[Visual C++ 2008 Express] Media player shell

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 12:56
De tijd dat ik aan het programmeren was, ligt al een tijdje achter me. maar soms heb je het even nodig:

Wat ik wil

Voor een (intranet) radiostationnetje wil ik de drempel om ernaar te luisteren zo laag mogelijk maken. Ik wil graag dat er 1 venstertje zichtbaar wordt waarin ik:

-Een sterk afgeslankte mediaplayer heb (alleen volume, start\stop is noodzakelijk)
-Daaronder een venstertje waar een (nog te ontwikkelen) webpaginaatje zichtbaar wordt...(ivm verzoekjes)
-De mediaplayer moet automatisch connecten naar een stream...

Ik heb de beschikking over Visual C++ 2008 express... Ik verwacht niet dat iemand mij van begin tot eind aan de hand neemt, maar ik zou nu even niet weten waar ik moet beginnen...

Ik vind dit sowieso interessant om te weten, want je komt vaker soortgelijke progjes tegen om bijv. naar webcamstreams te kijken zonder een browser te moeten starten. Ik zou nu wel eens willen weten hoe je zoiets moet bouwen...

Bedankt voor de hulp!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

okay, je zou ook gewoon een webpage met een embedded mediastream maken. Hoef je niks te programmeren, en het werkt ook :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kijken naar XULRunner. Punt is dan natuurlijk weer dat je een beetje Javascript moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 12:56
Een klein browservenster is idd ook nog een idee. kennelijk denk ik alweer te moeilijk ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Tweakod3x schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:22:
Een klein browservenster is idd ook nog een idee. kennelijk denk ik alweer te moeilijk ;)
Het kan wel wat je wilt. Je kan een media player embedden in je software en dan met losse componenten de aansturing doen. Zeker als het alleen gaat om audio stream niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Ja kan in .NET gewoon de windows media player embedden (hoeft niet zichtbaar te zijn). Je kan programmatisch alle properties aanpassen (play/pause/stop/open url/harder/zachter/seek,etc), dus je kan helemaal los met je eigen vormgeving.

Voor verzoekjes kun je een kleine applicatie maken met evt. een webpage om feedback te geven of dat gewoon met een scrollende textbox/label te doen. Als je ergens op een server een webservice neerzet om de verzoekjes in te dienen/feedback op te halen, ben je klaar.

Denk dat je deze hele applicatie in ongeveer 4-5 uurtjes (incl. webservice backend) wel in elkaar kan zetten.

NKCSS - Projects - YouTube

Pagina: 1