Toon posts:

Internet sharen winXp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een probleem met internet delen via een windows xp omgeving. Situaties is als volgt: Ik heb op dit moment een pc staan waar via een draadloze verbinding internet is. Nu wil ik mijn xbox (of enig ander willekeurig apperaat) via de utp ingang internet verlenen via de PC. Ik ben zelf wat bezig geweest via de sharing die in windows xp zelf zit, maar ik krijg dit echter niet aan de praat. Heeft iemand enige tips hiervoor?

Bij voorbaat dank!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Er moet dan een 2de netwerkkaart in, liefst een pci-netwerkkaartje.

Na de installatie kun je bij de eigenschappen van de draadloze verbinding kiezen dat je deze wilt delen.

Het pci-kaartje wordt dan een soort router, en geeft dan via DHCP IP adressen af aan alle andere pc's die via dat kaartje (en een switch) erop aangesloten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 29-11-2008 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, dat probeer ik dus de hele tijd, maar het apperaat wat ik erop aansluit krijgt dan geen ip-adres.

• Richub
Staat de netwerkverbinding van 2de computer wel op automatisch IP krijgen?

Probeer anders het volgende eens handmatig in te stellen in de netwerk eigenschappen van de 2de pc:

IP: 192.168.0.100
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

Mocht dit niet werken, dan heb ik geen verdere tips meer, sorry.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Op de PC waar je de XBOX (of wat dan ook) aansluit, is daar ICS (Internet Connection Sharing, hoe het ook mag heten in het nederlands) wel op geinstalleerd en geactiveerd?

Waarom de XBOX (of wat dan ook) niet direct verbinding laten maken met je router? (Indien draadloos, bijvoorbeeld met een http://www.belkin.com/uk/...ct/?lid=enu&pid=F5D7330uk)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
En ook niet geheel onbelangrijk.... gebruik je een cross-cable?
Netwerkkaart pc een vast ip adres geven.
Xbox een vast ip adres gegeven (alleen het laatste cijfertje moet anders zijn dan je pc).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Richub
Ik heb hier zelf mee zitten experimenteren.

Mijn netwerkje zag er toen zo uit:

ADSL modem/router --> NIC 1 op PC met gedeelde verbinding, NIC 2 aangesloten op --> Switch --> Andere PC's.

Op NIC 1 in de PC met gedeelde verbinding had ik internet delen ingeschakeld.

Hierbij heb je dan geen crosscable's nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 30-11-2008 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me kappot, het blijkt dus dat de netwerk kabel een ligte breuk had en niet goed functioneerde (dat dit kan, dacht altijd dat het werkt of compleet geen signaal door gaf). Iig enorm bedankt allen! Het werkt nu perfect.
Pagina: 1