!), en leg mijn probleem uit. Weer een niet heel helder persoon aan de lijn. Het komt erop neer dat Vodafone het al helemaal afgehandeld heeft, en dat ik, als het contract niet klopt, maar een afspraak met de koerier moet maken om dan vervolgens als die langskomt het contract te weigeren. Lijkt mij een vrij vreemde gang van zaken, dus ik vroeg haar of ik niet beter die koerier gelijk per telefoon kon vertellen dat ik het contract ga weigeren. Hoef ik niet thuis te blijven en die koerier niet langs te komen. Maar dat kon niet volgens het callcenter, want dan 'bleef het bij de koerier hangen'. Vandaag ook al een brief gekregen met de simkaart trouwens...

Het komt er nu op neer dat ik dus die koerier moet laten langskomen, contract moet weigeren, Vodafone moet bellen, weer heel nieuw contract aanvragen (en hopen dat het nummerbehoud er weer doorheen komt), en dan maar bidden dat het contract wel klopt. Raak er inmiddels goed gefrustreerd van, want 1 januari is ineens niet zo ver weg meer, en wil wel graag dan kunnen bellen...

Doel van topic: deels frustratie afschrijven, maar ben ook benieuwd of anderen dezelfde problemen in de bureaucratische molen van Vodafone gehad hebben, en hoe dat opgelost is :D

PSN: Arienix

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 12:56
Ik vraag me af of er op het moment uberhaupt mensen blij zijn met vodafone... Die rekening online van hun werkt vaak of niet, of loopt achter... Ik heb afgelopen week een paar keer per sms mijn tegoed opgevraagd en 3 keer hetzelfde bedrag gesms't gekregen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Ja inderdaad, ik had ooit Debitel waar ze zo naaierig zijn om het tegoed online van een paar dagen oud te laten, zodat je nooit geheel zeker bent. Krijg ik eindelijk Vodafone, PRECIES hetzelfde, + nog een heel slome website. Volgens mij doen providers dit bewust om zo de klant te naaien :r.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Chi3F
Jullie hebben tenminste nog normaal een abonnement kunnen afsluiten, dat kost ze bij mij al de grootste moeite... :'(

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Nu begrijp ik dus niet of je nummerbehoud door is gegaan? Zoniet pakket weigeren en langs een vodafone winkel gaan :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hij weet dus nog niet of zijn nummer behouden blijft. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 29-11-2008 23:00 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Chi3F
Nummerbehoud is nu wel doorgegaan ja, maar abonnement klopt niet.

Ik wil dus abbo weigeren en opnieuw de goede aanvragen, maar dan is het weer afwachten of nummerbehoud goed gaat...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:07

Mad_Demon

de dokter

Als je nou gewoon naar de winkel was gegaan had je dit probleem niet gehad...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Chi3F
Mad_Demon schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:25:
Als je nou gewoon naar de winkel was gegaan had je dit probleem niet gehad...
Betreffende aanbieding gold alleen via de online shop...

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:12
Chi3F schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:29:
[...]
Dat snapt hij ook :p

Maarja.. online is goedkoper maar minder zeker. Zo had ik ook bij het aanvragen van een nieuw contract bij VF problemen met nummerbehoud (ook bij telfort trouwens). Toevallig had ik telefoon+kado wel al in huis, dus ik zat al in de handen te wrijven van 'yes, nog maar 1 maand te gaan en dan kan ik onder het nieuwe abo uit' (niet nakomen verplichtingen van de webwinkel). Helaas kwam het toch nog goed :p

Wat je ook kan doen is naar de winkel gaan voor een prepaid pakket met nummerbehoud (als dat mogelijk is?), zodat je eenmaal met je nieuwe prepaid + huidige nummer weer een 'voordelig' abo kan opzoeken op het internet.

Verwijderd

Chi3F schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:29:
[...]

Klopt, alleen kunnen ze in de winkel een deel van die aanbieding overnemen tegenwoordig. ZOlas de 20% abbo korting elke maand.

De touch diamond is ook wel gratis in de winkel verder bij dat abonnement.

Nummerbehoud moet je nooit overlaten aan een dwaas aan de telefoon. Providers melden namelijk nooit dat het is afgewezen, en dan zit jij maar te wachten.

• Chi3F
Gisteren belde de koeriersdienst. Ik heb maar telefonisch gezegd dat het contract niet klopt, en dat ik het sowieso weiger. Dus heb hem niet voor niks langs laten komen, dat leek me vrij zinloos. Hij zou doorgeven dat het telefonisch geweigerd is.

