Ik heb sinds kort een nieuw gamesysteem en wil nog een mooie headset kopen. In mijn systeem zit nog een audigy 2 dus eventueel een nieuwe geluidskaart als het nodig is. Daarnaast gebruik ik nu een philips SBCHP910 stereo headset Het wordt sowieso een headset omdat ik niet teveel lawaai kan maken (buren, vriendin, je kent het wel) Ik heb me verdiept in headsets en heb een aantal opties op een rijtje gezet. Eerst mijn bronnen:
GOT ervaringen met headsets
GOT Surround headsets, wat voor opties zijn er?
Tomshardwareguid: 5.1 headset on cmss 3d
Tomshardwareguide: headsets gamers love
Tomshardwareguide: CMSS3D from stereo to surround
Hardware.info 15 headsets vergeleken
Senheiser PC 350 Gaming headset
Ik heb de volgende combinaties op het oog:
1- Goedkoop 1 - Audigy 2 ZS i.c.m. Medusa Speedlink Analoog incl versterker = 65,-
2- Goedkoop 2 - Creative X-Fi gamer i.c.m. Philips SBC HP910 = 65,-
3- Betaalbaar - Plantronics Gamecom 777 incl. dolby usb dongle = 100 dollar (In NL nog niet gezien)
4- Betaalbaar - Creative X-Fi gamer i.c.m. Steelseries Steelsound 5H v2 = 150
5- Duur - Creative X-Fi gamer i.c.m. Senheiser PC 350 = 200,-
Ondanks al mijn bronnen heb ik geen bron kunnen vinden waarbij een objectieve reviewer CMSS 3D vergelijkt met een 5.1 headset. Ik lees wisselende reacties op de diverse mogelijkheden. Ik heb geen strak budget dus 200,- is ook mogelijk. Ik wil eigenlijk de ultieme gamersheadset experience.
Tot duver heeft combinatie 4 mijn voorkeur. De steelsound komt goed uit de bus bij hardware.info en het lijkt erop dat CMSS 3D het van 5.1 wint omdat 5.1 headsets slechte geluidskwaliteit leveren.
GOT ervaringen met headsets
GOT Surround headsets, wat voor opties zijn er?
Tomshardwareguid: 5.1 headset on cmss 3d
Tomshardwareguide: headsets gamers love
Tomshardwareguide: CMSS3D from stereo to surround
Hardware.info 15 headsets vergeleken
Senheiser PC 350 Gaming headset
Ik heb de volgende combinaties op het oog:
1- Goedkoop 1 - Audigy 2 ZS i.c.m. Medusa Speedlink Analoog incl versterker = 65,-
2- Goedkoop 2 - Creative X-Fi gamer i.c.m. Philips SBC HP910 = 65,-
3- Betaalbaar - Plantronics Gamecom 777 incl. dolby usb dongle = 100 dollar (In NL nog niet gezien)
4- Betaalbaar - Creative X-Fi gamer i.c.m. Steelseries Steelsound 5H v2 = 150
5- Duur - Creative X-Fi gamer i.c.m. Senheiser PC 350 = 200,-
Ondanks al mijn bronnen heb ik geen bron kunnen vinden waarbij een objectieve reviewer CMSS 3D vergelijkt met een 5.1 headset. Ik lees wisselende reacties op de diverse mogelijkheden. Ik heb geen strak budget dus 200,- is ook mogelijk. Ik wil eigenlijk de ultieme gamersheadset experience.
Tot duver heeft combinatie 4 mijn voorkeur. De steelsound komt goed uit de bus bij hardware.info en het lijkt erop dat CMSS 3D het van 5.1 wint omdat 5.1 headsets slechte geluidskwaliteit leveren.
[ Voor 9% gewijzigd door michielvz op 29-11-2008 14:55 ]