Oordopjes ruilen?!?! Volgens de mediamarkt:" Nee"

Pagina: 1
Acties:
  • 12.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270809

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een koptelefoon gekocht bij de Mediamarkt voor 35,- euro. Nu pakte ik die thuis uit omdat ik hem in de winkel niet mocht proberen, en het zit werkelijk waar voor geen meter! Dus besloot ik vandaag "Ik ga hem ruilen en betaal wat bij voor die mooie sennheiser koptelefoon" Ik loop de winkel in naar een verkoopmedewerker en vraag waar ik mijn product kan ruilen. " De informatiebalie" zegt hij, " Dank u wel" zei ik toen nog vriendelijk. Bij informatiebalie aangekomen "Wij nemen geen oordopjes aan/ruilen niet is een hygieneproduct". "Grrrrr dacht ik, sterf toch". Ik werd dan ook doorverwezen naar de "Service Balie" . Trok het nummertje A101 (dat nu verbrand is). Na anderhalf uur eindelijk aan de beurt sta ik voor een irritante vrouw met een piepstemmetje, Ik had geen woord gezegd of ze zei al " Dat nemen wij niet terug ". Ik heb alle argumenten gebruikt die ik kon bedenken maar ze zei dat het een hygieneproduct is en hij niet kan worden teruggenomen omdat de verpakking open is geweest!.

Boos zit ik nu thuis en alles uit te zoeken tot op de bodem. Ik heb dit gevonden op kieskeurig.nl
Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

In mijn geval voldoet niet aan de verwachtingen. Dus dacht ik dat ik wel een andere zou kunnen krijgen.
Iemand die hier ervaring mee heeft of adviezen heeft zodat ik wel die sennheiser koptelefoon kan krijgen?!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:35:
In mijn geval voldoet niet aan de verwachtingen.
Maar het lekker zitten in jouw oren is niet noodzakelijkerwijs een verwachting die je mag hebben. Ik vind in-ear koptelefoontjes niet prettig, veel andere mensen wel. Wat je constateert is geen gebrek van het koptelefoontje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Hoezo zit hij voor geen meter? Tenzij er sprake is van een non-conformiteit of mediamarkt het aanbiedt dat je kan ruilen, heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou jij een oortelefoon kopen die een ander in zijn van schimmelinfectie voorziene oren heeft gehad? Het apparaat heeft geen gebreken, JIJ hebt een gebrek, je oren passen er niet omheen. :)

MM heeft i.m.o. groot gelijk.... al lijkt het onredelijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
"niet lekker zitten" is een subjectieve klacht, de Mediamarkt kan uiteraard beargumenteren dat ie wel lekker zit.

Verder zijn recht hebben en recht krijgen sowieso twee verschillende dingen, tenzij je een recthsbijstandverzekering hebt die je misschien die 35 euro vergoedt, heb je waarschijnlijk gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

(Pro info: ik bekijk het vanuit een verkopersstandpunt)

Zijn het van die oortjes of is het een echte hoofdtelefoon? Dat is me niet helemaal duidelijk. In het eerste geval zou ik het zelf ook niet terugnemen. In het tweede geval wél mits de fabrikant ook soepel is in zijn terugname. De bedoeling kan niet zijn dat ik met een geopende verpakking zit die ik enkel nog als tweedehands kwijt kan.

Wat je rechten betreft: in België is er, in tegenstelling tot wat vele mensen denken en consumentenorganisaties wel eens durven beweren, geen enkel recht op terugname voor winkels. Enkel in online winkels heb je dit recht (onder voorwaarden). In fysieke winkels is het een gunst. Als ze je die gunst niet toestaan dan is dat zo en, al ga je op je hoofd staan, dan kan niets dat veranderen. Ik meen op GoT en op de FP al verschillende keren gelezen te hebben dat dit in Nederland exact dezelfde situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Moeilijke kwestie, even doekje erover en die oordopjes kunnen het schap weer in.
Maar ja als het onder hygiëne valt hebben ze een punt, plus het feit dat ze niet kapot zijn...

