Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepads werken niet op verschillende PCs

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sinds een paar dagen kan ik op mijn PC geen spelletjes meer spelen met mijn gamepad, de Logitech Wingman Dual Action Gamepad.
Van de ene op de andere dag, krijg ik een melding 'Het apparaat kan niet worden herkend'.
Om uit te sluiten of het aan de gamepad ligt, heb ik dezelfde gamepad ook in mijn laptop en mijn server geprobeerd. Alle machines zijn voorzien van Windows, 2 daarvan met Windows XP SP3 en eentje (de server) is voorzien van Windows 2003 SP2.

Mijn broer is van het weekend hier en heb hem gevraagd om zijn Gamepad, de Logitech Rumblepad II, mee te nemen, zodat ik die ook eens kon proberen. Hij is nu dus hier en ik mocht zijn gamepad dan even proberen.
Ook die gamepad word door mijn PC niet herkend en geeft ook de foutmelding 'Het apparaat kan niet worden herkend'.

Herstarten is intussen al etterlijke keren geprobeerd, wat dus niet werkt. Ook heb ik geprobeerd om de Logitech Wingman Software (versie 5.02) opnieuw te installeren, maar ook dat werkt niet.

Als ik Google mag geloven, dan zou de gamepad standaard herkend moeten worden door Windows, maar schijnbaar is dat bij mijn desktop (en mijn server en laptop) niet (meer) het geval.

Is dit een bekend probleem? Want ik heb voor zover ik weet alles gedaan wat ik kan doen vanaf hier.
De gamepad als stuk opgeven wil ik nog niet doen, omdat de gamepad van mijn broer precies dezelfde kuren laat zien.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Probeer eens alle USB hubs uit apparaat beheer te verwijderen of probeer de gamepad eens op een andere USB poort.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Toevallig de usbport.sys 1000hz tweak op je systeem gedraaid?
Had ik vroeger ook en sommige usb apparatuur waaronder mijn logitech gamepad werkte daarna niet meer..

Systeem Specs

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Occy74 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:53:
Toevallig de usbport.sys 1000hz tweak op je systeem gedraaid?
Had ik vroeger ook en sommige usb apparatuur waaronder mijn logitech gamepad werkte daarna niet meer..
Heb die tweak niet op een van mijn systemen staan.
alex3305 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:51:
Probeer eens alle USB hubs uit apparaat beheer te verwijderen of probeer de gamepad eens op een andere USB poort.
Wel vreemd dat 3 PC's precies hetzelfde doen, allemaal vrij pas geïnstalleerd. Heb ook verschillende poorten geprobeerd, en ook verschillende gamepads. Het enige wat ik nog kan proberen, is de USB hubs uit apparaat beheer verwijderen en opnieuw (laten) toevoegen. Probleem is dan wel dat ik dan niet kan muizen en typen en daardoor mijn PC dus een reset moet geven. Maar kan ik daarna nog wel aanmelden? :) Kan mijn wachtwoord wel tijdelijk verwijderen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2008 01:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Heb zojuist een poging gewaagd om de USB-controllers te verwijderen.
Ik had het alleen een beetje verknald, want op een gegeven moment had ik dus en mijn muis en mijn toetsenbord er uit. Is er daarom een manier waarop ik kan zien welk apparaat op welke USB hub aangesloten zit (in Windows)?

Dacht ik probeer HWinfo32 eventjes, die kan het inderdaad, dus zullen alle dergelijke programma's dat wel kunnen lijkt mij.

EDIT:
Net geprobeerd de bewuste USB hub te verwijderen. Heb daarna voor de zekerheid even herstart, maar de gamepad word alsnog niet gevonden. Vreemde is trouwens wel, er zit ook een bleutooth dongle op aangesloten, maar volgens Windows is dat een ongebruikte poort. Dus ik denk eigenlijk dat er meer aan de hand is, al weet ik even niet wat.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2008 12:31 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zijn er nog mensen die een idee hebben waar het aan zou kunnen liggen? Want ik baal er eigenlijk best behoorlijk van dat het niet werkt.

Overigens laat HW32Info het volgende zien:
Device failed enumeration.

Heb echter geen flauw idee wat dat inhoud. Het vreemde is ook, dat op de andere USB poort, waar die bluetooth dongle op zit, in HW32info de melding dat er geen apparaat op zit aangesloten.

Ik zou bijna gaan overwegen om de PC opnieuw te gaan installeren... :S

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 01-12-2008 20:02 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen, dat ik de enige ben die dit probleem ooit gehad heeft... O-)
Heb net USB poorten stuk? bekeken, daar merkt iemand iets op over een G15. Ik heb de G15 (tweede versie), maar kan me ergens niet voorstellen dat die dat op kan blazen, zeker gezien de leeftijd van het topic. (Ik ga er dan wel van uit dat een en ander inmiddels opgelost is.)

