Toon posts:

Hopeloos; geluid hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptop, een Acer Aspire 7520 heeft vanaf het begin al last van haperingen in het geluid. Ook in volledige rust heeft de laptop er last van en ik heb nog geen manier gevonden als ex IT manager van wat het zou kunnen zijn.

Acer Aspire 7520g
Nvidia 6800g mobile graphics (ook soms paars beeld)
HD audio van Realtek (hapert)
2 harddisks van welke er een op sterven ligt
Moederbord weet ik niet
Processor AMD Turion XL-59 Dual core 1,9 GHz*2

De laptop geeft verder geen problemen dan alleen dat pokkegeluid. Ik hoop dat de Vista WDM driver soelaas biedt want ik heb hem nog niet echt getest, Ik heb er zo de nete in dat ik mijn zakelijke laptop maar gebruik zolang. DIe zit gekoppeld aan mijn 5.1 receiver en die werkt perfect.

Ook heb ik 486 WHEA fouten in mijn eventviewer staan als ID 19. Dat is erg veel, maar opsturen durf ik niet meer. Zo'n waardeloze helpdesk.

"Meneer, installeer Vista eens opnieuw"
Ik
"Ik ben 8 jaar hoofd automatisering geweest en U gaat mij vertellen dat het zo op te lossen is?"
Hun
"ja, meneer"
Ik
"Gelul, want Vista is hiervoor al 5x opnieuw geïnstalleerd'"
Klak, hoorn erop.

Is het wijs om dit voor te laten komen aan het kantongerecht?
Want ik eis een geheel nieuwe laptop.

1000 pleuro is ook voor mij veel geld en ik verwacht er wel iets goeds van.

Vandaag was ik het zo zat dat ik het rigoreus aangepakt en ik heb 2 dingen verandert in Windows Vista, nee 3 dingen zelfs.

1. Exlusieve mode uitgeschakeld en hem op 16 bit, 44100 Hz, Stereo out gezet
2. De originele Windows Vista WDM driver teruggezet, alle andere drivers falen, diverse
3. Heel erg veel hardware uitgeschakeld die ik niet nodig heb tot en met de PCI to ISA bridge. Ik heb het minimale overgehouden en WMP11 al op real timegeprobeert en de audiomapper ook op real time gezet. Het helpt wel iets, maar het is nog steeds niet je van het.

Het ergste is dat ik de Acer helpdesk voor geen cent meer vertrouw. Hij is voor deze klacht al weggeweest en ze vonden niets, dus deskundig zijn ze zeker te weten niet.Toch hapert het geluid of haperen hun oren daar ook? Ik heb geen zin het apparaat weer 10 dagen te moeten missen voor een issue dat ze niet opgelost krijgen of willen oplossen. Hun woord tegen het mijne en dan ga ik net zolang hardware uitschakelen totdat ik de oplossing gevonden heb. Ik heb alles wel gehad en alleen het broodnodige is over. Ik heb 16 apparaten uitgeschakeld en 3D games doen het nog en internet ook, dus daar gaat het om. De IR poort gebruik ik niet en ook alle overtollige netwerkkaarten op off gezet, zelfs mijn secundaire IDE kanaal op disabled gezet.

Het is minder, maar niet weg. Wat moet ik nog meer doen? De laptop maar niet gebruiken voor muziek?!
Ik heb een draadloze kopie getrokken van al mijn muziek op mijn zakelijke laptop en speel daar de muziek maar op af omdat mijn zakelijke laptop geen last heeft van dit soort rariteiten, allen de spatiebalk van de zakelijke laptopbehoeft een ferme aanslag eer er een spatie komt.

Ik weet het niet meer, ik heb zin om dat apparaat met accu en al in de maas te flikkeren want ik stoor me eraan. Hoe is het met een laptop gesteld als je bijna de helft van je hardware moet uitschakelen voor fatsoenlijk geluid?

Er zijn al topics geweest over dit onderwerp, maar geen van allen kwamen eruit. Is dit niet gewoon een defect op een bus?

5.1 kan ik nu vergeten, maar gelukkig kan mijn zakelijke laptop die wel aan. Met de WDM driver is alleen stereo mogelijk zonder hardware acceleratie wantdat kan die brakke geluidschip al helemaal niet aan.

Toch maar een externe geluidskaart kopen? Gewoon een probleem dat niet op te lossen is? Kan ik slecht tegen als ex-IT manager, snap je?

De Acer helpdesk is wel zo waardeloos dat ik er letterlijk om moet janken. Als ik zulk personeel onder mijn beheer had hield ik grote opruiming, dat zweer ik je.
Kent iemand een helpdesk die wel fatsoenlijke kennis heeft, desnoods betaal ik er wel voor?

De aftersale van Acer is om te janken en daar kan ik niet op bouwen, ik hoop dat ik op jullie kan bouwen want ik heb meer vertrouwen in jullie als in heel die helpdesk. Echt diep triest.

