Toon posts:

PC valt uit na laden xp

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc inelkaar gezet en getest

E6600 + stock
asus P5Q-SE
nvidia Geoforce 8300GS
4gb 1066Mhz OCZ
350 Watt voeding
WD 250GB

als ik de pc opstart dan gaat ie naar het xp opstart menu en als ik dan op xp normaal starten klik dan valt ie uit nadat hij xp heeft geladen, de hardeschijf zat eerst in een andere pc en zitten dus andere drivers op, hoe los ik dit probleem op??

mvg

drugsb

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat voor merk voeding?

Wat doet ie als je XP in veilige modus start?

edit:
"de hardeschijf zat eerst in een andere pc en zitten dus andere drivers op"
Tsja... Herinstallatie ;)
Het is volgensmij haast gegarandeerd dat Windows grandioos op z'n bek gaat als ie ineens met een (totaal) andere pc te maken krijgt...

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 29-11-2008 17:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In veilige modus opstarten, drivers verwijderen, normale modus opstarten en alles laten detecteren / installeren.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 13:04
Je zal windows opnieuw moeten installeren omdat ;
-andere chipset (moederbord)

Zit dus niks anders op dan formatteren en windows erop zetten.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een oude 350 uit Medion, (niet super)
als ik xp in veilige modus start valt ie ook uit, hij ongeveer 0,5Sec een blauw beeld met lettertjes weer, maar dat kan ik niet lezen.

kan het aan de voeding liggen dan??

want dat dacht ik al wel ...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen. Nu ben je een beetje in de marge aan het rommelen, mix je nieuwe en oude hardware waarbij de voeding gewoon fout is qua nieuwe hardware. En doe gewoon een schone installatie; haastige spoed is zelden goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:21:
In veilige modus opstarten, drivers verwijderen, normale modus opstarten en alles laten detecteren / installeren.
in veilige modus valt ie ook uit :( dus ik moet windows opnieuw installeren, oh ik heb geen installatie van xp (komt ik wel via school aan hoop ik)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:24:
Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen. Nu ben je een beetje in de marge aan het rommelen, mix je nieuwe en oude hardware waarbij de voeding gewoon fout is qua nieuwe hardware. En doe gewoon een schone installatie; haastige spoed is zelden goed.
die heb ik al doorgelezen, dus zou ik ook een nieuwe voeding moeten gebruiken

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 12:52
het kan goed gebeuren dat je oude windows installatie bv niet beschikt over de juiste drivers voor de ide-controller - ik veronderstel dat je sata-schijven hebt ? Misschien even hun modus veranderen in het bios. Windows XP kan bijvoorbeeld standaard niet overweg met de intel ich9 controller als je deze niet in 'legacy'-mode plaatst (of de drivers slipstreamed in de installcd).

Andere mogelijkheid is een verschil in processorplatform, kan ook problemen geven

etc..

het lijkt me zowieso beter dat je een cleane install doet !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:25:
die heb ik al doorgelezen, dus zou ik ook een nieuwe voeding moeten gebruiken
Die troubleshooter is niet voor doorlezen, maar voor actief testen. Alleen lezen is onvoldoende.

Verder een tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-mogelijkheid als je zelf de laatste post hebt gemaakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
dus uit al deze post moet ik opmaken n dat ik een clean instal moet doen a
angezien beide mogelijkheden kloppen:\

: andere processor
ander mobo

ik had deze voeding op het oog:

http://azerty.nl/8-52-424...g-int.html?tab=tech_specs

mvg drugsb

p,s. het ligt toch niet aan de videokaart die heeft in een systeem met quadcore gezeten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 17:37 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die voeding lijkt me wel voldoende voor jouw pc.

Wat je nog zou kúnnen proberen, maar herinstallatie is het beste(!), is in dat opstartmenu van XP aangeven dat de pc niet automatisch herstart. Dan kun je de fout (dat blauwe scherm met witte tekst) op je gemak gaan zitten lezen om te kijken waardoor Windows op z'n bek gaat...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wel windows opnieuw installeren bedankt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.