Hoop dat ik nu de boel kan cancellen, en dan ga ik bij de fysieke shop wel een abbo afsluiten, want ben het callcenter flink zat... Net al weer geprobeerd te bellen, maar na 3 kwartier (!!) in de wacht gestaan te hebben maar opgehangen. Zijn zeker allemaal aan het lunchen ofzo... :D

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Chi3F schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:49:
Gisteren belde de koeriersdienst. Ik heb maar telefonisch gezegd dat het contract niet klopt, en dat ik het sowieso weiger. Dus heb hem niet voor niks langs laten komen, dat leek me vrij zinloos. Hij zou doorgeven dat het telefonisch geweigerd is.

Hoop dat ik nu de boel kan cancellen, en dan ga ik bij de fysieke shop wel een abbo afsluiten, want ben het callcenter flink zat... Net al weer geprobeerd te bellen, maar na 3 kwartier (!!) in de wacht gestaan te hebben maar opgehangen. Zijn zeker allemaal aan het lunchen ofzo... :D
Ik zou toch voordat je naar de winkel gaat ff met de vodafone bellen zodat ze de nummerbehoud terugtrekken.

Ook al ga je straks naar de Vodafone winkel, dan moeten zij opnieuw je nummer aanvragen en als deze nog is blijven hangen bij de vodafone tel/inet dan gaat het niet lukken.

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb ook ellende gehad met Vodafone en hun koeriersdienst Dynafix. Ik heb een abo + toestel besteld via de telefonische zakenlijn, doe ik dus nooit meer. Er gaan veel dingen fout. Volgende keer rechtstreeks in de winkel iets bestellen, dat zorgt voor meer zekerheid.

Voor de rest qua dekking ben ik heel tevreden bij Vodafone en ik ben al jaren klant. Echter de hedendaagse telefonisten bij de klantenservice snappen er geen niks van waar het vaak om gaat, maar wimpelen je af met vreemde verhalen en constructies.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

massari schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:26:
Ik heb ook ellende gehad met Vodafone en hun koeriersdienst Dynafix. Ik heb een abo + toestel besteld via de telefonische zakenlijn, doe ik dus nooit meer. Er gaan veel dingen fout. Volgende keer rechtstreeks in de winkel iets bestellen, dat zorgt voor meer zekerheid.

Voor de rest qua dekking ben ik heel tevreden bij Vodafone en ik ben al jaren klant. Echter de hedendaagse telefonisten bij de klantenservice snappen er geen niks van waar het vaak om gaat, maar wimpelen je af met vreemde verhalen en constructies.
Wat ging dan precies fout? Kheb ook telefonisch abbo verlengt met toestel paar dagen geleden...

Ik denk dat het bedrijf die het eerst met een goed funktionerend telefonisch klantenservice/callcenter concept uitkomt zou een heel boel geld verdienen omdat tegenwoordig zijn klanten de dupe geworden van incompetentie klantenservice. En iedereen weet dat heel goed. Geldt niet aleen voor telcos hoor, alles die met online/telefonisch ondersteuning werkt.

En nummerbehoud... Waroom krijgen we niet een telefoon nummer samen met de burgerservice nummer van de staat?

Verwijderd

Ik heb op dit moment ook problemen met het verlengen van mijn contract.

Het volgende is aan de hand:
Omdat ik een U700 contract al maanden stilzwijgend had laten lopen omdat de N96 op zich liet wachten stond de telefoon op een dag op de website. Ik dus online de N96 proberen te bestellen lukte dat niet omdat een vereiste invoerveld was het invullen van je huidige provider (Vodafone stond hier niet bij) en de telefoon was nog niet zichtbaar via my vodafone aanbiedingen. Dus de callcentermedewerker vertelde mij bestel het maar telefonisch. Ik zo gedaan en ik wees ze op de kortingen die KPN wel allemaal niet had en waarom ik voor Vodafone moest kiezen, nou lager dan de aanbieding op de website konden ze niet gaan dit hield in:
bij 1-jarig contract: toestelkorting, 20% korting op maandelijkse abonnementskosten bij een abonnement van 22,50 en korting op internet blox.

Kreeg ik laatst doodleuk mijn eerste factuur binnen zonder enige vorm van korting.
Ik bericht gestuurd kreeg ik de korting op de blox gecrediteerd (dat was het goede).
Nu vertellen zij mij ja hier in het systeem staat gewoon 22,50 zonder die maandelijkse 20% korting :( .

Wordt vervolgt
Pagina: 1