kijk in ieder geval de algemene voorwaarden even door:
http://www.mediamarkt.nl/...101&langId=-11&show=terms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

YellowOnline schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:41:
Wat je rechten betreft: in België is er, in tegenstelling tot wat vele mensen denken en consumentenorganisaties wel eens durven beweren, geen enkel recht op terugname voor winkels. Enkel in online winkels heb je dit recht (onder voorwaarden). In fysieke winkels is het een gunst. Als ze je die gunst niet toestaan dan is dat zo en, al ga je op je hoofd staan, dan kan niets dat veranderen. Ik meen op GoT en op de FP al verschillende keren gelezen te hebben dat dit in Nederland exact dezelfde situatie is.
In NL ook.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:43

DDX

Jaar of 2 geleden ook zelfde argument gehoord (ook bij de mm), maar toen ik begon over dat dit nergens op de kassabon oid vermeld stond werden ze toch zonder problemen teruggenomen.
(bluetooth headset die niet helemaal lekker samenwerkte met mijn telefoon)

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 29-11-2008 17:44 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
dus je wil dat de mediamarkt de oordopjes die al in je oor geweest zijn weer terug neemt? Je kan zelf niet bedenken dat dat niet al te fris is en dus begrijpelijk dat ze dat niet doen?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
YellowOnline schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:41:
Wat je rechten betreft: in België is er, in tegenstelling tot wat vele mensen denken en consumentenorganisaties wel eens durven beweren, geen enkel recht op terugname voor winkels. Enkel in online winkels heb je dit recht (onder voorwaarden). In fysieke winkels is het een gunst.
In NL ook, maar MM hanteert algemene voorwaarden waarin zij zich verplicht tot het terugnemen van producten tegen restitutie van de koopprijs binnen veertien dagen na aankoop. Hierin heeft MM een uitzondering gemaakt voor oa. hygiënische producten. Wat hieronder moet worden verstaan, wordt niet toegelicht. Dit betekent dat bij twijfel de uitleg van de consument de juiste is (bij consumentenkoop dus, zoals hier het geval is). Dit volgt uit art. 6:238 lid 2 BW. Oordopjes (geen hoofdtelefoon) lijkt mij typisch een hygiëneproduct, zodat van twijfel geen sprake is. MM is hier dus niet op grond van haar algemene retourregeling gehouden de dopjes terug te nemen.

Wat dan nog resteert is de regeling dat de geleverde oordopjes aan de overeenkomst moeten beantwoorden. Het is van belang dat je mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen. Van oordopjes mag je verwachten dat ze comfortabel zitten, zeker van oordopjes van 35 euro. Maar toon maar eens aan dat ze niet comfortabel zitten :Pen krijg daarna nog maar eens gelijk, voor die 35 euro is dat eigenlijk teveel werk

[ Voor 3% gewijzigd door GlowMouse op 29-11-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 08:54
Vreemd dat mensen aangeven dat dit niet duidelijk was, ten eerste vind ik het redelijk common-sense, ik zou ook zeker geen oordoppen willen kopen die iemand anders al heeft gehad. Daarnaast staat in de Media Markt Eindhoven bijvoorbeeld bij elk schap met oordopjes een bord waar dit op vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DIt gaat over een shop, dus schopje naar Shopping Forum :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

gaat het nu over een koptelefoon of oordopjes?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Jij ruilt ook thermometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het punt is het hem nou net, stom dat ik ben vergeten erbij te zetten (Mijn fout!) Het is een koptelefoon alleen zitten aan de oren weer een soort van dopjes die in je oor gaan. Het zit echt super vervelend, en het voldoet niet aan de verwachtingen die ik heb van het product dus zouden ze het terug moeten nemen... Ik heb mijn vader nu zover gekregen dat hij een brief gaat schrijven (weet er veel van af)
Ik dacht dat de koptelefoon gewoon een koptelefoon zou zijn, niet een koptelefoon met rare oortjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IcE_364 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:15:
Vreemd dat mensen aangeven dat dit niet duidelijk was, ten eerste vind ik het redelijk common-sense, ik zou ook zeker geen oordoppen willen kopen die iemand anders al heeft gehad. Daarnaast staat in de Media Markt Eindhoven bijvoorbeeld bij elk schap met oordopjes een bord waar dit op vermeld staat.
Dit stond ook niet vermeld bij het schap dat ik kocht, zegt die vrouw " Staat bij de algemene voorwaarden op de kassabon" Een beetje erg laat als ik het al gekocht heb. Maar reken er maar op dat ik nieuwe krijg. Voldoet gewoon niet aan verwachtingen al was het een vibrator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 09:39
DDX schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:44:
(bluetooth headset die niet helemaal lekker samenwerkte met mijn telefoon)
Da's dan in ieder geval een minder subjectieve klacht dan "zit niet lekker".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Zo hadden wij een waterkoker gekocht, maar dat ding produceerde veel meer herrie dan onze oude koker. Maar toen was ie dus wel gebruikt, en mochten we hem niet meer retourneren.

