Toon posts:

[C# / Windows Mobile] Lelijke images in een picturebox...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een windows mobile app in c#.net. Ik wilde daar een mooie interface voor maken, dus ik ging druk in de weer in photoshop. So far so good, maar zodra ik mijn app debug op m'n telefoon zien die plaatjes die ik voor de interface gebruik eruit alsof je naar een website in IE 3.0 zit te kijken.

Mijn interface is gemaakt voor een resolutie van 480 x 640 (HTC Touch Pro) en is opgebouwd uit een aantal pictureboxen waar ik PNG24 plaatjes in heb gezet. Maar het ziet er gewoon lelijk uit. Het ligt overigens niet aan m'n telefoon, want in de emulator van visual studio ziet het er ook lelijk uit (zie plaatje).

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen? Moet ik de plaatjes anders opslaan? Of moet ik ze op een andere manier aanroepen in m'n app? Ik kan hier op google gek genoeg weinig over vinden. Ik heb ook de sources van een aantal andere apps bekeken maar hier kwam ik ook niet verder mee... Je maakt mij toch niet wijs dat dit niet beter kan? HTC Touchflo ziet er ook gewoon gelikt uit.

Alvast bedankt!

Groet,
Reinder.

Zie hier wat ik bedoel, het lijkt wel of er olievlekken op het plaatje zitten zoals dat weergeven wordt in WM.
Afbeeldingslocatie: http://www.ditisreinder.nl/interface.jpg

PS. Dit plaatje is een screenshot uit de emulator. Op de telefoon is het helaas nog opvallender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met olievlekken.

Is het de rechterafbeelding waar je het over hebt? Dan lijkt het er meer op dat je eens moet gaan zoeken naar "dithering" in je tekenprogramma (voor het opslaan). Die techniek zorgt ervoor dat er allemaal puntjes worden gebruikt in verlopen, die er daardoor vloeiender uit zullen zien.

Ondersteunt die HTC Touch Pro trouwens wel 24bpp afbeeldingen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stukfruit schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:04:
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met olievlekken.

Is het de rechterafbeelding waar je het over hebt? Dan lijkt het er meer op dat je eens moet gaan zoeken naar "dithering" in je tekenprogramma (voor het opslaan). Die techniek zorgt ervoor dat er allemaal puntjes worden gebruikt in verlopen, die er daardoor vloeiender uit zullen zien.

Ondersteunt die HTC Touch Pro trouwens wel 24bpp afbeeldingen?
Dat een gradient op een olievlek lijkt kun je zo niet echt zien, maar op de HTC Touch Pro lijkt het wel een beetje een olievlek. Ik had ook 8bpp afbeeldingen geprobeerd met hetzelfde resultaat, maar dithering heb ik nu net geprobeerd en helpt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft dat niet te maken dat je foon niet zoveel kleuren kan weergeven?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik vermoed dat die telefoon (en de emulator) slechts een 16-bits of 15-bits kleurenmodus gebruiken; dan krijg je inderdaad dat gradients enzo die je in 24-bits kleurenmodus hebt gemaakt, niet perfect weergegeven kunnen worden. Los daarvan zal je telefoon geen 24-bits display hebben (hardwarematig dus) maar dat verklaart natuurlijk niet waarom het probleem ook in de emulator optreedt.

(Persoonlijk vind ik het trouwens niet heel lelijk, al kan ik me voorstellen dat je je er als grafisch ontwerper aan ergert.)

[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 29-11-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:19:
Ik vermoed dat die telefoon (en de emulator) slechts een 16-bits of 15-bits kleurenmodus gebruiken; dan krijg je inderdaad dat gradients enzo die je in 24-bits kleurenmodus hebt gemaakt, niet perfect weergegeven kunnen worden. Los daarvan zal je telefoon geen 24-bits display hebben (hardwarematig dus) maar dat verklaart natuurlijk niet waarom het probleem ook in de emulator optreedt.

(Persoonlijk vind ik het trouwens niet heel lelijk, al kan ik me voorstellen dat je je er als grafisch ontwerper aan ergert.)
Het vervelende is dat het er op de telefoon erger uitziet :P Ik zal nog eens wat meer met verschillende settings bij het opslaan omprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Je zou kunnen proberen je plaatjes in Photoshop (of whatever) te converteren naar hetzelfde formaat als je telefoon, in de hoop dat Photoshop het beter kan dan Windows zelf, maar dan moet je eerst uitzoeken welk formaat precies gebruikt wordt. Overigens zou het best kunnen dat andere telefoons weer een andere kleurenmodus gebruiken. Ik zou dus even opzoeken wat Microsoft er over zegt; voor bijvoorbeeld de PocketPC zijn er allerlei eisen aan de hardware, wellicht dat daar ook iets over kleurenmodus gezegd wordt.
Pagina: 1