Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 22:15
Ik denk dat ik gek wordt, maar mijn laptop is na een crash (vastloper) vermoedelijk overleden (moederbord)

Hij stond nm toen ik gister thuis kwam vast in windows op een msn scherm (met dank aan mijn vriendin) , zij kreeg hem niet meer uit en de mouse pointer was ook weg, erg vreemd, nou heb ik hem dus wel uit gekregen dmv de aan/uit knop even ingedrukt te houden.
Alleen als ik hem nu aan zet dan is en blijft het beeld zwart, wel hoor ik wat activiteit van de harddisk en de fan van de proccesor draait ook eventjes, lampjes branden niet, behalve die van de power dan, tevens ook geen piepjes of what-so-ever.

Heb de laptop al helemaal uit elkaar gehaald en terug in elkaar gezet niks raar tege gekomen, iik vermoed een dooie (onboard) video kaart of gewoon heel het mobo wat defect is wat in beide gevallen op het zelfde neerkomt trouwens.

Als jullie dit idee ook hebben, is het dan mogelijk het mobo te laten vervangen door dell, of is dit waarschijnlijk dusdanig duur dat ik beter een nieuwe kan kopen (laptop is zo een 2 jaar oud)

Ik hoor het graag.

groeten, en een fijn weekend.

jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

als je nog garantie hebt bij dell dan moet je het ding gewoon met de support meegeven. In de andere gevallen bel je dell even op om te vragen hoeveel geld het vervangen van het moederbord gaat worden.

ps. als er nog belangijke dingen op staan, is het misschien verstandig om de spullen van de HD te backuppen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Ik heb hetzelfde probleem met mijn vostro 1000

Zwart scherm echter fan/hdd/lampjes gaan... Probeer eens om een 2e scherm aan te hangen en zien of je daarop wel beeld krijgt. Dit gebeurd de paar laatste maanden af en aan, vooral als hij open is blijven staan na het afzetten. Vorige maand is Dell het mobo komen vervangen, echter begin van de week was het probleem terug. Vorige maand hadden ze beloofd dat als het probleem zich opnieuw zou voordoen ze het scherm zouden komen vervangen. Echter 2 * gebeld naar support en 2 * tegen een hard-hoofdige medewerker gelopen... Als het opnieuw voorvalt neem ik gewoon een foto en mail ik die. -zucht-

*bookmarked*