Het is goodwill als het teruggenomen wordt, want je hebt het product immers gebruikt.

Verplaats je eens in de verkoper. Stel, de nieuwe koper ziet toch nog een miniem randje oorsmeer. De verkoper legt uit, ja die is door een andere klant geretourneerd. Ik denk dat dan de wenkbrauwen erg ver opgetrokken gaan worden. Want de winkel verkoopt artikelen als zijnde nieuw en ongebruikt.

Verkoop ze maar gewoon op marktplaats. Daar is het voor iedereen duidelijk dat ze niet nieuw zijn.

Ik geloof er niets van dat je nieuwe gaat krijgen. Helemaal als het op de kassabon staat, want dan had jij bij de koop gewoon even naar de voorwaarden moeten vragen, of moeten lezen toen je de winkel uitliep. Dat is IMHO hetzelfde als het I Agree vinkje aanvinken terwijl je de hele tekst niet hebt gelezen. Daar helpt geen ene brief aan, al komt ie van de koningin. Juridisch is daar geen speld tussen te krijgen.

Het enige succes wat je kan hebben is door zelf goodwill te tonen, door te laten zien dat je een duurder model wilt aanschaffen. Maar ik geef je weinig kans.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 29-11-2008 22:36 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:43

DDX

Maar wat is de grens dan ?
Bij een hygieneproduct denk ik aan een tandenborstel of scheerapperaat oid.

Op deze manier mag je telefoons ook niet retourneren omdat daar vaak ook oordopjes bijzitten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je dan? Dat de winkel de koptelefoon terug neemt en deze weg moet gooien? Dan krijg je een situatie dat een winkel met enorm veel onverkoopbare producten komt te zitten omdat ze al wel gebruikt zijn en daardoor niet meer te verkopen zijn terwijl ze er al wel de inkoopprijs voor betaald hebben.
Mediamarkt heeft groot gelijk, pech voor jou maar had je maar beter onderzoek kunnen doen. Niemand wilt een gebruikte koptelefoon kopen en je kon verwachten dat ze het niet terug zouden nemen nadat het al gebruikt was.
DDX schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:38:
Maar wat is de grens dan ?
Bij een hygieneproduct denk ik aan een tandenborstel of scheerapperaat oid.

Op deze manier mag je telefoons ook niet retourneren omdat daar vaak ook oordopjes bijzitten.
Lijkt mij heel simpel, een product dat met je lichaam in contact komt anders dan enkel doordat je het vast houd.
Dingen die je lichaam in gaan, die met lichaamssappen in aanraking komen, die je op intieme plekken plaatst,...

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 29-11-2008 22:48 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij zijn de Algemene Voorwaarden al van toepassing wanneer je de winkel in loopt. Hangen ze niet ergens bij de ingang? Dat zie je wel eens bij grotere zaken.

