Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 14:46
Ik heb een amd 3000+ athlon systeem met windows XP pro. Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem:
- Na het ontwaken uit de slaapstand is de tijd en datum binnen windows helemaal verkeerd, vaak ook een dag terug.
- Ik heb via een register aanpassing de synchronisatie tijd van windows om de 5 minuten gezet. Maar omdat ook vaak de datum niet meer klopt kan windows niet online synchroniseren
- Ik heb de batterij op het moederbord vervangen, maar dat helpt niet: na ontwaken is het nog steeds fout

Een oplossing lijkt mij om als een soort batch bestand bij het opstarten ook de datum te laten synchroniseren online, heb ik op gezocht maar kan niks bruikbaars vinden.

Hebben jullie mogelijke oorzaken & oplossingen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor een moederbord gaat het hier? En heb je daar al eens een biosupdate voor geprobeerd, dat lost het vaak zat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Het moederbord is een: MSI RS480M2 (690g chipset)
link

[ Voor 31% gewijzigd door vandermark op 29-11-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En heb je de bios geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ja, dat heb ik net gedaan, ik had de een na laatste versie, 3.8. Ben nu naar 3.9 gegaan, dit is volgens de MSI site de laatste. Ik wacht dit even af (nadat pc enige tijd in standby heeft gestaan) en laat dan weten hoe het staat met de tijdproblemen.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Net gechecked en de datum en tijd is weer helemaal fout, biosupdate en batterij vervangen heeft dus niet geholpen... nog andere tips? Of is het mobo klaar voor vervanging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Mwoah, klaar voor vervanging zou ik nog niet direct zeggen. Wellicht gaat het softwarematig ergens fout, pak eens een herstelpuntje (of installeer Windows eens opnieuw) van voordat je dit probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Het is momenteel zelf zo dat na herstarten systeem de datum op 1-1-2005 staat...

Herinstalleren zou dit kunnen verhelpen (dat m'n windows install dus naar de $%%# is)

Pagina: 1