[WEB] Banners zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoop dat dit topic in dit forum past, zoniet excuus, ik wist ook niet waar anders :). Ik ben voor het eerst in mijn leven een concurrentieanalyse aan het maken, waarbij ik focus op de online ativiteiten van andere bedrijven. Nu probeer ik uit te vinden of die andere bedrijven momenteel een online reclamecampagne voeren. Ik wil dus op zoek gaan naar banners die naar een bepaald domein verwijzen. Iemand enig idee of dit kan? Met Google bijvoorbeeld? OF is daar ergens een index van te vinden?

Alast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals altijd vraag ik me weer af waarom mensen zich met dingen bezighouden die ze niet kunnen.

De standaard "link:www.example.com" werkt natuurlijk altijd, wil je meer informatie, moet je of creatief gaan doen, of je moet met de webmaster tools aan de gang, wat natuurlijk niet kan als je geen content op de betreffende site kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:34:
Zoals altijd vraag ik me weer af waarom mensen zich met dingen bezighouden die ze niet kunnen.
Haha, is dat niet een beetje de tweaker-mentaliteit? Proberen om toch een manier te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banners worden vaak met javascript in pagina's gezet vanuit bannersystemen, een "link:www.example.com" gaat je daarbij niet helpen.

Je zou eens kunnen onderzoeken of er branchegenoten zijn die via affiliatenetwerken adverteren. Het maken van een exacte inventarisatie van wat de concurrentie is erg lastig omdat je nooit alles kunt herleiden wat men doet.

En inderdaad, waarom moet jij die analyse uitvoeren als je niet weet hoe het moet. Beetje hetzelfde als op een forum vragen om een recept om brood te bakken omdat je geen zin/geld hebt om gewoon naar de bakker te gaan.