Ik zou zelf trouwens ook geen '2e hands' koptelefoon willen kopen, en al helemaal geen oordoppen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat als ik nou zeg dat ik minderjarig ben? Ik ben 15, als het goed is kan de koop dan ongeldig worden verklaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:47:
Wat wil je dan? Dat de winkel de koptelefoon terug neemt en deze weg moet gooien? Dan krijg je een situatie dat een winkel met enorm veel onverkoopbare producten komt te zitten omdat ze al wel gebruikt zijn en daardoor niet meer te verkopen zijn terwijl ze er al wel de inkoopprijs voor betaald hebben.
Mediamarkt heeft groot gelijk, pech voor jou maar had je maar beter onderzoek kunnen doen. Niemand wilt een gebruikte koptelefoon kopen en je kon verwachten dat ze het niet terug zouden nemen nadat het al gebruikt was.

[...]

Lijkt mij heel simpel, een product dat met je lichaam in contact komt anders dan enkel doordat je het vast houd.
Dingen die je lichaam in gaan, die met lichaamssappen in aanraking komen, die je op intieme plekken plaatst,...
je kan ook een beeldscherm in je bek stoppen is dat ook " lichamelijk contact" Het voldoet gewoon niet aan mijn voorwaarden of het een flat screen of een koptelefoon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:08:
Wat als ik nou zeg dat ik minderjarig ben? Ik ben 15, als het goed is kan de koop dan ongeldig worden verklaard...
Hoe kom je daar nou weer bij? 8)7

Er is een leeftijdsgrens voor het afsluiten van contracten, maar waarom zou jij als 15 jarige niets mogen kopen?
Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:10:
[...]

je kan ook een beeldscherm in je bek stoppen is dat ook " lichamelijk contact" Het voldoet gewoon niet aan mijn voorwaarden of het een flat screen of een koptelefoon is
Het gaat hier om een aankoop in de winkel, dus geen koop op afstand, dus geen zichttermijn / recht om de koop ongedaan te maken.

Natuurlijk heeft de winkelier wel plichten naar jou toe. Bijvoorbeeld als het product niet goed werkt (stel, het kraakt, of een bluetooth headset wil niet pairen). Dan is de winkelier verplicht om een passende oplossing te zoeken, wat in praktijk vervanging of reparatie zal zijn, geen terugname.

Maar ontevredenheid met een product is geen defect. De enige kans die je hebt om het terug te kunnen brengen is als de winkel bereid is om wat coulance te tonen. Daartoe zijn ze echter niet verplicht, en je bent ook niet echt op de goede weg om good-will te kweken geloof ik...

[ Voor 100% gewijzigd door Xander op 29-11-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik mag het wel kopen, maar mijn ouders mogen het ongeldig verklaren,
Ze kunnen zogenaamd heel boos worden en zeggen dat dat geld voor de kapper was en dat ze het ongeldig moeten verklaren! Een wet die ik al eerder heb toegepast bij een tijdschrift had opeens een abonnement, belden ze op voor de rekening heb ik gezegd dat ik 15 was dan houdt het meteen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:10:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? 8)7

Er is een leeftijdsgrens voor het afsluiten van contracten, maar waarom zou jij als 15 jarige niets mogen kopen?
heeft trouwens niks met contracten te maken, gewoon met aankopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Juridisch loket:
Maar als ik het niet eens ben met de aankoop door mijn minderjarige kind?
Leveranciers mogen niet meer uitgaan van uw veronderstelde toestemming als u vooraf of ter plekke bezwaar maakt tegen de aankoop. Dus ook als het gaat om een gangbare aankoop door kinderen van die leeftijd, kunt u de koop voorkomen door duidelijk te maken dat uw kind deze zonder uw toestemming doet.
echter:
Kan ik een aankoop door mijn minderjarige kind nog terugdraaien?
Ja. Als uw minderjarige kind een overeenkomst zonder uw toestemming sluit, kunt u deze 'nietig' laten verklaren. Vernietigen wil zeggen dat alles wordt teruggedraaid naar de situatie vóórdat uw kind de ongeldige overeenkomst afsloot. Dit kan niet als het gaat om een rechtshandeling die normaal is voor een kind van die leeftijd en waarvan vermoed wordt dat u toestemming heeft gegeven (zie hierboven).
En oordoppen/koptelefoon is imo een redelijk normale aankoop voor een kind van 15 jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Puc van S. op 29-11-2008 23:20 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maar zeg nou zelf. Vind je dat 'eerlijk' van jezelf? Ik noem het besodemieteren.

