• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Allen,

Ik heb sinds gisteren een probleem met het opstarten van Win XP. Ik zie geen startscherm meer met de gegevens van het moederbord. Mijn monitor geeft alleen maar aan "NO INPUT". Dan kom ik normaal gesproken tijdens het opstarten de keuze tegen tussen drie windows installaties, alleen zie ik het dus niet dus op de gok met pijltjestoetsen ééntje kiezen en dan start ie wel verder op, maar ik zie nog steeds helemaal niet en er blijft alleen maar "NO INPUT" op mijn monitor staan. Dit totdat XP helemaal is opgestart dan heb ik weer gewoon beeld en werkt alles ook weer naar behoren (voor zover ik het nu onderzocht heb).

Ik heb het vermoeden dat het met een virusje te maken heeft oid. Maar ben er na een paar online scans en mijn eigen AVG nog niet uit. Er wordt niets bijzonders gevonden namelijk. Ik kom dus ook nog wel in windows, maar het is erg vervelend dit.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of heeft iemand nog suggestisch om achter de oorzaak van dit probleem te komen?

XP opnieuw installeren is op dit moment geen optie, dat gaat te lang duren (om alles weer zo te krijgen als dat het was) en daarvoor heb ik mijn PC nu nog teveel nodig.

Alvast bedankt voor de hulp.

Remco

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
Heb je toevallig 2 video kaarten? want ik heb weleens gehad dat een pc een onboard video kaart had en een pci en dat je dus in de bios in moest stellen welke video kaart primair was. als je dus de verkeerde op primaire had staan kreeg je ook pas beeld zodra windows opgestart was :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rmberendsen schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:40:
Allen,
[..]
Ik zie geen startscherm meer met de gegevens van het moederbord.
En hoe is dat opeens een Windows probleem?

>> VB

Want je videokaart doet raar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rmberendsen
hellfighter87 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:43:
Heb je toevallig 2 video kaarten? want ik heb weleens gehad dat een pc een onboard video kaart had en een pci en dat je dus in de bios in moest stellen welke video kaart primair was. als je dus de verkeerde op primaire had staan kreeg je ook pas beeld zodra windows opgestart was :P
Nope, heb maar één videokaart. En voor zover ik weet doet ie het ook prima.

• rmberendsen
alt-92 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:45:
[...]

En hoe is dat opeens een Windows probleem?

>> VB

Want je videokaart doet raar.
Ik kan het eventueel met een andere kaart proberen, maar denk niet echt dat het daaraan ligt. En nee, die moederbord gegevens en biosgegevens zijn niet een Windowsprobleem, maar wil wel graag alles zien wat ik normaal ook te zien krijg, zoals even het lijstje met je interne geheugen, je HD's en DVD's etc etc. En dus ook het keuze menu welke windowsinstallatie ik wil opstarten. Maar ook F8 toets en dus de keuze voor opstarten in "veilige modus" kan kiezen krijg ik ook niet te zien en dat is dus erg vervelend.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan begin je bij het begin en als zelfs je BIOS post en Textmode niet werken dan heb je overduidelijk geen OS-gerelateerd probleem toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
rmberendsen schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:47:
[...]

Nope, heb maar één videokaart. En voor zover ik weet doet ie het ook prima.
Niks onboard??, het antwoord van rmberendsen is in 90% de juiste oplossing.
Als je al tijdens de bios niks ziet, zal je de bios een x moeten resetten via je moederbord, en anders een bios update moeten proberen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• rmberendsen
alt-92 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:04:
Dan begin je bij het begin en als zelfs je BIOS post en Textmode niet werken dan heb je overduidelijk geen OS-gerelateerd probleem toch? :)
In zekere zin heb je gelijk, maar ik hoopte eigenlijk op windows-oplossing want gisteren kreeg ik namelijk in de verkenner niet meer mijn complete context-menu te zien. Er waren een aantal opties verdwenen en na het opnieuw opstarten kreeg ik dit probleem, maar de context menu's zijn weer OK. Vandaar dat ik denk dat het een soort virusje is die ergens in de opstartsectoren zit maar dat het wel vanuit windows op te lossen is. Ik kan misschien system restore ook proberen, maar ik los het vaak liever zelf op dan dat windows dat voor mij doet. ;)

@ djexplo
Daar zit ook wat in. Is in ieder geval het proberen waard.

Allen alvast bedankt. Ik moet zometeen weg, maar ik ga in ieder geval een bios reset doen en eventueel een andere videokaart proberen. Mocht dat niet lukken zal ik het jullie laten weten (ook als ik wel weet wat het probleem is geweest en hoe ik het opgelost :) )
Jullie horen later nog van mij en als er iemand nog iets anders te binnen schiet.... Feel free to post 8)
Pagina: 1