Dan maar voortaan muziek luisteren op mijn zakelijke laptop :( Die weet tenminste wat stoorvrij afspelen inhoudt en geen hapering, niets en de zakelijke laptop is maar een Intel Celeronnetje en mijn pretlaptop een dualcore. Aan systeembelasting kan het niet liggen, me sorry.

Of maar gewoon een externe geluidskaart kopen? Ben ik ook van die sh*t af. Dan sloop ik wel de speakers uit mijn laptop al is het uit venijn.

Ik ben echt heel boos.

Ik kan hun de simpele vraag stellen waarom mijn zakelijke laptop geen enkele moeite heeft met geluid en ook nog eens eenstuk langzamer is als mijn pretlaptop en ik op de zakelijke laptop niets hoefaan te passen. Exact dezelfde chip, dus leg mij dat maar eens uit.

Kijk, als een helpdesk je niet wil helpen vind ik dat het voor de rechter moet komen om zo Acer een hak te zetten. Wel poen innen, maar kwaliteit ho maar :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je nu? Wil je nu de Acer helpdesk afkraken of een fantsoenlijke reactie op je post? Als je je probleem wilt oplossen is de rest allemaal irrelevante informatie en kan je dat beter ergens anders spuien.

Als jij nu toch geen gebruik maakt van je eigen laptop zou ik hem gewoon opsturen naar de TD van Acer.
Schrijf alle genomen conclusies op een brief en stuur die mee. Mocht het niet werken, dan zou ik stappen ondernemen dat je je laptop een groot gebrek heeft en een ander wil.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zit er nog garantie op? Gewoon naar de winkel toe gaan. Probeer anders eens XP als daar drivers voor zijn.

offtopic:
IT-manager? So what? Echte managers weten niets van hun onderwerp ;) . Het is verstandiger dergelijke opmerkingen niet te maken tegen helpdeskmensen, want het komt over als stoerdoenerij, waardoor je eerder minder serieus wordt genomen :) .
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:39:
Kijk, als een helpdesk je niet wil helpen vind ik dat het voor de rechter moet komen om zo Acer een hak te zetten. Wel poen innen, maar kwaliteit ho maar :(
Een N=1 conclusie, oftewel nergens op gebaseerd. Succes met de gerechtelijke stappen... Oftewel: met ^^, gewoon garantie claimen of opsturen om er wat aan te laten doen :) .

[ Voor 62% gewijzigd door gambieter op 29-11-2008 13:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:39:
...en ik heb nog geen manier gevonden als ex IT manager van wat het zou kunnen zijn.
....
"Meneer, installeer Vista eens opnieuw"
Ik
"Ik ben 8 jaar hoofd automatisering geweest en U gaat mij vertellen dat het zo op te lossen is?"
Hun
"ja, meneer"
Ik
"Gelul, want Vista is hiervoor al 5x opnieuw geïnstalleerd'"
Klak, hoorn erop.
...
Toch maar een externe geluidskaart kopen? Gewoon een probleem dat niet op te lossen is? Kan ik slecht tegen als ex-IT manager, snap je?
Nee, dat snap ik niet. Als ex-IT manager zul je vaker in deze situatie zijn beland, waarbij de enige oplossing totale vervanging is door iets anders. Ik denk dat de hoorn er op gooien ook geen goed idee is, maar ik zou ook zo klaar zijn met dit soort types aan de telefoon, wat een poeha! :X

Wat wil je overigens met dit topic? Ranten tegen Acer? input over mogelijkheden het technische probleem op te lossen? Juridisch advies?
<edit> Ik lees net een andere post van je, ik kan me voorstellen dat je bepaald niet lekker in je vel zit. Probeer daar eerst eens mee in het reine te komen, wil ik je als advies meegeven....</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door 0siris op 29-11-2008 13:54 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofie, maar je klinkt ook echt als een manager die denkt het allemaal te weten. Maar het feit datje hier zo je post neer zet geeft al aan dat je qua technische IT geen idee hebt waar je over praat. Manager is een titel die je ooit gehad hebt....en dat zegt HELEMAAL niks. Mij doe je er iig geen lol mee om zo hoog van de toren te blazen - en dikke kans dat je ook anderen tegen je in het harnas helpt. Weer zo'n omhoog gevallen figuur die denkt dat ie het zelf het beste weet...laat maar lekker in zijn eigen sop gaarkoken. Hoop dat je een beeltje het beeld snapt dat je met je post neerzet, want ik denk persoonlijk dat je op deze manier meer aversie dan hulp kweekt. Feitelijk wil je gewoon een apparaat dat goed werkt en dat altijd doet. Dan zou je als IT'er (voor zover je IT'er bent en niet echt manager) toch beter moeten weten imho. Maar dat even terzijde :)