En 35 euro...

Ja, misschien moet jij er een maand voor werken... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eerlijk?? Ik vind het nogal oneerlijk dat er koptelefoon opstaat terwijl het in feite oordopjes zijn... Mediamarkt belazerd genoeg mensen door beelden met dode pixels te verkopen en vervolgens niet meer aannemen... En ja 35 euro... misschien voor jou niks maar op mijn inkomsten van 120 euro per maand is dat heel wat... 1/4 zo'n beetje.. Dus het maakt mij vrij weinig uit of ik eerlijk ben, het is juridisch gezien correct,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
Er wordt duidelijk in de algemene voorwaarden gesproken over hygiene artikelen. Die worden bij de MM niet terug genomen. Ook staat dit meestal ter plekke in de winkel aangegeven. Je had daar kennis van kunnen nemen. Bij elke ingang van elke mediamarkt hangt tegenwoordig een sticker op het raam: "Wij hebben Algemene verkoopvoorwaarden". Je had die bij twijvel kunnen raadplegen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds was het geld voor de kapper... (nee dus maar in dit geval wel) Dus komt mijn vader even zijn boze rolletje spelen en zeggen dat ik met koptelefoon/oortjes crap ding aan kwam zetten i.p.v geknipte haren! Geen toestemming hiervoor gehad dus moeten ze wel terugnemen... Of het hygiene is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:23:
Nog steeds was het geld voor de kapper... (nee dus maar in dit geval wel) Dus komt mijn vader even zijn boze rolletje spelen en zeggen dat ik met koptelefoon/oortjes crap ding aan kwam zetten i.p.v geknipte haren! Geen toestemming hiervoor gehad dus moeten ze wel terugnemen... Of het hygiene is of niet
Nope helaas, de dienst is al geleverd en oordopjes zijn een normale uitgave voor een 15jarige.

Ow, en wat van ouders heb je als hun zich zo voor het karretje laten spannen door jou?

@xander, check mijn edit, had te vroeg op verstuur gedrukt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 29-11-2008 23:27 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zelfde website:
# De soort schuld: is deze ontstaan door een aankoop, door schade of door een strafbaar feit (een boete)? Bij een schuld door aankoop kan de vraag meespelen of het om een voor kinderen van die leeftijd gebruikelijke aankoop gaat. Is dat niet het geval dan kunt u aankopen of verplichtingen aangegaan door uw minderjarige kind meestal terug laten draaien.
Kan ik een aankoop door mijn minderjarige kind nog terugdraaien?
Ja. Als uw minderjarige kind een overeenkomst zonder uw toestemming sluit, kunt u deze 'nietig' laten verklaren. Vernietigen wil zeggen dat alles wordt teruggedraaid naar de situatie vóórdat uw kind de ongeldige overeenkomst afsloot. Dit kan niet als het gaat om een rechtshandeling die normaal is voor een kind van die leeftijd en waarvan vermoed wordt dat u toestemming heeft gegeven (zie hierboven).
15-jarigen kopen oordopjes. Lijkt me niets vreemds aan.

Als je als ouder probeert een GSM-contract nietig te verklaren ofzo, ja, dan heb je een goede kans dat je dat voor elkaar krijgt. Een aankoop als deze ongedaan maken.... denk het niet.
Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:20:
Mediamarkt belazerd genoeg mensen door beelden met dode pixels te verkopen en vervolgens niet meer aannemen...
Hoe is dat relevant voor jou?
Dus het maakt mij vrij weinig uit of ik eerlijk ben, het is juridisch gezien correct,,,
Als je overtuigd bent van je eigen gelijk, waarom open je dan dit topic? :)
Succes ermee. Misschien bereik je straks nog dat de MM straks helemaal niet meer aan minderjarigen zonder ouder erbij wil verkopen. Is het weer een stukje rustiger bij de MM hier. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:36
MM is ook geen ruilwinkel! Als je denkt op zo'n manier je gelijk te halen zit je fout...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus de winkel is er voor verantwoordelijk dat jij je niet goed georienteerd hebt op het product, en daarna wil je de boel belazeren door een toneelstukje met je vader op te voeren? Ik hoop dat je toch iets volwassener met teleurstelling leert omgaan. En nee, dit gaat je niet helpen. Hoogstens mag je het ruilen voor een tondeuse van 35 euro en scheren ze je gratis kaal.

