• Eluminate
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Wat ik voor elkaar wil krijgen is dat ik mijn pc op een andere kamer zet dan dat mijn beeldscherm ect staat.

Ik heb hiervoor usb kabel gekocht, wat perfect werkt, en een hdmi kabel van 10 meter.

De ingang van mijn pc en monitor is dvi, maar om het gat in de muur te beperken kies ik voor een dhmi kabel met 2 converters aan het einde.

Tot mijn verbazig gaat alles goed op 1024x768, alleen als ik boven de 1200 kom, krijg ik allemaal rode strepen op mijn beeld te zien.

Ligt dit aan mijn HDMI kabel(kabelbreuk ergens), of ligt het aan de verhouding lengte/afstand.
Zo ja, is dit probleem op te lossen met een wat duurdere hdmi kabel, of moet ik toch echt een dvi kabel hiervoor aanschaffen, en hoelang is dan de maximale lengte voor een resolutie van 1680*1050?

Demonforce

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarschijnlijk is de combinatie van je kabel+verloopjes+lengte gewoon niet goed genoeg.

Boven bepaalde resoluties (zie wikipedia) schakelt DVI over van Single-Link op 165MHz naar Dual-Link en eventueel naar meer dan 165MHz. Zodra dit gebeurt kan het zijn dat de signaal/ruis-verhouding niet goed genoeg meer is om op deze hogere snelheden (en overspraak van de andere link) nog zinnig data over te sturen.
The maximum length of DVI cables is not included in the specification since it is dependent on bandwidth requirements (the resolution of the image being transmitted). In general, cable lengths up to 4.5 m (15 ft) will work for displays at resolutions of 1920 x 1200. Cable lengths up to 15 m (50 ft) can be used with displays at resolutions up to 1280 x 1024. For longer distances, to eliminate the video degradation, the use of a DVI booster is recommended. DVI boosters may or may not use an external power supply.
  • Ik zie drie mogelijke oplossingen
  • betere kabel (valt weinig beters te halen en kost wel heel snel veel meer).
  • kortere kabel (is goedkoop)
  • geen verloopjes (is een groter gat in de muur)
Eigenlijk wil je voor HD-resolutie gewoon niet boven de 4,5 meter komen en ook eigenlijk niet meer dan één verloopje. Dus ik ben bang voor je dat het gewoon een groter gat in de muur gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door kalizec op 30-11-2008 00:58 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Eluminate
Bedankt, doe ik dat. ik was al aan het kijken voor een booster of een duurdere kabel.

Maar het probleem is is dat het 7 meter moet overbruggen, en het is of 5, of 10 meter, dus zit ik in ieder geval al vast aan de 10 meter :/

hier nog oplossingen voor?

Demonforce

• Eluminate
zat zelf namelijk hiernaar te kijken:

http://www.alternate.nl/h...E&l1=Kabels&l2=DVI%2FHDMI

Deze kabel is een stukje duurder, en is beter afgeschermd, en ook betere kwaliteit, en ik heb er dan maar 1 verloop stukje voor nodig. maar hoe groot is de kans dat ook deze het niet gaat halen?

Demonforce