Ultieme gamersheadset experience

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb sinds kort een nieuw gamesysteem en wil nog een mooie headset kopen. In mijn systeem zit nog een audigy 2 dus eventueel een nieuwe geluidskaart als het nodig is. Daarnaast gebruik ik nu een philips SBCHP910 stereo headset Het wordt sowieso een headset omdat ik niet teveel lawaai kan maken (buren, vriendin, je kent het wel) Ik heb me verdiept in headsets en heb een aantal opties op een rijtje gezet. Eerst mijn bronnen:

GOT ervaringen met headsets
GOT Surround headsets, wat voor opties zijn er?
Tomshardwareguid: 5.1 headset on cmss 3d
Tomshardwareguide: headsets gamers love
Tomshardwareguide: CMSS3D from stereo to surround
Hardware.info 15 headsets vergeleken
Senheiser PC 350 Gaming headset

Ik heb de volgende combinaties op het oog:

1- Goedkoop 1 - Audigy 2 ZS i.c.m. Medusa Speedlink Analoog incl versterker = 65,-
2- Goedkoop 2 - Creative X-Fi gamer i.c.m. Philips SBC HP910 = 65,-
3- Betaalbaar - Plantronics Gamecom 777 incl. dolby usb dongle = 100 dollar (In NL nog niet gezien)
4- Betaalbaar - Creative X-Fi gamer i.c.m. Steelseries Steelsound 5H v2 = 150
5- Duur - Creative X-Fi gamer i.c.m. Senheiser PC 350 = 200,-

Ondanks al mijn bronnen heb ik geen bron kunnen vinden waarbij een objectieve reviewer CMSS 3D vergelijkt met een 5.1 headset. Ik lees wisselende reacties op de diverse mogelijkheden. Ik heb geen strak budget dus 200,- is ook mogelijk. Ik wil eigenlijk de ultieme gamersheadset experience.

Tot duver heeft combinatie 4 mijn voorkeur. De steelsound komt goed uit de bus bij hardware.info en het lijkt erop dat CMSS 3D het van 5.1 wint omdat 5.1 headsets slechte geluidskwaliteit leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door michielvz op 29-11-2008 14:55 ]

Verwijderd

Lijkt mij wel interessant

heb de zalman 5.1 gehad in games als cs was het echt een topper kon erg goed de voetstappen van andere horen . Maar nu speel ik geen fps meer maar meer mmropg en boeit mij eigenlijk stereo geluid.
En mijn zalman is kapot omdat die bijna elke dag viel :(
Dus zocht ik een goede headset met goede preformence en prijs kwaliteit .

• michielvz
Ik zie nu net dat Razor met een nieuwe headset komt die 7.1 virtual surround produceert. De "razor Megalodon". Deze gaat ongeveer 140,- kosten. Hij moet dit kwartaal in de winkels liggen. Even wachten op de reviews maar dit is een kanshebber.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:14:
Lijkt mij wel interessant

heb de zalman 5.1 gehad in games als cs was het echt een topper kon erg goed de voetstappen van andere horen . Maar nu speel ik geen fps meer maar meer mmropg en boeit mij eigenlijk stereo geluid.
En mijn zalman is kapot omdat die bijna elke dag viel :(
Dus zocht ik een goede headset met goede preformence en prijs kwaliteit .
Welke headset heb je nu dan, of ben je nog op zoek? :)

Ik ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een leuke (gaming) headset.
Heb zelf nog niet echt rondgekeken, dus ik lurk stiekem mee met dit topic.

Probleem waar ik (misschien) mee zit: als ik een USB headset zou nemen (mits goede kwaliteit uiteraard), kan ik die dan wel gebruiken? Op zich zou je zeggen van wel, maar ik bedoel, ik maak gebruik van onboard geluid op mijn Gigabyte GA45-DS3R, en heb daarop een Logitech G51 speakerset op aangesloten.

Die heeft een aparte console, voor geluid, volume e.d., maar er zitten ook 2 jacks in. Eentje voor geluid, andere voor microfoon. Ik wil natuurlijk wel hebben dat ze wisselen, als ik de headset gebruik, dat het geluid bij de speakers weg is, dat verdwijnt ook als ik een koptelefoon in de jack voor audio doe.

Maar is dat ook het geval met een USB headset? :)

• michielvz
Denk het niet. Het geluid gewoon handmatig uitzetten is toch niet moeilijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Vragen over Audio horen ook daar...

Move OH -> AUD

Oslik blyat! Oslik!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik snap dat Headset gedoe niet zo. Ik ben zelf een behoorlijk fanatiek gamer, en goed geluid is dus ook belangrijk voor mij. Zelf kies ik dus gewoon een koptelefoon die goed klinkt. Aan mijn geluidskaart hangt gewoon mijn al zeker 10 jaar oude "microfoon op een stokkie" die ik ooit bij een creative geluidskaart kreeg. Mijn verstaanbaarheid (Teamspeak) is prima, geen ruisen, zoemen, zacht klinken etc. Zo voorkom ik dat ik voor de geluidskwaliteit een compromis moet maken door alleen naar headsets te kijken, en mensen met headset (en natuurlijk voice-activation, rete-irritant) lijken wel de hele tijd aan hun microfoon te morrelen/likken zoveel herrie produceren die lui altijd.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

De topictitel keuze vind ik een beetje vreemd, voor 200,- zal je nooit de ultieme ervaring opleveren. Ik zou persoonlijk voor een goede Sennheiser/AKG/Whatever hoofdtelefoon gaan i.c.m. een goede geluidskaart. Microfoon gewoon een losse mic.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, dat zeg ik. :+

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Mijn headset is gisteren overleden en wat hierboven staat lijkt mij een goed idee.

En dit voegt iets toe omdat...... ?

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 30-12-2008 10:19 ]

Verwijderd

Er welleens gedacht aan deze combinaties:

1. Auzentech X-Fi Prelude + Senheiser HD 595. (+/- 275 euro)
2. Auzentech X-Fi Prelude + AKG K 601 (701). (+/- 330 euro)
3. Asus Xonar D2(X) + Senheiser HD 600 (650). (+/- 390 euro)
4. Asus Xonar D2(X) + AKG K 601 (701). (+/- 390 euro)

Ok het kost iets meer als wat jij in gedachten hebt maar het klinkt absoluut beter als de combinaties die jij in gedachten hebt. Kijk ook een naar een headphone buizenversterkertje zoals de LittleDot MKII of MKIII
Koop aub geen creative kaart. Deze klinken echt slecht als je een headphone gebruikt. Slechte kwalliteit onderdelen zitten er op de creative kaarten.
Je kunt ook nog even wachten totdat Asus met deze geluidskaart komt.

Xonar Essence STX.
http://www.asus.com/produ...=0&model=2711&modelmenu=1

Deze is speciaal ontwikkeld voor headphone gebruik.
Als kijkt naar de onderdelen die ze gebruiken op de Essence STX zie dat die ook gebruikt worden door bekende merken als Denon en Marantz. En als ik me niet vergis is de Audio processor op de Essence de zelfde als die op de Xonar, wat betekend dat de Essence ook om kan gaan met multichannel audio.
Persoonlijk denk ik dat deze kaart briljant zal klinken met een Senheiser 650 of AKG K 701.

Ik heb ff grof gekeken naar de prijzen van deze combinaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 20:14 ]

Pagina: 1