Internetverbinding steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
De laatste tijd heb ik een nogal vreemd probleem. Eerst even mij configuratie:

P5Q pro
E6750
4 GB corsair geheugen C4
Samsung F1 750 GB
Radeon HD3850
Windows Vista x64

Ik gebruik het onboard netwerk. De problemen:
1. Bij het opstarten duurt het lang voordat de pc verbinding heeft. Er staat dan heel lang een icoontje met 2 pc's en een rood kruis, daarna een icoontje met twee pc's en een geel driehoek met uitroepteken (beperkte verbindingsmogelijkheden).
2. Soms krijg de pc helemaal geen verbinding, er staat dan gewoon een icoontje met een rood kruis dat er blijft staan.

Het gekke is dat hij het soms wél gewoon doet, het duurt dan nog steeds wel redelijk lang voordat ik kan internetten (zeg een minuut ofzo) maar hij krijgt wel gewoon verbinding.

Oplossingen die helpen voor de huidige sessie, zeg maar:
1. Modem (multipc modem, Alcatel speedtouch) uitzetten en weer aan.
2. Netwerk adapter uitschakelen en vervolgens weer inschakelen, bij netwerk beheer.

Wat ik al geprobeerd heb:
1. Drivers netwerk'kaart' opnieuw installeren
2. Vast ip-adres toewijzen (leek even te helpen, maar een paar keer herstarten later begon de ellende weer)
3. Moederbord is vervangen (RMA gestuurd om andere reden)

Het gekke is dat alles het de eerste paar (2 ofzo?) maanden het wel deed. Ik denk eigenlijk dat het een softwarematig probleem is, omdat ik steeds zonder hardware aan te raken.

Er is wel een probleem geweest met de stekkerdoos (kweet niet hoe je dat ding noemt) waar je de netwerkkabel in moet doen bij mij op de kamer. Ik heb toen zo'n nieuw ding gehaald, de draadjes allemaal vastgemaakt en na een paar keer de verkeerde volgorde te hebben gehad, deed alles het weer. Ik heb het idee dat het daarna gekomen is, maar omdat soms alles het wél gewoon doet, denk ik niet dat het daaraan kan liggen, toch?
Als er ook maar 1 draadje niet goed zit, doet ie het toch meteen niet meer?
Hoe dan ook, tips zijn meer dan welkom!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eigenlijk gebruik je maar 4 draadjes bij een 10/100 verbinding, bij Gb LAN gebruik je alle paren.

Ik zou die aansluitingen even controleren en uit voorzorg opnieuw knippen. De oranje en groene paren zijn hierbij het belangrijkste.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

long schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:12:
Er is wel een probleem geweest met de stekkerdoos (kweet niet hoe je dat ding noemt) waar je de netwerkkabel in moet doen bij mij op de kamer. Ik heb toen zo'n nieuw ding gehaald, de draadjes allemaal vastgemaakt en na een paar keer de verkeerde volgorde te hebben gehad, deed alles het weer. Ik heb het idee dat het daarna gekomen is, maar omdat soms alles het wél gewoon doet, denk ik niet dat het daaraan kan liggen, toch?
Dit roept wat vragen op....
Het "ding" waar je het over hebt, was dat een switch ?
Hoe heb je de draadjes allemaal vastgemaakt, waarmee en waarin/op. Je komt op mij niet over als iemand die even een UTP stekkertje knijpt. En wat is volgens jou dan de goede volgorde van de draadjes ?
Lijkt me erg voor de hand liggen dat dáár het probleem ligt.

Is er niet iemand in je kennissenkring/familie die een stekker voor je kan knijpen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 11:27 ]

Verwijderd

Probeer eens een ander kanaal te kiezen. Ik heb bij vrienden dit zelfde probleem gehad en daar lag het er aan dat er te veel draadloze netwerken in de buurt ware op het zelfde kanaal.

Dus probeer de 10 of 2 eens.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het gaat hier om een bedraad netwerk, met van die kabels enzo. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Doh 8)7

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Wat gebeurd er als je je PC direct aansluit op het Alcatel Speedouch modem?
Hebben de andere PC's in het netwerk ditzelfde probleem?

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Bedankt alvast voor de replies.

Even voor de duidelijkheid, dat ding dat kapot was, was dus niet een switch, maar gewoon een netwerk 'stopcontact' in de muur. Ik hoefde dus geen stekkertjes aan te knijpen, maar alleen de draadjes in van die dingetjes te stoppen. Eerst ging dat gewoon met schroefjes, tegenwoordig zitten er soort van mesjes in waardoor je geen draadjes meer hoeft te strippen of schroefjes aan hoeft te draaien.
Nadeel hieraan is dat je op geen enkele manier fatsoenlijk kunt checken of het allemaal wel netjes contact maakt. Misschien moet ik inderdaad gewoon opnieuw alle draadjes vastmaken, maar eerlijk gezegd had ik het idee dat het iets softwarematigs is omdat het gewoon op te lossen is door de netwerkkaart uit en weer in te schakelen.

Over de opmerking van lordsnow, had ik inderdaad wel aan gedacht, maar mijn pc staat boven terwijl de modem in de meterkast beneden staat. Het is dus nogal een getob om het te testen :$, misschien moet ik het toch maar gewoon doen.
Andere pc's hebben dit probleem helemaal niet.

Ik zal zo snel mogelijk een update proberen te geven, hopelijk vanavond, maar ik weet niet of ik tijd heb om dingen te testen.

In de tussentijd zijn alle ervaringen of opmerking welkom!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Kijk je firewall eens na?
Als je de verkeerde service blokkeert, dan wordt uw het antwoord op de aanvraag om uw leasetijd te verlengen, geblokkeerd, en dan krijg je geen IP

Ik heb dat zelf een hele tijd geleden gehad, in een nieuwe versie van mijn firewall zat een bug. Heeft heel lang geduurd eer ik het door had. Dan firewall naar vorige versie gezet en twas klaar, een update overgeslagen en met de update nadien had ik het probleem niet...
Pagina: 1