Heb je je vader wel eerlijk uitgelegd hoe het is gegaan? Als ik dit topic volg heb ik daar zwaar twijfels over.

Anyway, kansloze oefening, en terecht ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Kijk dat jij het zo doet, betekend niet dat wij daar ook maar iets mee te maken hebben. Uitendelijk zat jij fout, en je weigerd dat te erkennen en ga je frauderen/oplichten. Ook dat is iets waar we niets mee te maken willen hebben. Daarom lijkt het me beter dat je hoe je het nu wel of niet oplost, dat voor je zelf houdt, tenzij je een weg hebt gevonden die niet naar oplichting riekt, en wel eerlijk tegenover de MM is.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 20:10

DMN

Mr. de Rijk, er is geen enkele juridische grond waarop je van de Mediamarkt kan eisen dat ze het product terugnemen. De trucs die je probeert uit te halen om dit toch voor elkaar te krijgen zijn in mijn ogen niets anders dan oplichting.
Zet maar gewoon te koop op marktplaats en probeer op die manier nog een deel van je geld terug te krijgen. Wanneer een winkel akkoord zou gaan met dit soort fratsen kunnen ze vrij snel hun deuren sluiten.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Laat maar, straks krijg je een hartverlamming ofzo.
Sleutelwoorden van de post die hier stond : Media Markt Utrecht (daar woon je immers volgens je profiel) + iemand speelt de NSBer + topic + politie =

[ Voor 171% gewijzigd door Jungian op 29-11-2008 23:45 . Reden: 171% : w00t ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jungian schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:40:
Lama, straks krijg je een hartverlamming ofzo.
En dit zou echter heel erg laf zijn... heeeeel erg fout, een vieze verrader ben je dan. En nee mijn vader weet dondersgoed hoe het zit, en denk allemaal niet dat ik achterlijk ben. Het is wel duidelijk dat jullie allemaal uit het standpunt van de verkoper kijken en niet vanuit de koper...
Ik dacht dat ik hier toch wel adviezen zou krijgen maar het lijkt wel of jullie de mediamarkt zijn... Kan beter op ander forum terecht denk ik hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jungian schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:40:
Laat maar, straks krijg je een hartverlamming ofzo.
Sleutelwoorden van de post die hier stond : Media Markt Utrecht (daar woon je immers volgens je profiel) + iemand speelt de NSBer + topic + politie =
stalkertje :p Wie zegt dat ik hem bij de MM in utrecht heb gekocht en niet in Breda ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:46:
En dit zou echter heel erg laf zijn... heeeeel erg fout, een vieze verrader ben je dan.
Ik heb echt wel wat beters te doen. En over "vies" wil ik het niet eens met je hebben met je smerige plannetjes.
En nee mijn vader weet dondersgoed hoe het zit, en denk allemaal niet dat ik achterlijk ben. Het is wel duidelijk dat jullie allemaal uit het standpunt van de verkoper kijken en niet vanuit de koper...
Ik dacht dat ik hier toch wel adviezen zou krijgen maar het lijkt wel of jullie de mediamarkt zijn... Kan beter op ander forum terecht denk ik hiervoor.
Voor fraudeertips moet je inderdaad ergens anders zijn.
Anoniem: 270809 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:48:
stalkertje :p Wie zegt dat ik hem bij de MM in utrecht heb gekocht en niet in Breda ofzo?
VOIP kost weinig hoor. Breng mensen niet op ideeën. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 29-11-2008 23:50 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 08:36

Osxy

Holy crap on a cracker

Wat voor adviezen wil je dan? Je gaat bij de koop akkoord met de geldende algemene voorwaarden, ik ken persoonlijk ook geen enkele winkel waar je oordopjes terug kan brengen omdat het (logisch) een hygiëne product is.