Nu voor het helpende gedeelte:
Je zegt opnieuw geinstalleerd...is dat met een install-cd van acer of met de windows installatiecd (dus zonder al die acer meuk) :? Gewoon kale install werkt meestal het beste. Dan drivers er op, en dan nog eens proberen.
Haperingen wezen vroeger meestal op niet helemaal lekker uitgedeelde IRQ's. Tegenwoordig regelt windows dat zelf en zijn het meer de stukjes software die elkaar dwars zitten. Als ik aan het downen ben op mijn HP/compaq business laptop dan dan hapert het geluid soms ook als ik iets open.
Verder zou je eens kunnen kijken naar de uitgedeelde IRQ's - misschien dat je geluidskaart hem moet delen. Als je dat kunt anpassen ben je denk ik zelfs al geholpen.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben dan misschien geen IT Manager met 8 jaar ervaring maar ik zou dit doen.
Terug naar winkel: Hey.. geluid doet raar. Hmm ik zie het Mr. Wilt u een reparatie? Ja is goed of Nee ik wil een andere.

Soms is simpel doen/zijn ook een oplossing ;)

[ Voor 13% gewijzigd door battler op 29-11-2008 13:55 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, lekker nuttig.

Misschien kan ik beter maar helemaal van GoT afgaan en het apparaat lekker in de maas flikkeren, kan vanmiddag nog. Ik heb echt wel geld voor een ander merk.

Oordeel niet eer je de helpdesk van Acer kent.

Mannen! Raar hard en medogenloos volk, blijkt :/

Dan speel ik het op hard en nee, hij is daarvoor al weggeweest. Is een keer niet genoeg? Moet ik blijven bedelen?

Dan volgt het apparaat na mijn elektrische scooter want die ligt ook al in de maas te rotten met 50 kilo loodaccu's erin, ook nadat men die niet wilde repareren.

Goed spul is tegenwoordig niet meer te koop en neem het me verdomme niet kwalijk dat ik net mijn vader kwijt ben. Speelt ook mee, maar niet in de mannenwereld.

GADVERDAMME

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:05:
...
...en neem het me verdomme niet kwalijk dat ik net mijn vader kwijt ben. Speelt ook mee, maar niet in de mannenwereld.

GADVERDAMME
Daar had ik het dus in mijn edit over....

Maar even ontopic, volgens mij regelt een Realtek chipset het geluid, misschien kun je een nieuwe driver proberen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het gewoon doen! Niet twijfelen maar met volle vaart hup de rivier in! Dan direct je werk laptop er achter aan! Fuck die spatiebalk, drinken zal hij!
Je kan zelfs kijken welke je het verste kan gooien en dan een review er over schrijven!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

nee ik zou hem in elkaar stampen , en door de plee trekken,

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:05:
Het is niet nodig om boos te worden op mensen die advies geven. Heb je XP al geprobeerd? Wat betreft Acer, je zult ze de kans moeten geven het probleem op te lossen. Door nu al van te voren te zeggen dat je ze niet vertrouwt kom je in een impasse terecht waardoor er zeker geen oplossing komt.

Ga eens naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt, en laat ze daar het probleem zien/horen. Zelfs als het een webwinkel is, heb je nog steeds niets te maken met Acer, de winkel heeft een verplichting naar je.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
offtopic: Jij hebt geen helpdesk nodig maar een psychiater. Sorry dat het misschien zo bot klinkt maar er zijn wat dingen mis en iedereen probeert je het duidelijk te maken maar het komt blijkbaar niet echt over.

1: Je functie binnen een bedrijf maakt geen **** uit. Als dit nu nog niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer.
Vaak werkt de titel "manager" juist negatief. Je wordt bestempeld als iemand die geen verstand van zaken heeft en hoog van te toren blaast.
2: Je start een topic op Tweakers die niet voldoet aan te Topic start eisen en vervolgens ben je boos om de reacties. Als je echt goede reacties had willen hebben had je misschien een vraag moeten stellen?
3: Je reactie voegt totaal niets toe, nu ben jij niet de enige maar je lokt sommige reacties wel uit.
4: Je komt erg gefrustreerd, gestrest en agressief over, als IT'er moet je toch gewend zijn dat dingen niet altijd gaan zoals jij wilt. Deal with it, take your loss and move on. (vandaar ook het offtopic gedeelte dat je hulp nodig hebt buiten het technische gebied).
5: Als je daadwerkelijk iets wilt bereiken zou ik je TS weg gooien en opnieuw beginnen.
5a: Zet alleen relevante informatie in je TS die kunnen leiden tot een oplossing. (Systeem specs, software specs en instellingen, aankoop datum, winkel enz..)
5b: Alles weg laten wat te maken heeft met je beroep, hoeveel jaar ervaring je hebt, hoeveel geld je hebt onzinnige reacties als "ik gooi hem in de maas".
5c: Kopje thee zetten en rustig gaan zitten en genieten van het uitzicht wat je hebt.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is triestheid. Ik ga niet eens uitleggen waarom dit topic op slot gaat. :/

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.