Heb de gamepad nu aangesloten op een van de USB poorten op mijn toetsenbord en die lijken inderdaad ook niet (meer) te functioneren, alsmede de USB-poorten van mijn USB-cardreader niet meer.
Achterin in mijn PC wil de Bleutooth Dongle ook zijn ding al niet doen.

Moederbord is overigens een Gigabyte GA-EP45-DS3R.

Probleem is alleen, dat ik geen andere USB toetsenborden heb om een en ander mee verder te kunnen testen om te kijken of de G15 misschien de veroorzaker is van de ellende, wat op zich vreemd is, het heeft maanden lang goed gewerkt? :? (Ook al weet ik aan de andere kant dat in het verleden behaalde resultaten geen garanties voor de toekomst bieden)

[ Voor 112% gewijzigd door CH4OS op 03-12-2008 00:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Is er iemand met ervaring met dit soort dingen? :)
Hardware defect lijkt me stug, al werkt ie in meerdere PC's niet meer. Het vreemde aan het verhaal is, dat een gamepad van mijn broer ook niet werkt...

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Ik heb zelf een klein usb hubje en soms dan worden op mijn laptop ook geen usb apparaten meer herkend. Als ik vervolgens de usb hub verwijder en de apparaten opnieuw aansluit dan wordt alles wel weer herkend.

Misschien kan je dat eens proberen. Eerst al je apparaten loskoppelen en ze een voor een aansluiten. Misschien zit er eentje tussen die dwars ligt.

Hail to the king baby!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
urk_forever schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:24:
Ik heb zelf een klein usb hubje en soms dan worden op mijn laptop ook geen usb apparaten meer herkend. Als ik vervolgens de usb hub verwijder en de apparaten opnieuw aansluit dan wordt alles wel weer herkend.
Ik heb geen externe USB hub aangesloten gehad.
Ook de USB hub in apparaatbeheer verwijderd, maar mocht niet baten.
Wel kan ik nog proberen álle USB-hubs te verwijderen van het systeem, maar hoe kan ik dat het snelste in 1x doen? Als ik een voor een moet verwijderen, loop ik de kans mijn USB muis en toetsenbord ook te verwijderen en dan kan ik met wat pech dus niet alle hubs in 1x verwijderen.

Toch bevreemd het mij wel, meerdere gamepads (die van mij en die van mijn broer) weigeren te functioneren op mijn PC. Als ik dit via RDP doe, kan ik dan daarna wel blijven muizen en typen mbv het toetsenbord en muis van de remote PC? :)

Bedenk me net dat ik kan proberen de drivers opnieuw te installeren of te updaten.
Dat ga ik vanavond ook even proberen.
Misschien kan je dat eens proberen. Eerst al je apparaten loskoppelen en ze een voor een aansluiten. Misschien zit er eentje tussen die dwars ligt.
Ga ik vanavond ook nog even proberen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2008 17:35 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk in device manager eens naar je USB Main hub. Hierin zie je alle geregistreerde apparaten op die hun controller en hoeveel energie ze nodig hebben. Als hier nou al niets komt te staan is je controller defect ,zonniet is het echt een issue in Windows.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Herby schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:52:
Kijk in device manager eens naar je USB Main hub. Hierin zie je alle geregistreerde apparaten op die hun controller en hoeveel energie ze nodig hebben. Als hier nou al niets komt te staan is je controller defect ,zonniet is het echt een issue in Windows.
Ehh... Het verbruik van apparaten kan je niet zien met Windows apparaatbeheer hoor... ;) Of ik kijk niet goed, of je bent wat onduidelijk in je posting.

Heb net poging gewaagd álle controllers te verwijderen, opnieuw op te starten en dan alles weer een voor een aan te sluiten, maar ook dat werkt helaas niet...

Overigens heeft het moederbord die ik heb (zie hierboven) de ICH10R southbridge van Intel.

Afbeeldingslocatie: http://xs434.xs.to/xs434/08494/apparaatbeheer993.png
Zo ziet het er dus uit in apparaatbeheer. Het onbekende apparaat is de gamepad.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2008 21:19 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Device Manager does not display devices that are not connected to the Windows XP-based computer

Die hidden devices al eens weggehaald? Die willen nog wel eens irritant zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik kom geen hidden devices tegen, ook niet met 'Verborgen apparaten weergeven' aangevinkt...