Ik vraag me af hoe jij het zou vinden een gebruikte tandenborstel te kopen omdat hij bij de vorige koper niet goed in de hand lag...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dit zou echter heel erg laf zijn...
Is het voorliegen van de MediaMarkt en het schuilen achter de rug van je vader juist niet erg laf? :)
heeeeel erg fout, een vieze verrader ben je dan. En nee mijn vader weet dondersgoed hoe het zit, en denk allemaal niet dat ik achterlijk ben. Het is wel duidelijk dat jullie allemaal uit het standpunt van de verkoper kijken en niet vanuit de koperoplichter...
Fout. Wij kijken vanuit het standpunt van de redelijkheid. Als een koper rechten heeft of een winkel onredelijk is, dan zullen we zeker meedenken en adviezen geven. Echter, je bent erop uit de winkel op te lichten, in plaats van toe te geven dat je zelf een fout hebt gemaakt.

Houd er trouwens rekening mee dat er best wel eens iemand kan meelezen van dit filiaal van de MediaMarkt en zich herinnert dat er een 15-jarig jongetje was met een koptelefoon ;) .

Tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Edit knop als je wat wilt toevoegen ipv dubbelposten.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-11-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[...]

En dit zou echter heel erg laf zijn... heeeeel erg fout, een vieze verrader ben je dan.
Grappig, zo zou ik jouw optreden richting de MM ook willen verwoorden. ;)
en denk allemaal niet dat ik achterlijk ben.
Je wilt zelf toch als argument aandragen dat je achterlijk, of nee, sorry, niet (handels)bekwaam bent?
Het is wel duidelijk dat jullie allemaal uit het standpunt van de verkoper kijken en niet vanuit de koper...
Men kijkt hier misschien niet uit het standpunt van de koper, maar uit een neutraal standpunt. Lijkt me niets mis mee.

En je krijgt hier prima adviezen: Zet die dingen op Marktplaats. Dat jij je graag in allerlei bochten vringt om je gelijk te behalen terwijl je dat niet hebt kunnen wij niets aan doen. ;)

Zet voor de grap dit topic eens in je bookmarks en lees het over 3 jaar nog eens terug. Vraag me af wat je jezelf tegen die tijd zou adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

[...]

En dit zou echter heel erg laf zijn... heeeeel erg fout, een vieze verrader ben je dan. En nee mijn vader weet dondersgoed hoe het zit, en denk allemaal niet dat ik achterlijk ben. Het is wel duidelijk dat jullie allemaal uit het standpunt van de verkoper kijken en niet vanuit de koper...
Ik denk dat je hiermee voldoende gezegd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Grappig topic is dit en weer een mooi voorbeeld van iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

"ik maak een fout door het verkeerde te kopen, maar ipv dat ik mijzelf voor mijn kop sla stel ik iemand anders verantwoordelijk die het maar moet oplossen. Desnoods door leugen, bedrog, fraude of oplichting. Want nee, mijn schuld is het zeker niet."

Kinderachtig heet dat, zeker als ouders daaraan gaan meewerken. Dat wordt nog wat in de toekomst als dit soort voorbeelden door ouders worden gegeven waardoor kinderen denken dat het zo werkt.
Op deze manier wordt de maatschappij er niet leuker cq leefbaarder op.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wat nog steeds onduidelijk is is dit:
Was het vanaf de buitenkant van de verpakking te zien dat er oordopjes inzaten. of was alleen een koptelefoon zichtbaar.

Als totaal niet aangegeven stond dat er oortjes inzaten kun je dat als argument aanvoeren bij de mediamarkt anders geef ik je weinig kans.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
Over welke hoofdtelefoon gaat het hier eigenlijk? Merk/Type? Nu is het voor niemand duidelijk wat het nou precies is. Je koopt een hoofdtelefoon wat oordopjes blijken te zijn of iets dergelijks.

ps sinterklaas kan ook meelezen hier >:)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
[...]

Ik denk het ook.

Lees Het algemeen beleid voor je nog een keer een topic opent.

We verwachten een constructieve houding en geen (frauduleuze) spelletjes en meer zaken die raken aan goed fatsoen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.