Wat ik wel heb, is dus die Audio bus voor HD audio... Maar dat is al vanaf het begin en zelfs de drivers van Realtek zelf krijgen die maar niet weg; op zich geen probleem, mijn geluid doet het namelijk wel? :?
Maar goed, dat is iets anders en is imo niet belangrijk, daar mijn gamepad gewoon gewerkt heeft, ook met dat apparaat erbij vermeld.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2008 21:18 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet echt even de link volgen en de workaround volgen. Alleen dan vind je de "echte" verborgen apparaten. Lees: Alles wat je ooit hebt geinstalleerd op je usb bus.
To work around this behavior and display devices when you click Show hidden devices:

1. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt.
2. At a command prompt, type the following command , and then press ENTER:
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
3. Type the following command a command prompt, and then press ENTER:
start devmgmt.msc
4. Troubleshoot the devices and drivers in Device Manager.

NOTE: Click Show hidden devices on the View menu in Device Managers before you can see devices that are not connected to the computer.
5. When you finish troubleshooting, close Device Manager.
6. Type exit at the command prompt.

Note that when you close the command prompt window, Window clears the devmgr_show_nonpresent_devices=1 variable that you set in step 2 and prevents ghosted devices from being displayed when you click Show hidden devices.

If you are a developer or power user and you want to be able to view devices that are not connected to your computer, set this environment variable globally:

1. Right-click My Computer.
2. Click Properties.
3. Click the Advanced tab.
4. Click the Environment Variables tab.
5. Set the variables in the System Variables box.

NOTE: Use this method only for troubleshooting or development purposes, or to prevent users from accidentally uninstalling a required device that is not connected to the computer (such as a USB device or docking station that is not connected to a laptop computer).

[ Voor 82% gewijzigd door Hooglander1 op 04-12-2008 21:22 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:21:
Je moet echt even de link volgen en de workaround volgen. Alleen dan vind je de "echte" verborgen apparaten. Lees: Alles wat je ooit hebt geinstalleerd op je usb bus.

[...]
Mja, die heb ik ook gedaan? :? CMD staat zelfs nog open. Maar ik zal het nogmaals proberen.

EDIT:
Had een tikfoutje zie ik nu. Nogmaals geprobeerd, maar zie nog altijd niks vreemds erbij staan.
Ben nu zelfs door alle categorieën aan het bladeren... ;)

EDIT2:
Ik heb door elke categorie gebladerd, maar ik zie echt geen vreemde dingen er tussen staan die niet herkend zijn. Enige wat niet herkend word is de gamepad, voor de rest is alles herkend.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2008 21:30 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

GJtje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:24:
[...]
Mja, die heb ik ook gedaan? :? CMD staat zelfs nog open. Maar ik zal het nogmaals proberen.

EDIT:
Had een tikfoutje zie ik nu. Nogmaals geprobeerd, maar zie nog altijd niks vreemds erbij staan.
Ben nu zelfs door alle categorieën aan het bladeren... ;)

EDIT2:
Ik heb door elke categorie gebladerd, maar ik zie echt geen vreemde dingen er tussen staan die niet herkend zijn. Enige wat niet herkend word is de gamepad, voor de rest is alles herkend.
Wat soms wil helpen is oude hardware die je ooit geinstalleerd hebt eruit te verwijderen. Dus niet op zoek naar gekke dingen, maar naar oude dingen. Oude usb printers, camera's, weet ik veel wat voor zut. Je kan ze altijd nog weer opnieuw installeren.

Dit heeft bij mij eens geholpen met een vaag "word niet herkend" probleem, vandaar dat ik deze methode aanraad

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:31:
Wat soms wil helpen is oude hardware die je ooit geinstalleerd hebt eruit te verwijderen. Dus niet op zoek naar gekke dingen, maar naar oude dingen. Oude usb printers, camera's, weet ik veel wat voor zut. Je kan ze altijd nog weer opnieuw installeren.

Dit heeft bij mij eens geholpen met een vaag "word niet herkend" probleem, vandaar dat ik deze methode aanraad
Even kijken, kwam op zich niet echt oude apparaten tegen die ik niet (meer) gebruik. Alles wat ik nog wel gebruik is als enige geïnstalleerd op mijn PC (medio Augustus / September aangeschaft).

Heb in ieder geval dat gekke verwijderd (Creative Webcam NX Pro #4), eens kijken wat ie nou doet.

EDIT:
Net weer geprobeerd, gamepad word nog steeds nier herkend, maar ik probeer wel even een herstart van de PC nog.

EDIT2:
Na een herstart van de PC (webcam niet aangesloten) werkt de gamepad alsnog niet. :(

EDIT3:
Mijn broer heeft zojuist zijn gamepad in zijn PC gedaan, alwaar de gamepad inmiddels dus ook niet meer werkt... :(

Ik begin het steeds vager te vinden en snap er geen hol meer van.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2008 21:51 ]

Pagina: 1